info om kattehandler
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-11-05 12:59

sakset fra Katteforum, hvor der også ligger nye billeder

*Til vores store undren kan vi se at Charlotte Kofoed ikke har berettet om
sit fornemme besøg idag kl 13 på hendes bopæl. Charlotte fik idag besøg af
Inges Kattehjem, en fotograf, journalist , dyrlæge samt repræsentanter fra
Katteinfo der blev mødt af blandt andet det her syn: *

http://forum.katteforum.dk/forum_posts.asp?TID=4438&PN=1

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 03-11-05 13:06

Pyh, sidder med klump i halsen og tårer i øjnene. Især den første kat ser da
helt sølle ud.
Føj hvor er hun et S... at lade kattene lide. Hun skulle selv sættes i et
bur uden mulighed for at søge læge hvis hun blev syg. Brækfornemmelsen
sidder helt oppe i halsen.

Linda

Fra : Denise

Dato : 03-11-05 13:13

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Føj hvor er hun et S... at lade kattene lide. Hun skulle selv sættes i et
> bur uden mulighed for at søge læge hvis hun blev syg. Brækfornemmelsen

Vi må håbe at pressedækningen fra mange aviser og radio endelig gør, at
dyreværnsorganisationer og andre kan få fingrene hurtigere ud, og kan få
stoppet Charlotte Kofoeds fra at have med dyr at gøre. Som alle vores
billeder viser, er det dyremishandling på højt plan

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 03-11-05 13:18

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppet Charlotte Kofoeds fra at have med dyr at gøre. Som alle vores
> billeder viser, er det dyremishandling på højt plan

Ekstra Bladet plejer da at være vilde for noget snask på forsiden. Kan man
ikke ringe til dem så ALLE folk bliver informeret om denne møjkæll..s
fortagende???
Og kan man hjælpe arbejdet i form af penge???

Linda

Fra : fam. Ager

Dato : 03-11-05 14:08

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse
> se
> http://www.amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051103/BEGGE/111030569/1059/RANDERS
>-----------

ser fint ud at der blive dæmmet op for det!
hvad med at samle de udtalelser og de beviser der ligger om køb af syge
katte, og få dem med? det ville da modbevise hendes påstande om det
modsatte.

skulderklap herfra!
mvh. marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 03-11-05 13:58

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Inges Kattehjem, en fotograf, journalist , dyrlæge samt repræsentanter fra
> Katteinfo der blev mødt af blandt andet det her syn: *

I må da endelig skrive noget mere om det her hvis i vil besøge hende igen
Kan se på teksten at hun vil fremskaffe en vagthund
Den skal buller nok holde i skak *gg*

Buller = min "lille" 90kgs vovse

Tøsen

Fra : fam. Ager

Dato : 03-11-05 14:29

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen
> ..
> Kan se på teksten at hun vil fremskaffe en vagthund

GGGGG.. det er hvad mine 3 vejer tilsammen.. 2 boxere og en cairnterrier...
buller kan sikket nøjes med at sætte sig på hendes "vagthund".. så det
bliver en fredelig skakmat...
er buller en mastiff?

mvh. marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 03-11-05 20:47

> [...]
cairnterrier...
> buller kan sikket nøjes med at sætte sig på hendes "vagthund".. så det

Mon men hvem ved :P
Han er lidt af en rundkørsel men ligner mest af alt en småfed stor
rottweiler og et sind som en labrador
Iøvrigt tror den selv på at den er en lille skøde hund

Tøsen
Med katten speedy og Vovsen Buller

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 09:33

> [...]
> katte ville vælge......
>
> www.katteinfo.dk
>Meget triste billeder, jeg fatter ikke der ikke kan gøres noget ved den
Hvor i landet er hun fra ? og er der evt taget kontakt til alle dyrs ret ?
vh Simonsen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-11-05 09:49

