Min mp3 afspiller virker ikke.
Fra : simon

Dato : 05-11-05 16:42

Kære Ng.

Jeg har lige fået min Olympus M:robe 100 5 gb, hjem efter jeg havde sendt
den tilbage internet forhandleren . Men der er det samme galt. Når jeg
overfører flere mp3 filer på en gang går hele computeren i stå. Den er helt
død!

Hvad kan der være galt? Kan Olympus have lavet en fejl på hele produktionen
af M:robe?

Jeg gider næsten bare ikke sende den tilbage igen, for jeg bruger, sku så
meget energi på det.

Mvh hilsen simon

Fra : Jens G

Dato : 05-11-05 17:15

On Sat, 5 Nov 2005 16:41:58 +0100, "simon"
<slime_006FJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>død!
>Hvad kan der være galt? Kan Olympus have lavet en fejl på hele produktionen

Kan din computer være skyld i det? Er BIOS og drivere opdateret?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : simon

Dato : 05-11-05 17:53

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

> Kan din computer være skyld i det? Er BIOS og drivere opdateret?
>
> --
> Jens G
> IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Hej hvad er BIOS? Min computer virkede, med min gamle mp3 så kan ikke se
hvorfor den ikke skulle kunne med den her...

Simon V

Fra : Søren Christensen

Dato : 05-11-05 18:07

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse
> >
> Hej hvad er BIOS?

En BIOS er den chip der sidder på bundkortet som sørger for at computeren
starter rigtigt op, finder harddiske, drev, osv. Når windows ikke er loadet
skal computeren stadig have en måde at fungere på og en af dem er bla.
BIOS'en. inden windows er loadet ind. Du kan også opdatere din bios således
den optimerer dit bundkort til nyere hardware-tilslutninger mm.

Mvh Søren

Fra : Jens G

Dato : 05-11-05 18:23

On Sat, 5 Nov 2005 17:53:14 +0100, "simon"
<slime_006FJERN@hotmail.com> wrote:

>Hej hvad er BIOS? Min computer virkede, med min gamle mp3 så kan ikke se
>hvorfor den ikke skulle kunne med den her...

Forskellige fabrikater kan være mere eller mindre kompatible. F.eks.
havde HP scannere for nogle år siden stort besvær med nogle VIA
chipset. Og jeg har et Olympus kamera, som bare ikke ville kommunikere
med mit gamle bundkort, uden at fryse computeren.

BIOS styrer bl.a. timings til din USB. Og så er der bundkortsdrivere
der styrer programmernes kommunikation din USB.

Prøv i første omgang at se om ikke der skulle være nogle opdaterede
drivere til dit bundkort.
BIOS kan være lidt vanskeligere, og mere risikabelt, at gå til, især
hvis man ikke ved hvad det er.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-05 17:49

> [...]

> helt død!
> Hvad kan der være galt? Kan Olympus have lavet en fejl på hele

Mon ikke, det er din egen Pc , den er gal med?

Det lyder som et opsætnings problem med USB.

C laus

Fra : CarstenGP

Dato : 05-11-05 21:33

> [...]
> den tilbage internet forhandleren . Men der er det samme galt. Når jeg
> overfører flere mp3 filer på en gang går hele computeren i stå. Den er

Måske skyldes det at din nye MP3-afspiller overfører i USB2.0 hastighed og
din PC kun kan køre USB1.1.

Fra : simon

Dato : 05-11-05 22:34

"CarstenGP" <carstengpFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske skyldes det at din nye MP3-afspiller overfører i USB2.0 hastighed og
> din PC kun kan køre USB1.1.

