Nyt DVD/CD Drev.
Fra : Bent

Dato : 06-11-05 11:02

Hej gruppe.

Efter megen møje og besvær er det lykkedes for mig at ødelægge mit Sony
DDU1612 DVD/CD drev :(( Jeg ville opgradere Firmwaren
på grund af nogle problemer med Nero og Drevet, det gik "selvfølgelig"
galt og nu er det så endelig forbi, brødebtynget måtte jeg gå til bekendelse
overfor fruen, det gik såmænd meget godt, efter hun havde snerpet lidt og
jeg blev lagt tidligt i seng, så beviligede hun en ny :)))

Nå det jeg så søger er et drev der kan skrive på DVD og CD skiver, i både
minus og plus format og dual layer (DVD) i begge formater, som er
driftsikkert og som KAN køre sammen med Nero, jeg har ladet mig fortælle at
ikke alle drev er gode venner med nero ? Og hvilket drev bør jeg så købe ?
Og det skal vel bare sættes og forbindes med IDE kablet der hvor det gamle
drev sad ? Og er der i givet fald noget med Drivere/software ? Eller måske
Win Xp selv ordner det ?
Har nogen et bud og evt et link ?

--

Mvh Bent M.

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 11:26

"Bent" <bom@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> minus og plus format og dual layer (DVD) i begge formater, som er
> driftsikkert og som KAN køre sammen med Nero

Hej Bent...
Jeg har altid brugt Nero... og bruger det stadig.
Jeg vil anbefale dig et Plextordrev. Det er stabilt og kvalitet.
Jeg har selv lige købt PX716A:
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1845159,00.asp
Som kan brænde 16X hastighed og brænde på dobbeltlags-skiver.

Firmwareopdatering af Plextordrev foregår ved at du downloader en fil fra
Plextors hjemmeside som du blot åbner og kører, så klarer den det selv. Så
undgår du lign. tilfælde i fremtiden

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-11-05 11:33

Bent wrote:
> [...]
> er driftsikkert og som KAN køre sammen med Nero, jeg har ladet mig
> fortælle at ikke alle drev er gode venner med nero ? Og hvilket drev

Pioneer, Nec, Benq er vist de bedste i øjeblikket.

DVD-brændere kan også brænde CD - og de tre nævnte klarer både DVD i + og -
og dual layer.

> Og det skal vel bare sættes og forbindes med IDE
> kablet der hvor det gamle drev sad ?

Ja.

> og er der i givet fald noget med
> Drivere/software ? Eller måske Win Xp selv ordner det ?

Det klarer XP selv - ingen drivere - kun et brænderprogram f.x. Nero.

> Har nogen et bud og evt et link ?

Kig på www.edbpriser.dk

Og dit indlæg hører egentlig til i news:dk.edb.hardware.drev.dvd hvor der i
forvejen er mange indlæg om emnet, som du kan starte med at læse

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 12:00

Jan Vestergaard wrote:

> Ja.

Sidder der andet på IDE kablet, skal det lige checkes at den nye brænder
jumpes på samme måde som den gamle. Ellers giver det konflikter.

Fra : Bent

Dato : 06-11-05 12:17

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sidder der andet på IDE kablet, skal det lige checkes at den nye brænder
> jumpes på samme måde som den gamle. Ellers giver det konflikter.

Hej Per.

Ok, det sidder som slave, sammen med en Master HDD på den primære IDE
forbindelse, ok med Jumperen, det tjekker jeg lige når der ankommer en ny,
hvad det så end bliver .

Til andre, tak for info om den anden news gruppe Hardvare.drev.dk,
jeg havde overset den, men prøver lige at poste mit indlæg der..

Mvh
Bent

Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-11-05 11:37

Den 06.11.2005 kl. 11:01:56 skrev Bent <bom@skovparknet.dk>:

> [...]
> gamle
> drev sad ? Og er der i givet fald noget med Drivere/software ? Eller

Den rigtige gruppe er
dl.edb.hardware.drev.dvd

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 15:34

Bent wrote:
> [...]
> drev sad ? Og er der i givet fald noget med Drivere/software ? Eller måske

NEC-3550A eller en 3550'er... til pengene får du ikke bedre end dem.