Hej Simonsen

Ja vi har været i kontakt med Alle dyrs ret.
Det var så heldigt at TV2-østjylland blev interesseret og de havde noget med
i deres 19.30 udsendelse igår, med interview med dyrlæge, rep. fra katteinfo
og damen selv.
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=264622&r=7

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-11-05 11:27

On Fri, 4 Nov 2005 09:49:12 +0100, "Marianne Hellemose"
<catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:

> [...]
>i deres 19.30 udsendelse igår, med interview med dyrlæge, rep. fra katteinfo

Jeg var ellers overbevist om at CK blot var en troll, der ville ind og
forarge os andre her i gruppen, så jeg har ikke blandet mig i nogle af
de tråde, men nu er jeg da temmelig chokeret over at se, at CK gerne
fremviser sine (tydeligt midrøgtede) dyr på tv.

Det er sørgeligt for dyrene, og mit hjerte bløder for dem, men jeg
synes alligevel at det mest frygtelige er, at hun ikke selv kan se
hvad det er hun har gang i. For når man gerne stiller op til tv
optagelser, så er det fordi man tror, at man har rent mel i posen, og
det kan vist ikke siges at være tilfældet her. Så jeg har osse ondt af
CK, for hun mangler altså noget basal viden omkring behandling af dyr
og hun mangler helt klart ansvarsfølelse og indlevelsesevne. Desværre
mangler hun åbenbart osse evnen til at optage viden. *suk*

Jeg krydser fingre for at der kommer noget ud af den politianmeldelse.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 04-11-05 11:42

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> --
> Leyna

Det sidste nye er, at der er berammet retssag mod hende den 5.12 kl. 10.10 i
Randers ret, hvor hun er anklaget for at have overtrådt dyreværnsloven.
Derudover venter der formentlig også en bøde for ulovlig at formindle katte.
Så må vi håbe der sker noget fornuftigt.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Futte

Dato : 04-11-05 11:44

Jeg sad lige og så klippet - hvad fanden er det for noget svineri!!!!!! Ja,
jeg harmes. Hvordan i al verden kan man holde katte sådan og det er jo
tydeligt at kattene ikke passes ordentligt. Se bare deres pels og det er da
ikke meget sul de har på kroppen. Er damen syg eller hvad? Enhver med sund
fornuft og interesse i kattens adfærd kan vel forstå det er et uværdigt liv.
Hvorfor har vi dog en så ynkelig dyrepolitik i dette land. Selvom hun nu er
blevet meldt, så sker der jo højst det at hun får en bøde og kan køre sit
kattehold videre.

LH

Fra : Line

Dato : 04-11-05 15:45

Jeg kan ikke helt forstå eller forestille mig hvad hun vil med de katte.
Er det hendes formål at sælge af dem, eller hvad? Personlig ville jeg da
ikke have lyst til at købe en kat fra sådanne bur.
-eller holder hun dem bare i burene for "sjov" skyld?

Hvad er det dog der motiverer hende til at have alle de katte?

Indrømmet, jeg har ikke været her i nyhedsgruppen så længe, så vær sød
at fortælle mig forhistorien.
Har hun evt. en hjemmeside hvorfra hun sælger kattene? -eller er det
hende der kører ud til folk med kattene / sælger kattene fra bagagerummet?

Mvh og med blødende hjerte
Line

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-11-05 17:56

Hej Line

Hvad der motivere hende er nemt nok, det er penge
hun henter gerne gratis katte hos nogle der ikke kan have dem mere og sælger
dem som en eller anden raceblanding, er de fertile og ligner "noget" så får
de lov at "nyde de luksuriøse" forhold, så hun kan få en masse killinger at
sælge, hvis de altså ikke lige dør af kattesyge (

