code-markøren
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-11-05 14:05

Jeg har et lille problem med code-markøren.

Problemet er illustreret på websiden

http://www.webdesign101.dk/x/usenet/code.html

Betragtes denne side, er den tekst, der i venstre spalte er
forsynet med code-markøren efter min mening for lille.

I højre spalte har jeg derfor sat font-size til 1 em. Det
skulle egentlig være overflødigt, men det lader til at virke
udmærket i Internet Explorer, skriftstørrelsen øges til
noget der er passende.

Betragtes siden med Firefox, er skriftstørrelsen imidlertid
den samme i begge spalter.

Jeg er tilbøjelig til at tro, at couriers normalhøjde er
mindre end georgias normalhøjde, og det derfor er IE, der
fejlagtigt øger skriftstørrelsen, når den eksplicit sættes
til 1 em.

Men er der nogen der har nogle synspunkter på dette? Er det
virkelig nødvendigt at have separate formregler for IE og
ikke-skod browsere på dette punkt (også)?.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk