apache seg-fault'er
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-11-05 20:20

Hej

Jeg har opgraderet til SuSE 10.0 men har et pænt stort problem:

Der er installeret en Apache 2.0.54 og php 5.0.4, begge fra SuSE-pakker.

Apache og php fungerer egentlig ok, men så snart jeg har en
html-formular som bruges til fil-upload, så kommer apache med en
segmentation fault: [notice] child pid 9924 exit signal Segmentation
fault (11)

Alle andre php-sider fungerer som de skal, også andre html-formularer -
det er _kun_ når der er en fil-upload på sådan en formular at den
seg-fault'er.

Jeg har forsøgt at opgradere til en nyere apache, 2.0.55, også bygget
til SuSE, jeg har forsøgt mig med at kompilere egen php5, både 5.0.4 og
5.0.6-dev. Samme fejl.

Jeg har efterhånden rodet rundt med det hele dagen, uden at komme
nærmere en løsning - er der mon nogen som har et par fif?

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-11-05 20:44

On Thu, 03 Nov 2005 20:19:55 +0100, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

> [...]
>html-formular som bruges til fil-upload, så kommer apache med en
>segmentation fault: [notice] child pid 9924 exit signal Segmentation

Dummeslag til mig ....
Når man sådan opdaterer et nyt system, så skal man huske at kompilere
sine php-extensions igen, ellers seg-fault'er de muligvis - det skete i
hvert fald for mig.

Havde glemt at jeg selv havde kompileret nogle af de extensions min php
brugte. Efter en re-kompilering, så virker det hele igen.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm