gasbageovn
Fra : Bjarne

Dato : 02-11-05 21:26

Jeg synes ikke min gasbageovn (en Smev) er meget bevendt. Den er noget med
en 30-45 minutter om at varme op til 150 grader. Vi forsøgte os sidste
vinter med at varme en lasagne i den og det måtte vi opgive og istedet bruge
mikrobølgen i fælleshuset.

Er der nogen der har nogen erfaringer med gasbageovne ? Er det niveauet
eller skal jeg igang med fejlsøgning/rensning af dyser ?

mvh,
Bjarne

Fra : Jan Højegaard Jensen

Dato : 03-11-05 11:01

Hej Bjarne
Jeg har en SMEV gasbageovn i min cv, og den fungerer absolut upåklageligt.
Jeg bruger den f.eks til at bage rugbrød, når vi er sydpå i en længere
periode, og længslen efter en fedtemad med sild, og en dram bliver for stor.

Mvh

Jan

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-11-05 12:03

Kan forskellen på oplevelsen for Jan og Bjarne være årstiden ovnen bruges
på????

Mit gæt er, at der skal rigtig meget varme til at få en gasovn op på
150grader i vinterperioden - måske mere end ovnen kan give.

Blot et gæt -så hvis andre har prøvet denne SMEV-ovn i ventertiden, så
ville
det da være rart at hører fra jer.

Ellers synes jeg, at forhandleren skal have et besøg! Jeg så i øvrigt, at
ovnen hos PJ koster godt 4100 kr!! Hm......i Tyskland koster den 388Euro
=
ca. 2800 kr.!! Det er da smart, hvis det holder.

/Flemming U

Fra : Jan Højegaard Jensen

Dato : 03-11-05 12:39

Tjah, jeg brugte den mellem jul og nytår 2004, i ca. 4 gr. frost, og da
virkede den også upåklageligt.
Jeg mener, at ovnen laves i en "stor", og en "lille" udgave, og min er den
lille ... måske kan det være det.

Jan

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-11-05 19:27

"Jan Højegaard Jensen" <hoejegaard@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede den også upåklageligt.
> Jeg mener, at ovnen laves i en "stor", og en "lille" udgave, og min er den

Jeg har selv lige bestilt en vogn med bageovn, men der er et par ting jeg
ikke forstår:

1. Da jeg går ud fra at ovnen er monteret inde i CV'en, så forstår jeg
hvordan kan udetemperaturen betyde noget ?
2. Har ovnen sin egen regulator ?

Mvh. Tommy

www.camping.hashoj-net.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-11-05 00:02

Tommy Hansen wrote:

> 1. Da jeg går ud fra at ovnen er monteret inde i CV'en, så forstår jeg
> hvordan kan udetemperaturen betyde noget ?

Det samlede gasforbrug kan være højere end hvad flasken kan afgive. Jo
mindre der er i gasflasken og jo koldere det er, jo mindre kan flasken give
fra sig.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-11-05 09:07

en" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Da jeg går ud fra at ovnen er monteret inde i CV'en, så forstår jeg
> hvordan kan udetemperaturen betyde noget ?

Jeg er sikker på, at gasovnen skal have sit eget luftindtag og udluftning -
helt ligesom Trumaovnen har det. Og da den luft som suges ind så vil være
kold, har det selvfølgelig en betydning for varmekapaciteten.

> 2. Har ovnen sin egen regulator ?

Det tror jeg bestemt ikke - for så skulle du jo have hver sin flaske. Og her
kan der selvfølgelig ligge et problem eller to; Kan bageovn og varmeovn have
behov for mere gas end regulatoren kan trække fra flasken ?? Og gastrykket
fra flasken afhænger af udetemperatur og hvor meget falsken er fyldt. Så
hvis det er ret koldt og flasken er under halv fuld, og du måske også bruger
varmeovnen, så kunne jeg sagtens forestille mig, at gasbageovnen får for
lidt gas at leve af.

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 03-11-05 13:17

> [...]
>
> Er der nogen der har nogen erfaringer med gasbageovne ? Er det niveauet
> eller skal jeg igang med fejlsøgning/rensning af dyser ?

Man må ikke bruge værktøj på gasudstyr!

Men hvis den er omgængelig kan du måske kikke ind til brænderen og se til
flammerne - der skal brænde fint ud af alle hullerne. Gør de ikke det er den
gal. Og moden til et gaseftersyn.

