Hjælp til en printer
Fra : Mig

Dato : 04-11-05 16:31

Hej jeg har en NEC Super Script color 3000 Printer som jeg gerne vil have en
driver til

jeg har søgt på nette men kan ikke finde en ....

Er her en som kan hjælpe mig

Hilsen Willy Nielsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-11-05 16:49

Mig skrev:
> Hej jeg har en NEC Super Script color 3000 Printer som jeg gerne vil have en
> driver til
>
> jeg har søgt på nette men kan ikke finde en ....
>
> Er her en som kan hjælpe mig

Til hvilket operativsystem ??

Det ligner en gammel svend, på NEC's eget site ligger
der kun driver til Windows 3.11 og 95 så det ser lidt skidt
ud hvis du prøvet at få den til at køre på noget nyere.

her er lidt generel info fra den tid hvor Windows 2000 var
en ny opfindelse:
http://shor.ter.dk/300467758

Download af drivere
http://printers.necsam.com/printers/drivers/driver3.cfm?s=4&p=354

--
Peter J

Fra : Mig

Dato : 04-11-05 20:06

Har prøve men den virker ikke
Ander som ved noget mere ???

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-11-05 20:56

Mig skrev:
> Har prøve men den virker ikke
> Ander som ved noget mere ???

Måske - men kunne du så ikke nok lige
lokkes til at fortælle hvilket operativsystem
du anvender ?

--
Peter J

Fra : Mig

Dato : 05-11-05 11:48

Jeg har XP

Jeg har prøve at hente de filer ned som var på nette det er 4 dos filer som
formatere disketten og så sker der ikke mere...

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-11-05 12:28

Mig skrev:
> Jeg har XP
>
> Jeg har prøve at hente de filer ned som var på nette det er 4 dos filer som
> formatere disketten og så sker der ikke mere...

Jeg linkede til den side for at vise dig at der tilsyneladende
ikke findes drivere til noget nyere end win 95.
Den driver kommer ikke til funke til din Windows XP
- jeg tvivler i det hele taget meget på at printeren kommer til at
virke under XP.
Efter en del googlen rundt så er der kun dukket info op der understøtter
den teori ... længere kommer jeg nok ikke.

--
Peter J

Fra : Mig

Dato : 11-11-05 08:20

Tak for hjælpen

Fra : Nico de Jong

Dato : 11-11-05 08:27

Jeg fik ikke fat i den første del af denne tråd, men kunne løsningen mon
være at printeren sættes op til at simulere en anden, f.eks. LaserJet III
eller en PCL printer? Jeg har set den mulighed på _mange_ printere

Nico