Når ja selvfølgelig det er måske det at min computer kun kører med 1.1
hvordan updatere man den til 2.0*?

mvh simon

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 10:43

> "CarstenGP" <carstengpFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Når ja selvfølgelig det er måske det at min computer kun kører med 1.1
> hvordan updatere man den til 2.0*?
>

> mvh simon

Du kan som regel se i enhedshåndtering om der står "enhanced - " eller
"udvidet værtscontroller" under USB-controllere
(Indstillinger>kontrol
panel>system>hardware>enhedshåndtering>USB-controllere)

Hvis du ikke har USB2.0 skal du købe et PCI-kort med USB2.0
f.eks.:

Ellers find et på edbpriser.dk:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=1&Sort=Wanted&Soegeord=usb+2%2E0+pci
(Husk det skal være 2.0)

Du kan også bare gå ned til den nærmeste PC-pusher og sige at du skal bruge
et USB2.0 PCI-kort. Så sparer du portoen som nok er 200% kortets pris hehe

Fra : simon

Dato : 06-11-05 12:00

> [...]
>
> Du kan også bare gå ned til den nærmeste PC-pusher og sige at du skal
> bruge et USB2.0 PCI-kort. Så sparer du portoen som nok er 200% kortets

Mvh simon?

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 15:53

> Mvh simon?

Nej, hvis der står enhanced, så kører du 2.0

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-11-05 15:12

> [...]

> Du kan også bare gå ned til den nærmeste PC-pusher og sige at du skal
> bruge et USB2.0 PCI-kort. Så sparer du portoen som nok er 200% kortets

NEJ!!!

Nu må I da snart lære det..

Han skal bede om USB 2.0 *High-speed*

USB 2.0 dækker alle tre hastigheder, (det blev lavet om i 2001) og medmindre
der specifikt står high-speed efter 2.0, så er der kun tale om 12 mbit. USB
2.0 er som standard kun 12mbit.

Claus

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 15:52

> [...]
> medmindre der specifikt står high-speed efter 2.0, så er der kun tale om
> 12 mbit. USB 2.0 er som standard kun 12mbit.

Der tager du fejl... USB1.1 kører 12Mbit
Der var dog en tidlig udgave USB1.0 som kørte 1.5Mbit

De gældende standarder:
USB 1.1: max. 12 Mbit/sek
USB 2.0: 60 MB/s eller 480 Mbit/sek
FireWire IEEE-1394: 50 MB/s eller 400 Mbit/sek

En forhandler må IKKE skrive USB 2.0, med mindre enheden kører 480Mbit

Slå det op på google hvis du ikke allerede har fundet ud af at du ikke har
ret
http://www.wwwdk.dk/artikler.aspx?aid=149

I linket står desuden det du åbenbart har misforstået... "Highspeed" er
ganske rigtigt = USB2.0, men der er ikke noget som kører USB1.1 som må
kaldes 2.0... Så desværre! - Hvis du køber noget der står 2.0 på, så skal
det køre "highspeed"
Man kan jo kigge efter logoet på pakken, men forhandleren skal ikke skrive
highspeed, men blot 2.0

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-11-05 16:44

> [...]
> det køre "highspeed"
> Man kan jo kigge efter logoet på pakken, men forhandleren skal ikke skrive

Kære Carsten
At du ikke har forstået benævnelserne om USB hindrer ikke andre i at have
forstået dem. Claus har fuldstændigt ret USB 2.0 er den gamle USB 1.1
hvorimod USB 2.0 Highspeed er 480Mb, det kan tilrådes at læse lidt på
USB.org da det er der normerne laves
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-11-05 16:52

> [...]

> En forhandler må IKKE skrive USB 2.0, med mindre enheden kører 480Mbit
>
> Slå det op på google hvis du ikke allerede har fundet ud af at du ikke har

Carsten, du vrøvler om noget du helt tydeligt slet ikke har forstand på!

Lad væremed at poste den slags tvivlsomme links, som ikke indeholder
korrekte oplysninger. Alle de oplysninger, du har brug for findes på
www.usb.org i særdeleshed: http://www.usb.org/developers/packaging

Så sæt dig ind i tingene og vær sikker på, at du har forstået det rigtigt,
*inden* du leger skolelærer....

