Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hovedkort/bikort?
Fra : Henning Lund

Dato : 05-11-05 08:41

En person bruger sit hovedkort hos den arbejdsgiver der arbejdes flest
timer hos, bikortet bruges hos anden arbejdsgiver hvor der arbejdes få
timer. Hvis der så findes et job mere med nogle få timer, skal 60%
reglen så bruges eller kan bikortet bruges 2 steder?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-11-05 08:48

In article <436c61f5$0$99995$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henning Lund wrote:
> [...]
> timer. Hvis der så findes et job mere med nogle få timer, skal 60%
> reglen så bruges eller kan bikortet bruges 2 steder?

Det kan bruges flere steder. Nu arbejder jeg hos en moderne virksomhed,
her afleverer vi ikke skattekort (de får elektronisk fra T&S).

Fra : KNT

Dato : 05-11-05 08:52

Bikortet bruges begge steder - hovedkorten anvendes af hovedarbejdsgiver
medens bikort som udgangspunkt anvendes af lønmodtager og præsenteres hver
gang løn skal udbetales (ved godt at det ikke er praktisk sådan)
I øvrigt gør det jo ingen forskel på den endelige skat om du gør det ene
eller andet - eventuelle forskelle udlignes ved saktteberegningen i
efterfølgende forår og du får restskat/overskydende skat - så pengene i
sidste ende passer.
Du opnår derfor kun en likviditetsfordel eller -ulempe i den mellemliggende
periode.

Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 05-11-05 15:51

KNT <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev:
> [...]
> pengene i sidste ende passer.
> Du opnår derfor kun en likviditetsfordel eller -ulempe i den

Ok jeg lader det gå videre, takker for svarene.

Fra : jones_net

Dato : 07-11-05 09:19

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
> [...]
> timer. Hvis der så findes et job mere med nogle få timer, skal 60% reglen
> så bruges eller kan bikortet bruges 2 steder?

Hovedkortet afleverer du til primær arbejdsgiver.
Bikortet beholder du selv, og afleverer en kopi til dine sekundære
arbejdsgivere - der står vist også på kortet, at du selv skal opbevare
det...

/J