Nyt bundkort med DDR eller DDR2 ram ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-11-05 15:29

Jeg står måske og skal have et nyt bundkort, men er det værd at kikke efter
et med DDR2 ram i stedet for at genbruge mine 4 x 512 MB Kingston HyperX DDR
PC400 ?
Er der noget at vinde ved at skifte til DDR2 ?
Jeg bruger mest maskinen til video redigering men også lidt spil (FIA
GT-Racing )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : JK

Dato : 06-11-05 17:04

On Sun, 6 Nov 2005 15:29:14 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>Er der noget at vinde ved at skifte til DDR2 ?
>Jeg bruger mest maskinen til video redigering men også lidt spil (FIA

DDR2 kan bruges til Intel processorer på sokkel 775.

AMD påbegynder først DDR2 til næste år. Deres cpu'er er konstrueret
anderledes, så der har p.t. ikke været brug for DDR's større hurtighed
endnu.

Nu ved jeg jo ikke, om du er til Intel eller AMD. Antager jeg Intel,
så kan jeg ikke rigtigt svare på dit spørgsmål. Jeg tror sådan set
ikke, at det gør den store forskel. Du kan vist få en P4 med fsb på
1000, dvs. ram kører fsb250. Men jeg er da lige ved at tro, at dine
HyperX kan spadsere fsb250 (overclocked fra nominelle fsb200).

mvh

John

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-11-05 20:32

JK wrote:
> AMD påbegynder først DDR2 til næste år. Deres cpu'er er konstrueret
> anderledes, så der har p.t. ikke været brug for DDR's større hurtighed
> endnu.

Og så passer det sikkert også med at DDR2-RAM har fået ordentlige
latency-tider på det tidspunkt :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43