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : johny møller

Dato : 04-11-05 18:05

for s.... hvor er hun dog grotesk.
hvordan kan hun seriøst mene at kattene kan løbe frit i et bur på tre
meter.
jeg får virkelig lyst til at kidnappe de katte. hun burde ikke have lov
til
at have dyr.
ihhh hvor er jeg ulykkelig over at se den udsendelse, bare man havde
midler
nok til at kunne få den kælling fjernet fra guds jord.
mon hun ville nyde at bo i et sådan bur???
hun må og skal stoppes nu. for dyrenes skyld.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-11-05 09:14

For jer der ikke læser Århus Stiftstidende eller følger sagen i andre fora,
kan jeg oplyse at Stiften i går skrev, at der er berammet en sag mod
Charlotte Kofoed d. 5/12 kl. 10.10 i Randers Ret.

Vi på katteinfo.dk håber selvfølgelig at katte-folk vil møde talstærkt op,
så vi kan vise alle, at vi mener det alvorligt når vi ikke vil godtage at
katte bliver behandlet som de gør i Houlbjerg.

Sagen omhandler formidling uden tilladelse og Elrond, jer der ikke kender
til Elrond kan læse om ham her
http://www.katteinfo.dk/elrond2.htm

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-11-05 10:28

> Sagen omhandler formidling uden tilladelse og Elrond, jer der ikke kender
> til Elrond kan læse om ham her
> http://www.katteinfo.dk/elrond2.htm

Det vender sig i mig hver gang jeg hører navnet Elrond.
Jeg tager virkelig hatten af for jer der har overskudet til kampen. Det er
så godt gået, og det skal i vide. Det er lige det der gør, at Elrond og de
andre missers oplevelser med menneskeligheden ikke har været forgæves.
Tak

Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-11-05 10:41

Hej Nina

Tak for de pæne ord ja Elrond var og er en stor drivkraft i dette,
siden kom Mitzi til, og de utallige katte der er døde af kattesyge sidste år
og i sommers ingen kat har fortjent det som de bliver udsat for der og
det SKAL stoppes

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-11-05 13:04

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote in message
> [...]
> siden kom Mitzi til, og de utallige katte der er døde af kattesyge sidste
> år og i sommers ingen kat har fortjent det som de bliver udsat for

Hvad skete der med Mitzi? Den er vist gået forbi min næse.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-11-05 17:24

Hej Nina

Jeg copyer lige Mitzis historie ind

Sommeren 2004 solgte XX, Mitzi til Charlotte, Charlotte havde lige mistet
stort set alle katte til kattesyge, sælger blev lovet at Mitzi skulle være
inde/kæle-kat, og at Mitzi ikke ville blive solgt videre.

Forår 2005 fik sælger at vide at Mitzi var blevet aflivet på grund af
kronisk sygdom. Sælger fandt det underligt, da hendes egen dyrlæge aldrig
havde observeret noget galt med Mitzi, sælger ringede til Charlottes
dyrlæge, som på det kraftigeste benægtede at have aflivet Mitzi.

Dyrlægen tog efterfølgende kontakt til Charlotte, for at få en forklaring.
Charlotte forklarede, at sælger var lidt besværlig, og at Mitzi var død
under januar-orkanen, da et kattehus brasede sammen.

I Maj md. 05,er et ungt par på besøg hos Charlotte og får lov at tage
billeder, og hvem er med på billederne, ja det er Mitzi. Den dag i dag er
sælger dybt ulykkelig over at hun solgte Mitzi til Charlotte, og endnu mere
ulykkelig over at hun ikke kan få at vide, hvad der rent faktisk er sket med
hende, det eneste Charlotte gør, er at komme med beskidte svar når hun
bliver spurgt om Mitzi.