Citat:

Because the USB 2.0 Specification encompasses all USB data transfer speeds,
low (1.5Mb/s), full (12Mb/s) and high (480Mb/s), it is important that
vendors clearly communicate the type of product on packaging and in
marketing and advertising materials. Inconsistent use of terminology in
combination with the existing general misconception that USB 2.0 is
synonymous with Hi-Speed USB and/or failure to display the Certified USB
logo on qualified products creates confusion in the marketplace. The correct
nomenclature for high-speed USB products is "Hi-Speed USB." The correct
nomenclature for low or full-speed USB products is simply "USB." This should
be taken into consideration for product naming.

Citat slut

Efterfølgende har man indfør de forskellige logos, fordi forvirringen var
total, problemet er bare, at der stadig findes tonsvis af udstyr i handlen,
som er mærket USB 2.0 og som således *kun* kører 12 mbit. Læg mærke til, at
mærkningsanvisninger med tilhørende logos for USB 2.0 nomenklaturet først
blev indført i 2003.

Der findes i dag kun een USB standard, og det er 2.0 og sådan har det være
siden 2001. Derfor er det også "lovligt" at kalde en USB dims for USB 2.0
selv om den kun har en transforrate på 1,5 mbit. USB 1,1 nomenklaturet og
selve standarden findes ganske enkelt ikke mere.

Claus

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 23:27

> [...]
> selv om den kun har en transforrate på 1,5 mbit. USB 1,1 nomenklaturet og
> selve standarden findes ganske enkelt ikke mere.

Jeg tror du glemte noget citering:
Low or Full-speed Product Packaging Recommendations:
Products that operate at only low or full-speed can qualify to use only the
Basic Version of the logo (i.e. without the special Hi-Speed identifier).
The old USB logo is obsolete and should not be used. The USB-IF recommends
vendors simply use "USB" as has always been done, on packaging and in
marketing materials for low or full-speed USB products. Avoid using
terminology such as USB 2.0 Full Speed, Full Speed USB or USB 2.0 which can
be confusing for consumers whose expectation is that a USB 2.0 product is by
definition high-speed

Og fordi de laver om på standarderne betyder det ikke at jeg ikke har ret i
at

1.0 = 1.5Mbit (Det de nu kalder Low speed)

1.1 = 12Mbit (Det de nu kalder Full speed)

2.0 = 480Mbit (Det de nu kalder Hi-speed)

Og kalder du noget her i landet for USB2.0, så kan du være forvisset om at
du får dårlig omtale, bla. på edbpriser.dk hvis det ikke kører "hi-speed"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-11-05 23:30

"CarstenGP" <carstengpFJERN@gmail.com> skrev

> Og fordi de laver om på standarderne betyder det ikke at jeg ikke har ret
> i at

Milde himmel, at du virkelig kan få dig til at udstille din begavelse på den
måde....

Du fatter tilsyneladende ikke en brik af det, du udtaler dig om.

Claus

Fra : simon

Dato : 07-11-05 13:24

> [...]
>
> Claus
>Men vil min mp3 afspiller være kunne gå i stykker af at jeg kørte med 1.1 ?

Simon.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-11-05 14:40

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev

Nej, på ingen måde.

Kan den heller ikke afspille, eller er det kun overførsel, som ikke virker?

Du må komme med nogle flere informationer, såsom windows version, fejlkoder,
hardware osv. Ellers er det svært at hjælpe. USB kan give anledning til
mange grå hår....

Husk iøvrigt også, at det er vigtigt, at du stopper din USB forbindelse
rigtigt, inden du hiver den ud. I modsat fald kan du være uheldig og miste
f.eks. FAT tabellen og andre informationer på dens ramkort.

Claus

Fra : simon

Dato : 08-11-05 13:55

> [...]
> rigtigt, inden du hiver den ud. I modsat fald kan du være uheldig og miste
> f.eks. FAT tabellen og andre informationer på dens ramkort.

I starten var der kun problemer med at den gik død når jeg overførte flere
filer afgangen, og så blev nød til at restarte komputeren. Men så begyndte
der at stå
missing file/invalid og så nu kan den slet ikke tænde.
Jeg har husket at fjerne den som man skal.
Jeg tror bare jeg har den normale windows version Professional.

Mvh Simon.