Minisken skade og iturevet korsbånd
Fra : Vince

Dato : 03-11-05 18:31

Jeg har netop fået konstateret at mit forreste korsbånd er revet over samt
at min inderste minisken er itu

Ortopædkirugen fortæler at der ingen vej er udenom og at jeg skal opereres.

Jeg skal opereres indenfor et par måneder og har et spørgsmål.

Hvis jeg nu vælger ikke at blive opereret af frygt for at knæet ikke bliver
godt igen, hvad er så chancen for at jeg kan "leve" med det - skal nævnes at
jeg ikke har de helt store gener til daglig, men at jeg selvfølgelig godt
kan mærke det i perioder.

Og... findes der en form for erstatning gennem mit forsikringsselskab....
Jeg har en ulykkes forsikring og det er sket ved sport??

Håber på svar

Vincent

Fra : Karin Hansen

Dato : 03-11-05 19:12

hej vincent
jeg vil ikke gørwe mig klog på din skade men jeg ved da lidt om
forsikringen.
Igennem din fagforening er du muligvis dækket ind under fritidsulykke, det
er jeg og jeg er medlem af 3 f , så det er værd at undersøge.

Fra : Inger

Dato : 08-11-05 07:30

Karin Hansen wrote:
> [...]
> Igennem din fagforening er du muligvis dækket ind under fritidsulykke, det
> er jeg og jeg er medlem af 3 f , så det er værd at undersøge.

Din stakkel...

Jeg har gået på et genoptræningshold for knæopererede hos en
idrætsfysioterapeut i 2 år. Jeg er ikke selv opereret, da min lidelse
ikke kan opereres for. Men hvis det kan hjælpe dig lidt så har alle dem
jeg har gået sammen med været glade for operationen og har efter endt
genoptræning haft det meget bedre. Men det kræver virkelig en intens
indsats med genoptræningen og jeg vi helt sikkert anbefale en
idrætsfysioterapeut.

Derudover mener jeg at have hørt (men det står helt for egen regning,
jeg er ikke helt sikker) at når det drejer sig om korsbånd så vil det
blive værre hvis ikke du gør noget ved det. Jeg tror ikke de vil foreslå
operation medmindre de er helt sikre på at du får det bedre. Det er
ihvertfald derfor jeg ikke bliver opereret!

Held og lykke med operationen

Inger

Fra : Vince

Dato : 08-11-05 07:59

Takker for svarene og ja... jeg ved godt at jeg må igennem en
genoptræningsperiode, men sådan er det jo desværre bare

Nogen der ved noget om forsikring i sådan et tilfælde - er der nogen
muligheder ??

Hilsen

Vincent