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-11-05 17:37

Mærkelig historie. Jeg kan ikke se pointen i at lyve om det. Hun har købt
katten og har den endnu. Hvorfor gøre historien til noget andet?
Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-11-05 08:19

Hej Nina

Ja det er jo lige det. En ting kan være at hun hygger sig med at fylde os
*dumme kællinger* med løgn på de forskellige fora, men først at blande sin
dyrlæge ind i sagen, for derefter at stå ansigt til ansigt med ham, og fylde
ham med med løgn, det kræver nok et menneske af en helt speciel støbning,
med en komplet mangel på moral, etik og empati, både overfor mennesker og
dyr

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-11-05 14:36

> [...]
> fylde ham med med løgn, det kræver nok et menneske af en helt speciel
> støbning, med en komplet mangel på moral, etik og empati, både overfor

Hendes handlinger er mig en gåde!
Tror man skal være skør for at løse den (eller også så bliver man det...)

Nina

Fra : Leyna

Dato : 05-11-05 10:50

On Sat, 5 Nov 2005 09:13:50 +0100, "Marianne Hellemose"
<catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:

>Sagen omhandler formidling uden tilladelse og Elrond, jer der ikke kender
>til Elrond kan læse om ham her
>http://www.katteinfo.dk/elrond2.htm

Det var godt nok en omgang barsk læsning. Jeg kan slet ikke fatte
hvordan nogle kan behandle deres dyr på denne måde. Der MÅ altså være
andre måder at tjene penge på, og at udvise sådan en mangel på respekt
for levende væsener er for mig ubegribeligt.

Mens jeg alligevel var på katteinfo siden, så kiggede jeg mig lidt
omkring, og så faldt jeg over alle de ting man anbefales at have i
orden FØR man anskaffer kat. Tak skæbne, her var jeg en uansvarlig
katteejer.
Min første kat arvede jeg, og jeg anede intet om katte andet end de er
lækre og bløde. Nåeh ja, alm. sund fornuft fortalte mig at det var en
god ide at få katten neutraliseret og øremærket (men det var den nu i
forvejen), og selvfølgelig skulle den have mad og frisk vand hver dag,
og et sted at besørge. Mere vidste jeg ikke, men jeg havde fået et
ansvar for et levende væsen, og derfor skulle dette væsen naturligvis
også plejes så godt jeg nu kunne. Så vaccinationer og sundhedscheck en
gang årligt faldt mig også helt naturligt - også da pengene slet ikke
slog til. Så måtte jeg bare finde en løsning. Dyret var jo MIT ansvar!

Jeg ved stadig ikke særlig meget om hverken katte eller hunde (jeg har
begge dele) i dag. I hvert fald ikke nok til på nogen måde at kalde
mig ekspert, men jeg har sørget for dem så godt jeg evner. Jeg har
givet en kat der virkelig mistrivedes (no pun intended!) et rigtig
godt hjem (altså jeg har overtaget katten fra et sted hvor den havde
det skidt - ikke fordi den ikke blev passet, men den trivedes blot
ikke i den relativt store katteflok, og så fik jeg den). Jeg har
overtaget en meget bange og utryg hund, som i dag er fræk som en
slagterhund, har fået sul på kroppen og vogter hjemmet som om det KUN
er ham der bor her. Okay, han er lidt af en bangefis, for han gøer ad
fremmede på afstand. De kunne jo være farlige at komme tæt på!
Sidst, men ikke mindst, så har jeg fået Samson, min bette killing, som
nu snart er 6 mdr. Han er staldkat, hvilket jo frarådes at overtage,
men han HAR haft en del menneskekontakt, men aldrig været i en stue
før nu. Han er noget af det mest kælne jeg nogensinde har oplevet. Han
er den mest sociale kat jeg er stødt på, og han er ofte dybt
belastende... og jeg elsker ham inderligt!

Alt dette blot for at illustrere, at man altså ikke behøver at være
ekspert, for at få velfungerende dyr. Jeg er god til specielt
mishandlede og underkuede dyr (hunde) og når folk spørger mig hvordan
i alverden jeg har båret mig ad med at få et velfungerende og glad dyr
ud af det har jeg intet andet svar end at jeg elsker dem. Nogle gange
er det åbenbart nok - i sammenhængen med respekten for alt levende!!!

