internet banking in Danske Bank
Fra : tomek

Dato : 04-11-05 17:52

Hi, I'm wondering if someone could tell me what kind of
authentication method is Danske Bank using for personal and business
customers in internet banking. I would link to know if they just offer
user name and password of some kind of two-factor authentication and if
so what kind (TAN, tokens, digital certs, etc.)
Thank you very much for your help.
Tomek

Fra : tomek

Dato : 04-11-05 18:02

or if someone could direct me to some resources in english on that
topic. i couldn't find an english version of their website

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-11-05 19:10

"tomek" wrote

> or if someone could direct me to some resources in english on that
> topic. i couldn't find an english version of their website

http://www.danskebank.com/business

- Peter

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 05-11-05 07:57

Tja.... hvorfor mon han vil vide det........

/VV

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 05-11-05 13:10

Verner Jensen, Ålborg wrote:
> Tja.... hvorfor mon han vil vide det........
>
> /VV
>

> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hvis vi skal til at gætte os til motiver for de enkeltes spørgsmål, er vi
vist ud over saglighedens forudsætninger.

Det kunne således ikke falde mig ind at gætte på, at det kunne dreje sig om
en person - måske forsker tilknyttet et dansk universitet og er/har bosat
(midlertidigt) sig i DK og endnu ikke taler dansk. Som forsker på et højere
plan kan det da i øvrigt også være ligegyldigt.
Karsten H. Jensen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 05-11-05 14:22

Karsten H. Jensen wrote:
> Hvis vi skal til at gætte os til motiver for de enkeltes spørgsmål, er vi
> vist ud over saglighedens forudsætninger.

Måske, men hvis han forsker i området er det vel bedre at han spørger Danske
Bank hvad de bruger af sikkerhed i deres netbank (?)

Et anonymt spørgsmål i en nyhedsgruppe lugter mere af forarbejdet til noget
illegal aktivitet, måske en trojansk hest, måske noget pishing som han
pusler med.

Men det er selvfølgelig ganske usagligt at forudsætte den slags, så det er
ret gætteri

--
/Lars

Forum for DVD+HDD optagere:
www.recordere.dk

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 05-11-05 14:48

Lars Ladingkaer wrote:

> Måske, men hvis han forsker i området er det vel bedre at han spørger
> Danske Bank hvad de bruger af sikkerhed i deres netbank (?)

Ja da, lige netop. Det svar har han allerede fået - endog med henvisning til
en engelsk sproget side.

> [...]
> som han pusler med.
>
> Men det er selvfølgelig ganske usagligt at forudsætte den slags, så

Det var netop det, jeg ville imødegå med mit indlæg - trods ironien.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-11-05 15:06

"Lars Ladingkaer" wrote

> Et anonymt spørgsmål i en nyhedsgruppe lugter mere af forarbejdet til
> noget illegal aktivitet, måske en trojansk hest, måske noget pishing som
> han pusler med.

Den slags afskum plejer at lægge mere intelligens for dagen (desværre)

Der er ikke oplyst andet end Danske Bank ønsker at oplyse til alle og enhver
Såehh hvad er problemet?

- Peter

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-11-05 10:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
> "Lars Ladingkaer" wrote

> Den slags afskum plejer at lægge mere intelligens for dagen (desværre)

De allerfleste kriminelle *har* som regel ikke mere intelligens og initiativ
end det - det er sandsynligvis derfor at de er kriminelle til at begynde
med.