Edderkoppespind kan måske hygge sig hvor det ikke skal. Det er meget farligt
med skidt i dysse og brænder idet flammen måske kommer et helt galt sted -
eller værre, uforbrændt gas pludselig puffer.

Der er måske noget galt med termostaten. Også en opgave for en teknikker.

Det er vel ikke en ældre ovn der kommer fra et andet gastryk, f.eks. det
tyske 50 mb - i forhold til vores 30 mb? Kik på mærkatet på ovnen.

Fra : Bjarne

Dato : 03-11-05 15:01

In article <4369e00b$0$105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
   "Jan Højegaard Jensen" <hoejegaard@jensen.mail.dk> writes:
> [...]
> periode, og længslen efter en fedtemad med sild, og en dram bliver for stor.

Ok, tak for det. Jeg kan også se andre steder at det nok er min ovn der er
moden til et eftersyn. I første omgang ville jeg lige undersøge hvad jeg
egentlig kunne forvente af "so ein ding".

mvh,
Bjarne

> "Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
:snip

Fra : Bjarne

Dato : 03-11-05 15:06

In article <4369ffd4$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
   "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> writes:

> Man må ikke bruge værktøj på gasudstyr!
Javel. Hvordan er skruerne så skruet i ? Med fingerne ?

> Men hvis den er omgængelig kan du måske kikke ind til brænderen og se til
> flammerne - der skal brænde fint ud af alle hullerne. Gør de ikke det er den
> gal. Og moden til et gaseftersyn.
Ja, jeg må nok stikke hovedeet ind i gasovnen

> [...]
> eller værre, uforbrændt gas pludselig puffer.
>
> Der er måske noget galt med termostaten. Også en opgave for en teknikker.
Termostat ? Jeg tvivler på der er termostat i.

> Det er vel ikke en ældre ovn der kommer fra et andet gastryk, f.eks. det
> tyske 50 mb - i forhold til vores 30 mb? Kik på mærkatet på ovnen.
Nope, finsk vogn, Solifer fra 1997.

mvh,
Bjarne

Fra : Sten Bo

Dato : 03-11-05 18:23

,

> Javel. Hvordan er skruerne så skruet i ? Med fingerne ?

hvilke skruer? der menes selvfølgelig på selve gasteknikken. Hvis
der falder en knap af på fronten eller den skal tas ud for rengøring er det
vel ok.

Men jeg har set, at man mener, at folk ikke selv må skifte slangen, og at
der (i princippet?) skal lavet en tæthedsprøve af en teknikker hvis den har
været afmonteret. Det her er ordkløveri for mig idet jeg har set
formuleringen " skift slange", godkendt type ...hvis den virker ældet, har
revner osv. og derefter anbefaledes regelmæssigt gastest.

Men man har nu, syntes jeg strammet formuleringen www.sik.dk /
http://www.sik.dk/gasregl/B3.pdf hvor afsnit 7 er relevant her.

Afsnit 7.1.2. " F-gasinstallationer i vogne bør kontrolleres regelmæssigt
af en autoriseret eller
godkendt kompetent virksomhed mindst hvert andet år."

Jurister plejer at sig bør - om det man skal.

( Man kan tjekke tæthed med stærkt sæbevand og jeg har set, at f.eks. Harald
Nyborg har det på spray.)

Det gastjek er temmelig omfattende og skal dokumenteres både i en journal på
værkstedet og med en udfyldt rapport til kunden. Se hvordan i afsnit 7.

Det er kommet mig for øre, at ikke alle værksteder lever fuldstændig op til
bestemmelserne, idet jeg for nylig talte med en campist der havde købt en
brugt vogn med en "formidabel" el-tavle - elinstallation i gaskassen -
Kronemuffer og afbrydere og lader/ batteri mm. Uden at det var fjernet før
salget. Vognen var gasgodkendt af bossen selv under protest af ham med
cerfikat. (han arbejder der vist ikke mere). Vi fik så en snak om hvem der
i givet fald var ansvarlig - og campisten havde fået fortalt at manden med
cerfikat altså den ansvarlige for selve testen kunne ville miste sit
cerfikat hvis det kom til det.

Men der altså nogle bestemmelser der skal respekteres. Hvad hjælper det at
lovlydige folk render til gastjek - hvis de ikke får det der betales for...

Jeg vil gerne understrege at det ikke er en historie fra lokalområdet.

Fra : T. Hartung

Dato : 03-11-05 19:18

> [...]
> en 30-45 minutter om at varme op til 150 grader. Vi forsøgte os sidste
> vinter med at varme en lasagne i den og det måtte vi opgive og istedet

Vores ovn fungere også upåklageligt vi nøjes ikke med at varme lasagnen -
med laver den fra bunden i ovnen - det tager ikke meget længere tid en der
hjemme.

