UV-lys ??
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 04-11-05 23:25

jeg har set man kan købe UV-lys til sit akvarie...

hvorfor?? kun dekorativt eller tjener det et formål ?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 04-11-05 23:44

Hej Brian

Det tjener et formål. Det slår microorganismer ihjel. Derved skulle det
bremse sygdom, alger og lign, men detsværre har det også den uheldige effekt
at dine fisk bliver nogle skvat. Når de så kommer fra dit akvarie over i et
andet og får en sygdom så rammer den dem 10 gangere hårdere end resten af
akvariets beboere. Lad være med at bruge det, ikke for din egen skyld men
for dem der evt skal købe yngel eller fisk af dig :)

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr
www.mbuna.dk

Fra : Brizz

Dato : 05-11-05 21:09

Brian Tingholm [7900] wrote:
> jeg har set man kan købe UV-lys til sit akvarie...
>
> hvorfor?? kun dekorativt eller tjener det et formål ?

Det du kan bruge det til er hvis du har angrebet af en slem sygdom i
akvariet at UV behandle i en periode som jeg ikke skal kunne sige hvor
lang tid er. Men at bruge UV hele tiden er ikke sagen.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : rolan pless

Dato : 22-01-06 21:06

hej med jer
uv kan du også bruge hvis dit vand er uklart hvis det feks står ved et
vindue og blir grøndt
uv fjerner ikke alle bakterier og hvis du har et stort akvarium sker der
ikke noget
evt kan man lade uven køre et par timer om dagen
mvh rolan
www.marielysthavepark.dk