"Muse-pen" hvilken skal jeg vælge?
Fra : Anders

Dato : 05-11-05 19:51

Jeg vil gerne have fat en sådan en pen til computeren, så jeg kan tegne i
Adobe Illustrator.

Men der findes jo en masse. Jeg har ikke tænkt mig at ofre flere tusind kr
på den.

Kan i anbefale en?

Mvh,

Anders

Fra : Preben Kaas

Dato : 05-11-05 22:22

On Sat, 5 Nov 2005 19:50:47 +0100, "Anders" <no@reply.com> wrote:

> [...]
>Adobe Illustrator.
>
>Men der findes jo en masse. Jeg har ikke tænkt mig at ofre flere tusind kr

Jeg har en PenPointer II fra www.sandberg.it og den virker virkelig
godt.
Iflg. hjemmesiden udgår den af sortimentet og restlageret sælges for
kr. 299,- pr. stk.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Svenne Krap

Dato : 06-11-05 00:56

Anders wrote:
> [...]
> Adobe Illustrator.
>
> Men der findes jo en masse. Jeg har ikke tænkt mig at ofre flere tusind kr

Ja, gå efter en Wacom. Har selv en Graphire3 XL og det er en brugbar
løsning. De Sandberg jeg har prøvet har ikke været til at arbejde med.

Hvis du er rigtigt seriøs, bør du dog overveje det igen og købe en
Intous series (personligt synes jeg A5 er den perfekte størrelse).

Som altid, pris og kvalitet hænger sammen.

Fra : Stefan M

Dato : 07-11-05 14:28

Jeg vil anbefale (hvis det er muligt) at du prøver en før du køber, eller
eventuelt køber en hvor du kan få lov at levere den retur. Jeg har selv
prøvet en og blev meget skuffet, det er trosalt mange år siden, det var en
af de første der kom frem. Mit problem var at når man tegner med sådan en
kommer man til at rotere den en smule og derfor vil tegningen blive skæv,
dette burte kunne løses med en følsom plade som underlag. Det er lidt svær
at forklare men det svare til at du tegner med musen og samtidigt rotere den
lidt, det er ikke lige det smarteste. Håber du finder lykken

-Stefan