Så hvor har disse katte- og hundehandlere dog gjort af deres kærlighed
og respekt for levende væsener? Jeg forstår det SLET ikke.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 26-11-05 14:29

> [...]
> og glad dyr ud af det har jeg intet andet svar end at jeg elsker
> dem. Nogle gange er det åbenbart nok - i sammenhængen med

Lige præcis
Jeg fik min første kanin lidt tilfældigt og anede *intet* om kaniner
dengang, men gik straks igang med at læse om dem. Jeg meldte mig
faktisk ind i Danmarks Kaninavlerforening for at finde nogle folk som
virkeligt vidste noget
Da den første kat indfandt sig var jeg *lidt* mere forberedt, på den
måde at jeg kørte temmeligt langt for at få ham. Desværre var jeg
uvidende og fik en kat med katteinfluenza, som kostede mig mange penge
og alligevel endte han sit alt for korte liv hos dyrlægen fordi han
ikke kunne blive rask.
Ellers er alle mine dyr blevet behandlet med kærlighed og det må være
den vigtigste ingrediens

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Søren LH

Dato : 05-11-05 13:05

> [...]
> Inges Kattehjem, en fotograf, journalist , dyrlæge samt repræsentanter fra
> Katteinfo der blev mødt af blandt andet det her syn: *

Det er godtnok svært at forstå dether.

At en kat har 3 x 3 meter er selvfølgelig ikke optimalt, men hvis det er
dyremishandling at den går der i en afgrænset periode, så er der vist meget
der skal anmeldes og lukkes her i Danmark, f.ex. i landbrug, dyreinternater,
minkfarme, zoologiske haver m.v. Jeg har været på Inges Kattehjem og se på
katte, de havde hver ca. 1 x 0,5 x 0,5 m, så hvordan Inges Kattehjem kan
være blandt anmelderne er endnu sværere at forstå. At to katte er syge, ja
det kan da ske for os alle sammen.................

Mvh
Søren

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-11-05 13:43

Hej Søren

Der kan såmænd være mange ting der er svære at forstår, især hvis man kun
focusere på et eller to små udpluk af de informationer der er samlet gennem
mere end et år.

Det er jo ikke charlottes blå øjne der hiver hende i retten d 5 /12, det er
heller ikke hendes blå øjne, der har kostet mange katte livet i det sidste
1½ år.

Ej heller er det hendes blå øjnes skyld at hendes foretrukne racer, de
langhårede og semilanghårede har en pels med store knuder der igen og igen
kræver barbering, hvor benene bliver viklet sammen med gaffatape så de ikke
kan rive hende.

Eller at der i det meste af bestanden er konstant herpes, clamydia og
øremider.

Eller når hun glad og fro fortsætter med at sælge katte på trods af at
hendes dyrlæge har sat hende i karantæne på grund af kattesyge.

Eller at hun kunne gå og se på en dødsyg kat (Elrond) i 6 dage uden at tage
den til dyrlæge,
men valgte at sætte den til salg istedet, på 6 dagen om aftenen blev den
hentet og kørt direkte til vagt-dyrlæge hvor den døde.

Så ja der er rigtigt mange ting der er svære at forstå

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Søren LH

Dato : 05-11-05 15:27

> [...]
> hentet og kørt direkte til vagt-dyrlæge hvor den døde.
>
> Så ja der er rigtigt mange ting der er svære at forstå

Hej Marianne

Det der hiver hende i retten, forstod jeg, var selve det at hun
videreformidlede katte uden autorisation, hvilket ikke direkte har med
eventuel dyremishandling at gøre.

Jeg har ikke fulgt dette i et år, kun denne tråd, og de links der er henvist
til, herunder TV-klippet. Her lyder det jo som om det er burene på 3 x 3 m
som er hovedanklagen. Det du nævner lyder selvfølgelig ikke rart.

