Hvalpetræning??
Fra : Maja Petersen

Dato : 05-11-05 20:39

Hej dyrevenner.

Skulle der tilfældigvis sidde en nordsjællander og vide hvor man kan
gå til hvalpetræning med en 3 måneder gammel hund (altså i
nordsjælland) nærmere betegnet i området hillerød, frederikssund,
skævinge og ligende.. Min hund er en blanding af en golden og en
labrador. Så det skal jo være et sted der ikke kun er for (rene)
racehunde.
Jeg har haft kontakt til en vældig dygtig hundetræner, men hun har
netop afsluttet sit sidste hvalpehold for i år, og begynder først igen
til næste år når vejret er til det...?..?
Hun mener umiddelbart at der ikke er nogen der træner om vinteren. Men
hvad så med alle os der har hvalpe nu?
Jeg har læst på et tidspunkt om nogen der træner indendørs. Må formode
det er i en ridehal eller ligende, men det var desværre i Jylland..
Nogen der kan hjælpe?

Et andet spørgsmål; kender nogen til at jeres hund 'graver' i
vandskålen? Hun stikker poterne derned, gerne begge, og graver til der
sidst ikke er mere vand (i skålen). Så ligger det hele på gulvet. Det
betyder ikke det store da vand jo er rimeligt uskadeligt, men
alligevel. Hun har ikke altid gjort sådan. det skal siges at hun
selvfølgelig får rent vand flere gange dagligt!

Mvh Maja

Fra : Søren LH

Dato : 06-11-05 16:47

"Maja Petersen" <mejselejse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel. Hun har ikke altid gjort sådan. det skal siges at hun
> selvfølgelig får rent vand flere gange dagligt!

Hej Maja,

Her er et par muligheder:
http://www.dogtraining.dk/ - Christina Ingerslev træner i en ridehal i
nærheden af Ny Hammersholt
http://www.kreds61.dk/ - Schæferhundekreds 61 accepterer alle racer og
blandinger på hvalpe- og unghundehold.
http://www.hundeinstruktor.dk/ - Kontakt evt. Jeannette og hør hvilke hold
der er p.t.

Der er i øvrigt mange raceklubber/-kredse der accepterer alle racer på deres
træningshold, prøv at finde dem på nettet og hør dem ad.

Mvh
Søren