Indgroet skæg i kinden
Fra : Tintin

Dato : 05-11-05 23:08

Jeg her et indgroet stykke skæg som jeg ikke selv kan pille ud.
Har gået med det i et par år.
Først fik jeg et sår med betændelse i.
Fik noget bakteriedræbende salve hos lægen.
Men det er der stadig inde under huden.
Kan det være årsag til kraftige smerter i kind/kæbemuskler og nogle gange så
spæbdt at jeg er stiv i nakken ?
Hvilken type barbering er bedst for at undgå dette Våd eler tør ?

Hilsen Hansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-05 11:36

In article <53abf.20135$ou1.13950@fe77.usenetserver.com>, Tintin wrote:
> [...]
> Men det er der stadig inde under huden.
> Kan det være årsag til kraftige smerter i kind/kæbemuskler og nogle gange så

Aner det ikke. Det kan lægen sige. Han kan også fjerne det ambulant.
Det er bare lokalbedøvelse og en skalpel.

Kind/kæbemuskelproblemer kan skyldes mange ting, fra mundhygiejne til
gene af spytkirtlerne.

> Hvilken type barbering er bedst for at undgå dette Våd eler tør ?

Jeg tror du skal bekæmpe årsagen fremfor symptomet. Og mit bud er
at det enten kan være pres ude fra, eller at håret klæber til huden
som følge af sved m.m. I sidstnævnte tilfælde, vask med sæbe, og tør
hårdt og grundigt med håndklæde, og se om ikke du kan rulle gammel hud
med af.

Fra : Henning

Dato : 06-11-05 17:59

>Hvilken type barbering er bedst for at undgå dette Våd eler tør ?

Jeg blev anbefalet Tend Skin engang, da jeg havde samme problem. Nu
bruger jeg tørshaver uden problem efter jævnligt at rense huden med
skintonicen. Vådbarberer jeg en sjælden gang bruger jeg cremen, uden
røde knopper overhovedet
http://cgi.ebay.co.uk/TEND-SKIN-INGROWN-HAIR-SHAVING-BUMPS-ACNE-FREE-SAMPLE_W0QQitemZ5626746367QQcategoryZ106318QQcmdZViewItem

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 06-11-05 18:03

On Sun, 06 Nov 2005 17:59:15 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>bruger jeg tørshaver uden problem efter jævnligt at rense huden med
>skintonicen. Vådbarberer jeg en sjælden gang bruger jeg cremen, uden

Jeg købte det forresten her http://www.garden.co.uk/tendskin/ og ikke
på Ebay, men adressen var lige blevet væk

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Tintin

Dato : 06-11-05 20:53

Hej Henning

Tak skal du have for tippet

Det vil jeg prøve...

Hvordan bruger du det ??

Fra : Henning

Dato : 07-11-05 16:42

On Sun, 6 Nov 2005 20:52:40 +0100, "Tintin" <abc@def.gf> wrote:

>Hej Henning
>

>Tak skal du have for tippet
>
>Det vil jeg prøve...
>
>Hvordan bruger du det ??

Gennemvæder kærestens vatrondeller og vasker huden. Så bliver de
eventuelle begyndende indadgroede hår "vasket fri" og vender ud af

Henning
hsb(at)image.dk