Udskriv alle sessions/cookies, hvordan ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 05-11-05 10:46

Jeg har ledt via dokumentation (www.php.net) og Google for at finde ud af,
hvordan man får php til at udskrive lister over:

1. Alle igangværende session
2. Alle cookies

Men jeg kan ikke finde det. Hvordan gør man?

v.h.
Jakob

Fra : René Lønstrup

Dato : 05-11-05 14:28

Jakob Munck wrote:
> Jeg har ledt via dokumentation (www.php.net) og Google for at finde
> ud af, hvordan man får php til at udskrive lister over:
>
> 1. Alle igangværende session

session_start();
echo "Sessions:<br>";
foreach ($_SESSION as $key => $value) {
echo "$key=$value<br>";
}

> 2. Alle cookies

echo "Cookies:<br>";
foreach ($_COOKIE as $key => $value) {
echo "$key=$value<br>";
}

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : none

Dato : 05-11-05 15:06

Jakob Munck wrote:
> [...]
>
> 1. Alle igangværende session
> 2. Alle cookies
>
> Men jeg kan ikke finde det. Hvordan gør man?

Hvad mener du præcist med "alle cookies"?
Hvad mener du præcist med "alle igangværende sessions"?

Fra : Geert Lund

Dato : 06-11-05 18:53

Jakob Munck wrote:

> 1. Alle igangværende session

Hvis du med alle igangværende sessions med din applikation - så er du
nød til selv at holde styr på dem via din applikation. Altså holde styr
på hvilke sessions der er initieret og hvilke brugere denne session er
tildelt.

(gøres ofte ved at gemme den sessions-streng brugeren fik af serveren
sammen med deres login-oplysninger i din database tilhørende applikationen)

Men ellers er jeg ikke helt sikker på at dit spørgsmål giver mening - ud
over det svar som også Rene har givet.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 06-11-05 19:25

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. Alle igangværende session
> 2. Alle cookies
>
> Men jeg kan ikke finde det. Hvordan gør man?

Hvis du bare skal bruge det til fejlfinding eller udvikling, kan
"print_r();" kraftigt anbefales.

print_r($_SESSION);
print_r($_COOKIE);

print_r() kan desuden også bruges til objekter (når du skriver i classer og
lignende), hvilket gør den ekstra nyttig.

Den kan også bruges i CLI-mode.

--
Mvh Kasper Johansen