Godt råd til MX1000 mus..
Fra : Per Jørgensen

Dato : 03-11-05 14:50

Min Logitech mx1000 mus vil pludselig ikke lade.
Den fungere stadig fint, men når den kommer i laderen
sker der ikke en dyt.

Er der noget man skal være opmærksom på ?

Mvh
Per.

Fra : Bo Hellum

Dato : 03-11-05 15:18

> Er der noget man skal være opmærksom på ?

Hej

Ja, jeg har nogenlunde samme problem. Jeg skal "vrikke" lidt med musen nede
i laderen før den ligesom får fat. Sætter jeg den direkte ned så sker der
intet.

Bo

Fra : Per Jørgensen

Dato : 03-11-05 15:48

"Bo Hellum" <nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har nogenlunde samme problem. Jeg skal "vrikke" lidt med musen
> nede i laderen før den ligesom får fat. Sætter jeg den direkte ned så sker
> der intet.

Synes jeg har prøvet alt. Har overtaget den efter en kammerat,
som siger han plejer at "lade den falde den sidste cm ned i laderen".

Bios instillingerne omkring usb portene har ikke noget at sige regner jeg
med,
og om driveren er installeret eller ej, skulle vel heller ikke betyde noget
?

Per.

Fra : Hans

Dato : 03-11-05 15:56

Per Jørgensen wrote:
> [...]
> jeg med,
> og om driveren er installeret eller ej, skulle vel heller ikke betyde

Nej - Det er et rent mekanisk problem. Jeg har det også på min MX700, hvor
kontakterne engang imellem ikke rigtig får fat i laderen, og når jeg nu
tænker mig om så gør mine Siemens telefoner det også. Når der vrikkes med
musen renses kontakterne, og problemet forsvinder indtil næste gang hvor
kontaktoverfladen igen er blevet snavset.

Hans

Fra : -=JF=- arb

Dato : 03-11-05 15:52

"Per Jørgensen" <per.b.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget man skal være opmærksom på ?

Havde det samme problem med min MX700...
Tag et helt almindeligt viskelæder og giv kontaktfladerne under musen en
tur, så skal du bare se

Der sker det at de to kontaktflader efterhånden får en belægning af håndfedt
o.l. og får en dårligere og dårligere forbindelse til ladestationen.

Mvh John

Fra : Per Jørgensen

Dato : 03-11-05 17:09

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der sker det at de to kontaktflader efterhånden får en belægning af
> håndfedt o.l. og får en dårligere og dårligere forbindelse til

Tak for alle de gode forslag. Har prøvet det hele.
Har visket og visket og vrikket og vrikket..

Tror ladestationen er gået i stykker..

Er der nogen i Odense området som vil stille sin ladestation
til rådighed i 2 min, så jeg kan få konstateret om min mistanke er rigtig ?

Mvh
Per.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 03-11-05 17:26

> [...]
> Er der nogen i Odense området som vil stille sin ladestation
> til rådighed i 2 min, så jeg kan få konstateret om min mistanke er rigtig

Er der nogen der ved om man kan købe en løs receiver
eller er der måske nogen som har en liggende ?
(man kan vel have smadret sin mus i raseri over nederlag i bf2)

Per.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-05 20:54

Per Jørgensen wrote:
> Er der nogen der ved om man kan købe en løs receiver
> eller er der måske nogen som har en liggende ?
> (man kan vel have smadret sin mus i raseri over nederlag i
> bf2)

Der er 3 års garanti på MX1000, så smut ned i butikken og få
laderen byttet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund