problemer med at komme på: Zyxel 650HW
Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 05-11-05 09:13

Hej!

Har en Zyxel 650HW med en Zyair 120.

Skulle gerne på mit tele2 adsl, men det kniber.

Jeg har ikke stor forstand på opsætning af routere. Har prøvet diverse lan
settings, dns m.v.

Er der en bestemt løsning.?

Det skal lige tilføjes, at der er noget Cypercityshit i den.

PH

Fra : MN

Dato : 05-11-05 10:43

"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> wrote in message
> [...]
> settings, dns m.v.
>
> Er der en bestemt løsning.?
>
> Det skal lige tilføjes, at der er noget Cypercityshit i den.

Jeg tror ikke den duer til det Tele2 lort, der er nok modem i routeren.

Mogens

Fra : *** Calle ***

Dato : 05-11-05 10:58

MN wrote:

> Jeg tror ikke den duer til det Tele2 lort, der er nok modem i
> routeren.
Så er det vel bare at fjerne tele2's modem, og gå lige ind i den

--
*** Calle ***

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 05-11-05 11:25

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Så er det vel bare at fjerne tele2's modem, og gå lige ind i den

Det er det jeg prøver på. Der er rigtig nok modem integreret, men det skulle
jo ikke forhindre, at jeg tager linien direkte fra skillefilter og over i
Zylex via rj11 stikket.

Herefter sætter jeg tele2´s navneservere ind som primær/sekundær.

Problemet er bare at der ikke rigtig kommer hul igennem.

PH

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 05-11-05 11:38

Peter Hansson (7950) wrote:
> Herefter sætter jeg tele2´s navneservere ind som primær/sekundær.
>
> Problemet er bare at der ikke rigtig kommer hul igennem.

Får du en IP adresse tildelt på WAN siden ? - evt. mulighed for at se
DHCP client loggen på den zyxel router ??

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-11-05 12:40

"Peter Hansson \(7950\)" <peter@ahansson.net> crashed Echelon writing

> Problemet er bare at der ikke rigtig kommer hul igennem.

Hvad anvender Tele2 af teknik og protokol? G.lite, DMT, PPPoAAL5?

--
Bjarke Andersen

Fra : *** Calle ***

Dato : 05-11-05 14:11

Peter Hansson (7950) wrote:
> [...]
>
> Herefter sætter jeg tele2´s navneservere ind som primær/sekundær.
>
> Problemet er bare at der ikke rigtig kommer hul igennem.

du må da kunne se hvilken gateway din PC får, det er så IP adressen til
routeren

--
*** Calle ***