MS Windows
briani 27239
Ghost har svigtet - HJÆLP!
Fra : Sven

Dato : 03-11-05 21:03

Hej.
Efter den sikkerhedsopdatering, hvor man bliver spurgt om et jpg-billede man
har downloadet skal åbnes, er mine ghost-images ubrugelige! (Jeg tror i det
mindste det er den der måske er skyld i det) Jeg skulle i går restore mit
C-drev pga strømafbrydelse, men der skete det forfærdelige, at da den havde
*********************************
Date : Wed Jan 1 00:27:35 2003
Error Number: (25003)
Message: Could not fit translated attributes into buffer size
Version: 2003.780 (Sep 27 2002, Build=780)
Command line arguments:
Active Switches :
Spanning
AutoName
ProgMode : PROG_LOCAL
PathName : 42997 Unnamed MFT Table entry
DumpFile : @LFO3:1\XP100001.GHS
DumpPos : 2442671080
File64 buffersize : 0
FlagImplode : 0
FlagExplode : 2

Operation Details :
Total size.........3191
MB copied..........2875
MB remaining.......316
Percent complete...90%
Speed..............1120MB/min
Time elapsed.......2:34
Time remaining.....0:16

Hvad kan jeg gøre for at undgå dette i fremtiden? Eller findes det et andet
program som kan lave et image af C-drevet, og som man kan restore, selvom
C-drevet ikke kan boote?

Mvh
Sven

Fra : Fjollefrans

Dato : 04-11-05 00:35

> Hvad kan jeg gøre for at undgå dette i fremtiden? Eller findes det et
> andet program som kan lave et image af C-drevet, og som man kan restore,
> selvom C-drevet ikke kan boote?

det burde Ghost også kunne, lidt afhængig af hvilken version du har kan du
enten lave en bootfloppy eller boote fra Ghost cd'en og restore derfra. det
kræver naturligvis at dit image ikke fejler noget. jeg kan desværre ikke
lige sige hvad fejlen betyder, har du spurgt Google ?

- FF

Fra : Sven

Dato : 04-11-05 00:15

> [...]
> det kræver naturligvis at dit image ikke fejler noget. jeg kan desværre
> ikke lige sige hvad fejlen betyder, har du spurgt Google ?

Jeg har brugt Ghost i meget lang tid, og det har aldrig svigtet, så jeg er
helt uforstående for, hvorfor mine images ikke kan restores. Jeg har nu
prøvet at lave en ny backup (bootet fra CD, den samme CD jeg har brugt i
flere år), har testet backup'en, og den var OK, men den kan IKKE læse den
ind igen. Desværre opdager man først fejlen, når den har skrevet 80-90% ind,
hvilket gør drevet uanvendeligt, indtil det formatteres. Samme fejl "Could
not fit translated attributes into buffer size". Hva' betyder det mon? Jeg
bruger Ghost 2003.
jeg ved ikke om jeg gør noget forkert mht Google, men jeg får ingen
løsninger, når jeg prøver (er ikke så erfaren med at finde "langhårede" ting
med Google)

Mvh
Sven

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-11-05 01:33

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
´
> [...]
> jeg ved ikke om jeg gør noget forkert mht Google, men jeg får ingen
> løsninger, når jeg prøver (er ikke så erfaren med at finde "langhårede"

Prøv at kigge her:
http://service4.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/pfdocs/1998082411252125

Fundet via Google + kigge på første link den gav :)

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-11-05 01:36

PS: Opskriften synes at være at sørge for at defragmentere, før man Ghoster
drevet.

Fra : Rado

Dato : 04-11-05 09:45

On Fri, 4 Nov 2005 01:36:23 +0100, "Henrik Stavnshøj"
<hesta@nospam.dk> wrote:

>PS: Opskriften synes at være at sørge for at defragmentere, før man Ghoster
>drevet.

Det har jeg nu aldrig gjort, og jeg har aldrig haft problemer af den
art, og jeg har lavet et utal af images på forskellige maskiner og
diske. Men jeg kører nu også altid FAT32 på systempartitionen, måske
problemet kun er relateret til NTFS.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Sven

Dato : 04-11-05 00:35

> [...]
> http://service4.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/pfdocs/1998082411252125
>
> Fundet via Google + kigge på første link den gav :)

1000 tak, Henrik. Der er jo masser af info, så nu skal jeg i gang med at
lære

pst pst , hvad skrev du i google for at få dette frem?

Mvh
Sven

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-11-05 13:14

> 1000 tak, Henrik. Der er jo masser af info, så nu skal jeg i gang med at
> lære
>
> pst pst , hvad skrev du i google for at få dette frem?

Hehe, jamen jeg skrev såmænd bare de oplysninger du havde givet:
"Ghost 2003 Could not fit translated attributes into buffer size"
uden anførselstegnene.

Første side var en fransk forespørgsel om det samme. Man behøvede ikke at
forstå det som sådan, længere nede var det link jeg gav dig

Venlig hilsen
Henrik

PS: Håber det hjælper på dit problem.

Fra : Rado

Dato : 04-11-05 09:41

On Fri, 4 Nov 2005 00:14:55 +0100, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> [...]
>flere år), har testet backup'en, og den var OK, men den kan IKKE læse den

Hvis image tester OK i Ghost ligger problemet sandsynligvis et andet
sted. I så fald er jeg ret sikker på at du kan få det til at fungere
> [...]

>not fit translated attributes into buffer size". Hva' betyder det mon? Jeg

Har du prøvet en fuld formatering af drev/partition under DOS (Win98
startdiskette/CD) inden restore?

Fra : Sven

Dato : 05-11-05 01:13

> Har du prøvet en fuld formatering af drev/partition under DOS (Win98
> startdiskette/CD) inden restore?

Ja, og faktisk på 2 forskellige fysiske harddiske. Mine images kan ikke
restores, selvom de meldes OK fra ghost-programmet bootet fra CD. Det er
NTFS.

> Hvis image tester OK i Ghost ligger problemet sandsynligvis et andet
> sted. I så fald er jeg ret sikker på at du kan få det til at fungere
> igen.

Hvilket jeg også mente. Derfor prøvede jeg på en anden harddisk, men uden
held.

Sven

Fra : Peter T.

Dato : 04-11-05 06:29

Sven ristede følgende runer:

> Eller findes det et
> andet program som kan lave et image af C-drevet, og som man kan
> restore, selvom C-drevet ikke kan boote?

Acronis True Image skulle være rigtigt godt og smart ved regelmæssig
backup.

--
Mom "Let’s show how you’ve learnt all the months of the year. Janu.."
Daughter "Ary!"