Mvh
Søren

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-11-05 16:10

Hej Søren

Sagen den 5/12 er videreformidling uden tilladelse OG anmeldelsen på Elrond,
som lyder på grov vanrøgt.

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 05-11-05 16:53

> [...]
> være blandt anmelderne er endnu sværere at forstå. At to katte er syge, ja
> det kan da ske for os alle sammen.................

Søren, der er noget, du har misforstået. De 3x3 meter i livhøjde er
luftningsmulighed for ca. 20 katte på én gang. Ellers opholder de sig i
rum, ikke ret meget større end kaninbure.

På dyreinternater kommer kattene også ud for at blive "luftet", og de
opholder sig i de små burene i besøgstiden, så gæsterne kan se dem, og
kun for en kort periode, til de bliver formidlet.
På "kattefarmen" er det år efter år, til de dør.

Selvfølgelig kan vi alle få syge dyr, men de bliver pokker tage mig også
behandlet (må man da gå ud fra). For øvrigt drejer det sig ikke kun om
to syge katte på stedet. Gid det var så vel! Næh, "damen" vaccinerer
bl.a. ikke sine katte, hvilket på et tidspunkt har forårsaget
masse-dødfald blandt dem og resulteret i, at hun blev sat i karantæne,
hvilken karantæne hun sk.. højt og elegant på og fortsatte med at sælge
syge dyr.

Også minkfarmene har elendige forhold for deres dyr. Det kan vi hurtigt
blive enige om, men at én ting er skidt retfærdiggør ikke noget andet.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 05-11-05 23:40

Søren LH wrote:

> [...]
> 0,5 m, så hvordan Inges Kattehjem kan være blandt anmelderne er endnu
> sværere at forstå. At to katte er syge, ja det kan da ske for os alle

Kan oplyse, som jeg også har skrevet andetsteds, at vores hjemmeside nu er
opdateret med artikler, billeder og link til TV udsendelsen.
http://www.katteinfo.dk/se.htm

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Søren LH

Dato : 06-11-05 08:59

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Kan oplyse, som jeg også har skrevet andetsteds, at vores hjemmeside nu er
> opdateret med artikler, billeder og link til TV udsendelsen.
> http://www.katteinfo.dk/se.htm

Jamen så ser det jo altså stadig ud som om hovedklagepunktet er at kattene
har for lidt plads og at de bliver klippet. Det kan man jo godt være imod,
men det er nok ikke noget man får den brede offentlighed med på som værende
dyremishandling, endsige myndighederne. Politianklagen ser også fortsat ud
til alene at gå på formidling af katte.

Mvh
Søren

Fra : taina

Dato : 06-11-05 11:21

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
værende
> dyremishandling, endsige myndighederne. Politianklagen ser også fortsat ud

I dyreværnsloven står der, at man ikke må forholde et dyr den behandling,
som det har behov for (altså ved sygdom). Og som jeg har forstået det, er
det netop det, der er kernen ved Elrond - og i øvrigt også de katte, som
åbenbart har haft kattesyge.

Problemet med vores elendige dyreværnslov (eller snarere håndteringen af
den) er, at det er forbasket svært at få nogen (offentlige myndigheder) til
at betragte det som et problem, før dyrene er døde eller som et minimum
halvdøde. Selv de politfolk, der faktisk tager sagerne alvorligt, har ikke
meget at arbejde med, når domstolenes praksis er så "blid", som den er i
dag.

Jeg tror, store dele af den brede offentlighed godt kan se, at der er et
problem - sagen er så at få den offentlige del med.

mvh. tina

Fra : Søren LH

Dato : 06-11-05 09:17

> [...]
>
> Kan oplyse, som jeg også har skrevet andetsteds, at vores hjemmeside nu er
> opdateret med artikler, billeder og link til TV udsendelsen.

