Mobil til seriøst brug
Fra : Jake

Dato : 04-11-05 11:36

Jeg er på udkig efter en mobiltelefon til min kæreste. Det bliver
hendes første mobil og hun har absolut ikke tænkt sig et legetøj.

Derfor har jeg følgende krav til den:
- god kalender- og organizerfunktion, dvs
- omfattende telefonbog (plads til mange oplysninger: flere tlf.numre
pr. person, email, adresse, osv.)
- have lidt 'konservativt' design (se stilig ud)
- kamera er ikke nødvendigt
- spil absolut ikke nødvendige
- mulighed for internetfunktion (evt. kun wap)
- godt batteri

Med andre ord: en mobil til voksen brug som stort set kun skal bruges
til at tale i.
Min kæreste kører ikke bil og mobilen til håndfri brug er derfor
heller ikke obligatorisk.

Selv har har jeg via søgning på nettet 'sjuset' mig frem til bl.a en
Siemens S55 (måske lidt outdatet - findes der en naturlig efterfølger
til denne?) og en Nokia 6100 eller 6610.
Men jeg er heller ikke 'mobil-nørd' og kender slet ikke det store
udbud.

Er der mon nogen der har en ide om hvilke (evt. andre) modeller der
opfylder betingelserne?

Mvh.
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-05 12:24

Jake skrev:

> [...]
> - kamera er ikke nødvendigt
> - spil absolut ikke nødvendige
> - mulighed for internetfunktion (evt. kun wap)

Dem opfylder min SE K700i som jeg er godt tilfreds med.

Husk at installere Opera mini som internetbrowser (gratis). Der
er en verden til forskel fra den indbyggede.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 04-11-05 13:41

"Jake" <jdsbuddi@gmail.com> skrev i en meddelelse

Mit forslag er SE K750.

Jeg selv en og er meget glad og bruger netop de funktioner som du har
anført.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : peter6715

Dato : 04-11-05 14:35

Min tidligere tlf var en nokia 7260. Jeg synes at den var super, og så et
design meget just for ladies.
Jeg var meget glad for den telefon

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : RpR

Dato : 04-11-05 17:59

http://www.mobile-review.com/review/motorola-a1000-en.shtml

Motorola A1000, hvis størrelsen ikke er et problem. Den kan simpelthen ALT.
Rigtig kontor telefon :)

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Bruno

Dato : 04-11-05 21:03

Jake wrote:
> [...]
> til denne?) og en Nokia 6100 eller 6610.
> Men jeg er heller ikke 'mobil-nørd' og kender slet ikke det store

En Nokia 6100 er ikke et dårligt bud, den er billig, lille og er wap ok
så opfylder den vist alle ønsker.

Så kan hun jo altid opgradere på et senere tidspunkt hvis kravene skulle
vokse, det er altid lettere at vælge når man har et større
erfaringsgrundlag.

Mvh

Bruno

Fra : Joke

Dato : 04-11-05 22:04

> [...]

>til denne?) og en Nokia 6100 eller 6610.
>Men jeg er heller ikke 'mobil-nørd' og kender slet ikke >det store

Har selv em S65 det er en dejlig telefon og kan det du efterlyser.

Hilsen

Johnny

Fra : Jake

Dato : 06-11-05 04:09

Tak for de mange tilbagemeldinger. Der er en del nye forslag til
mobiltelefoner kæresten og jeg skal have tjekket i butikkerne. Jeg
får se hvad hun siger, og så må vi se hvad valget falder på.

Jeg melder tilbage - evt. med opfølgende spørgsmål - når valget er
'konkretiseret'.

Mvh.
Jakob