Træls af film gemmes som MP4-format
Fra : JE

Dato : 03-11-05 06:55

Hej. Jeg har en Samsung 720. De små filmklip jeg optager bliver gemt i
formatet 'mp4'. Når jeg overfører filmene (via bluetooth) til min PC, så kan
jeg ikke afspille dem i Windows Mediaplayer. Det er ret træls. Filmene kan
afspilles i andre afspillere, men mit ønske er, at filme gemmes i 'mpeg'
formatet, så filmene uden problemer kan afspilles i mediaplayeren.

Umiddelbart ser det ikke ud til at jeg kan ændre opsætning, så filmene
gemmes i mpeg.

Har du nogle guldkorn til at jeg kan løse mit problem?

(NB: konvertering fra mp4 til mpeg sker efter sigende med dårlig resultat,
eller?)

Fra : Thomas Johansen

Dato : 03-11-05 08:58

Hej

MP4 er nu også mpeg format, så den kan allerede (Layer4)
Men du tænker sikkert på at mpeg2 (Layer2), som bla. benyttes til DVD, SVCD
m.m.
Det nemeste ville dog være at hente et mp4 codec til WM og installere
dette... Mener dog de nyeste versioner af disse kan afspille MP4 ??

Konvertering mellem de forskellige mpeg lag, behøver ikke forringe
kvaliteten, men afhænger nok mere af hvilke programmer man bruger og deres
opsætning.
Desværre koster de fleste ordenlig programmer gysser, da mpeg formatet er
licens baseret...

Jeg tager måske fejl, men det er lige sådan jeg kan huske det

/Thomas

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-11-05 10:46

Det var smuk og solrig dag da JE skrev news:4369b458$1@news.wineasy.se i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> Filmene kan afspilles i andre afspillere, men mit ønske er, at filme
> gemmes i 'mpeg' formatet, så filmene uden problemer kan afspilles i

Prøv at installere ffdshow, det er en codecpakke. Du kan hente den her:
http://sourceforge.net/projects/ffdshow

--
Rune D. Jørgensen