Mazda 6 som trækker ?
Fra : Jørgen Kjøller

Dato : 06-11-05 10:37

Hej Gruppe

Vi er lidt lune på denne bil som vi synes kører rigtig godt og har godt
med
motorkraft (2.0).

Har nogen erfaring med den foran en campingvogn ?

Pft. Jørgen Kjøller.

Fra : John

Dato : 06-11-05 22:47

"Jørgen Kjøller" <omc@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> motorkraft (2.0).
>
> Har nogen erfaring med den foran en campingvogn ?

Jeg ovevejer også at skifte min 626'er med en 6'er. Og jeg har kigget i
tråden "fjedergummi" her i gruppen, hvor PallePirat har problemer med bløde
fjedre på 6'eren. Det vil jeg også gerne høre lidt om - hvis nogen har
erfaringer, vi skal tænke over her.

Vh. John

Fra : Jørgen L.

Dato : 06-11-05 23:55

> Vi er lidt lune på denne bil som vi synes kører rigtig godt og har godt
> med
> motorkraft (2.0).
>
> Har nogen erfaring med den foran en campingvogn ?

Nu er dit spørgsmål jo ret bredt.

Er det en 1000 kg cv eller 1600 kg er den 2,1 m bred eller er 2,5 m. bred
Men prøv at lege lidt her http://www.caravantrekker.nl/en/

Hilsen Jørgen

Fra : Torben R

Dato : 07-11-05 10:16

Vi kører Mazda6 (2,0 benzin stc.) med Hymer Living 505.

Tidligere havde vi Mazda 626 også 2,0 benzin stc. og havde her
"problemer" med
at holde hastigheden i 5. gear mede cv'en bagefter. Med Mazda6'eren går
det væsentlig bedre - det virker
som om den er gearet anderledes en 626'eren. Jeg skal dog helst over
2600 rpm. for at den
kan holde hastigheden i 5.gear (ca. 92/94 km/t)

6'eren holder også farten oven en lang flad stigning bedre end jeg kan
huske 626'eren gjorde.

Kan ikke genkende problemer med fjedre, har absolut ingen problem med at
den trykker
bagenden ned (forudsat at kugletrykket er korrekt). Selv med 3 cykler på
stativ foran
gaskassen har vi ikke haft problemer.

Det er bestemt ikke nogen racer (heller ikke uden cv) selvom den har (på
papiret) flere HK
141 mod 136. Moment er 188 NM hvilken vist nok er nogenlunde det samme
som 626'eren havde.
Til gengæld er det en helt anden bil at køre i sammenlignet med
626'eren. 6'eren krænger næsten
ikke i svingene modsat 626'eren som gerne ville "læne sig til siden i
sving".

Vi har absolut ikke fortrudt - den bedste bil vi nogensiden har haft.

Tips: Hvis i har midre børn bør i afprøve om de kan se ud af side
ruderne fra bagsædet.
Vinduerne sidder højere placeret på 6'eren og i vores tidligere 626'er
var bagsædet hævet
i forhold til forsæderne. Desuden kunne ryglænet i 626'eren lægges ned
(45 grader) og ungerne
kunne sove uden at hovederne dinglede fra side til side.

En anden pudsig detalje ved 6'eren. Du kan IKKE selv skifte pærerne til
nærlyset ! Altså
en tur på værksted for at skifte pærer........

Held og lykke med jeres beslutning.

--
Torben R

Fra : Jørgen Kjøller

Dato : 07-11-05 21:29

Hej gruppe.

Tak for alle rådene der fjernede den sidste tvivl om at dette skal være
vores næste bil som en 2.0 stc.

Herligt at vi kan hjælpe hinanden på denne måde !

Mvh.

Jørgen Kjøller

Fra : John

Dato : 07-11-05 22:50

> [...]
> vores næste bil som en 2.0 stc.
>
> Herligt at vi kan hjælpe hinanden på denne måde !

Også tak herfra. Jeg overvejer nu mere 1.8'eren. Er der nogle erfaringer med
den?

Jeg har en 626 1,8 idag med 90 HK - og det går egentligt meget godt med cv
efter. Så de 120 HK i 1.8'eren rækker vist til mig.

Mht. til 5. gear, har du ret Torben R - det bruger vi nærmest ikke. I hvert
fald næsten kun i Tyskland når den er over 90.

Vh. John