Hej,

Lige et PS:

Jeg kan se I har ændret definitionen på BYB. Men I skal nok lige få Camilla
til at se på det en gang til, for det her giver ikke meget mening: "En BYB
(baggårdsopdrætter) er en person som bevidst krydser racer/laver kuld....."
[bevidst laver kuld? - det er der vist mange der gør ]

PPS: Kender godt Camilla, jeg har siddet ved siden af hende til et foredrag
engang

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 11:29

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse news:436ca17c$0$1760

> At to katte er syge, ja det kan da ske for os alle sammen.................

At dømme efter billederne, så ligner det, at der er mere end to syge katte.
Synes især, at man kan se, at flere af kattene døjer med øjnene og måske
også øremider...
Selvfølgelig kan det ske for os allesammen, at vores katte bliver syge, men
så er det da vores pligt, at få dem tilset og behandlet hos en dyrlæge.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 06-11-05 18:39

Hej
Ingen diskussion, Charlotte Koed overtræder både Dyreværnsloven og Den
Europæiske konvention af 13. november 1987,
http://www.jyrak.dk/upl/files/8/58.pdf
"Bare" sagen om Elrond, bla. skrevet i Kattemagasinet nr.3 2005, er nok
til politianmeldelse, og det er den jo gudskelov blevet. Stakkels,
stakkels lille mis. Hvis det havde været en kat fra mit opdræt, og jeg
opdagede det.......
Og nej, det er i følge Dyreværnsloven og den Europæiske Konvention,
heller ikke dyrets natur, at lade så mange katte nøjes med så lidt
plads, det siger sig selv, at de ikke kan trives.
Og nej, jeg har ikke besøgt stedet, jeg har set rigeligt på TV og så de
fotos på kattehandel.
Der gør ondt langt ind i hjertet.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 06-11-05 22:30

<klip>Jeg har været på Inges Kattehjem og se på
> katte, de havde hver ca. 1 x 0,5 x 0,5 m, så hvordan Inges Kattehjem kan
> være blandt anmelderne er endnu sværere at forstå.
</klip>

Blot lige en info-meddelelse ang. katte på Inges Kattehjem.

Kattene er der typsik ikke mange dage før de er formidlet videre (i snit ca.
3 dage ca.) og der er uddannede dyrepassere hele dagen fra kl. 8 til kl. 18,
samt dagligt dyrlægetilsyn (nyankomne katte får desuden et dyrlægetjek,
bliver vaccineret, neutraliseret og behandlet for lopper, orm,
øjenbetændelse mv.)
Derudover er Inge og Jørgen der hele døgnet og tilser alle katte løbende
aften/nat, i fald der skulle være problemer med en kat. Der er tilkaldevagt
af dyrlæge fra Husum Dyreklinik der har døgnåbent.

At burene er små, ja, men de første par dage, rør kattene sig ikke meget, da
de er bange/usikre og blot sidder og trykker sig. Er der katte der viser
tegn på at savne selskab, tager dyrepaserne sig af dem, nogle kommer ud i
løbegårdene, andre ind på kontoret. Killinger bliver håndteret løbende, så
de bliver tamme.
Desværre er der jo ikke som sådan penge i et kattehjem, så fik IK de
økonomiske muligheder, ville de da garanteret gerne have et større
kattehjem.
At IK vil gå ind i en kattesag, er flot, for der er rigeligt at give sig til
på det lille kattehjem, med over 200 daglige opkald om alt muligt vedr.
katte, øremærkningsregisterering, udsendelse af info-materialer, booking,
pasning af kattene og ikke mindst formidlingen af kattene til nyt hjem.

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor, der har arbejdet på IK :)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-11-05 22:57

Hej Heidi

Godt du kom på banen at sammenligne IK og Charlotte er for mig lidt som
at sammenligne æbler og skosværte

Charlottes kattehold er højrisiko, med mange fertile katte på for lidt
plads, og en masse katte ud og ind,
og ingen vaccinationer, det må gå galt, og det gjorde det også, både sidste
år og i sommers, med kattesyge (

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......