Havregryn med mælk og sukker
Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 05-11-05 19:25

Hej Alle !

Hvor gammel skal man være, før man må spise havregryn med mælk.

Vi har en lille pige på 11 måneder, og 2 drenge på 6 og 9 år. Pigen
får havregrød, og drengene havregryn med mælk.

Men nu er hun blevet misundelig på drengene, og vil også have
havregryn i stedet for havregrød. Jeg har prøvet at give hende
havregryn, og hun elsker det.

Men kan en 11 mdr. gammel mave tåle rå havregryn ???

Mange hilsner fra Ole

Fra : Michael

Dato : 06-11-05 04:20

<ohahaahr@hotmail.com> wrote in message
Hej Alle !
Men kan en 11 mdr. gammel mave tåle rå havregryn ???

Mange hilsner fra Ole

Ja sgu da!

Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 06-11-05 09:02

Hmm...

Fandt faktisk lige dette link, som siger det modsatte.

http://www.netbaby.dk/artikler/ekspert/a.asp?ID=2426

Hilsen Ole

Fra : ellisa

Dato : 06-11-05 19:28

<ohahaahr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm...
>
> Fandt faktisk lige dette link, som siger det modsatte.
>
> http://www.netbaby.dk/artikler/ekspert/a.asp?ID=2426
>
> Hilsen Ole

Tjaaa....... det kan jeg da godt se, men på den anden side, så har min søn
fået rå havregryn til morgenmad hver dag siden han var omkring 10 måneder,
og der har aldrig været noget der viste at han ikke kunne tåle det.
Han har aldrig været særlig vild med varm mad da han var lille (og kold grød
er måske ikke superbefordrende for madlysten), så derfor anbefalede vores
sundhedsplejerske at han fik gryn i stedet for grød.

Han er nu 22 måneder og elsker sine havregryn.
Han kan også spise dem helt rå som snacks............

/ellisa

Fra : Gunnar007

Dato : 06-11-05 22:19

"ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse
> Han kan også spise dem helt rå som snacks............

Husk på at rå havregryn nemt kan give forstoppelse, da de vil suge al fugt i
systemet på vej igennem..

Og svar nu ikke, at det har han aldrig haft, Det betyder jo bare at du
sørger for at han får rigeligt at drikke.

Dette er blot ment som en venlig oplysning.

HIlsen G

Fra : ellisa

Dato : 07-11-05 01:22

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sørger for at han får rigeligt at drikke.
>
> Dette er blot ment som en venlig oplysning.

Præcis. Det var også noget sundhedsplejersken gjorde opmærksom på - netop at
den væske han normalt ville få i grød nu skulle gives ved siden af og gerne
lidt ekstra.

Men tak for oplysningen - det kan jo være at den kommer andre til gavn også

Og nej - han har aldrig haft forstoppelse, bortset fra da han var et halvt
års tid og fik modermælkserstatning *SS*

/ellisa

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-05 07:43

"ellisa" <virker@ikke> wrote in message

> "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

Den vandrehistorie er helt forkert.

Ved nogen om SOLGRØD blot røres op med varmt vand

Her lidt om snobberi

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3359652/

Det er kun, nej ISÆR, for at imponere VENINDERNE at kvinder klær sig
og sminker sig, sagde bl.a. Hitler - og havde ret

Mode er pligt, og mænd foretrækker nøgenhed, som er klogere end
filosofiens lære ifl Platon

Værdighed er ikke at snobbe for smagsdommer(sk)er
Værd afgøres af udbud og efterspørgsel

Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 07-11-05 21:01

Mange tak for svarene.

Jeg tror at jeg vover pelsen med havregrynene igen.

Mange hilsner fra Ole