Vores er den store model med grill OF 311FG og vi sætter altid termostaten
på 6 = fuld power.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Søren

Dato : 03-11-05 22:50

> Er der nogen der har nogen erfaringer med gasbageovne ? Er det niveauet
> eller skal jeg igang med fejlsøgning/rensning af dyser ?

Jeg har ingen erfaring med en bageovn, men der gælder vel det samme som med
de andre gasinstallationer. Når gasflasken er ved at være tom, og når
temperaturen udenfor falder. Så falder gastrykket også, og det kan måske
knibe med at få gas nok frem til din ovn. Så hvis din flaske ikke har været
helt fuld, så prøv lige igen med en fuld inden du sender vognen på værksted.

Fra : Bjarne

Dato : 04-11-05 09:38

Takker for de gode indlæg. Her følger som facts :

In article <436b16ac$0$41143$14726298@news.sunsite.dk>,
   "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> writes:
> [...]
> helt ligesom Trumaovnen har det. Og da den luft som suges ind så vil være
> kold, har det selvfølgelig en betydning for varmekapaciteten.
Ovnen har ikke noget ind/udsugning udefra, så udetemperaturen vil ikke spille
ind her (set fra ovnens sysnpunkt).

Nej. Den kører på samme streng som komfuret. (30 mBar).

> [...]
> varmeovnen, så kunne jeg sagtens forestille mig, at gasbageovnen får for

Du vi prøvede ovnen første gang i "real life", var det i Sverige
med en udetemperatur på omkring -15 grader og en indetemperatur
omkring 20 grader. Gasflasken var nyfyldt hjemmefra så der burde
ikke være nogen problemer der. Centralvarmen havde i øvrigt heller
ingen problemer, den kørte på laveste blus og bruger kun ganske
lidt gas.

Vi forsøgte kun den ene gang og havde egentlig glemt det indtil et
par måneder senere. En gang i april eller sådan, noget lavede jeg
så et forsøg med ovnen herhjemme. Udetemperaturen har vel været et
sted mellem 5-10 grader. Eneste gasforbruger er ovnen, termometer
ind i dyret, helt op for knappen og så notere temperaturen i ovnen
hvert 5. minut den næste time. Det var under denne prøve at jeg
kunne se problemet, nemlig at kapaciteten er meget lille. Efter
en halv time var temperaturen kun stegt til omkring 150 grader og
den kom aldrig over 180 grader.

Ved søgning på nettet og af svarene her, kan jeg se at mange er
glade for deres ovn og at den stort set virker som ovnen derhjemme.
Det gør min ikke. Altså er det mig der har en opgave og ikke et
generelt problem. Jeg har også fundet specifikationer på Smev
ovnene og kan se at de i Tyskland sælges med en varmekapacitet på
1KW og i Danmark i en "speciel skandinavisk" model med en kapacitet
på 1,5KW. Eftersom ovnen er fabriksmonteret i Finland, gætter jeg
på at det er en 1,5KW model. Jeg har iøvrigt set nøjagtig samme
ovn i Tyskland med en opgivet kapacitet på 2,4 KW, det lyder skummelt.
Nej, det har ikke noget med tilslutningstrykket at gøre.

Nu er det så lige jeg har svært ved at gennemskue om 1,5KW er meget.
Umiddlebart lyder det af lidt, men...

Ihverfald går den næste øvelse ud på at få renset ovnen ordentligt
og så lave et nyt forsøg, vi skal jo snart afsted igen.

mvh,
Bjarne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-11-05 13:07

> [...]

Gasflasken bliver kold når der bruges gas fordi gassen fordamper. Hvis det
er den forkerte gas og temperaturen falder under et par grader, kan flasken
ikke afgive den samme mængde gas. Faktisk er sandsynligheden for at alt
slukker meget stor.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-11-05 16:46

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> grader, kan flasken ikke afgive den samme mængde gas. Faktisk er
> sandsynligheden for at alt slukker meget stor.

Det er en interessant vinkel, og jeg vil ikke gøre mig klog på gassens
fordampning ved lave temperaturer, men vil blot fortælle, at vi herhjemme i
'standboligen' har gasdrevne køkkenfaciliteter og /aldrig/ har oplevet at
der har været problemer uanset udendørstemperaturen (og gasflasken står
ude).

mvh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-11-05 19:45

> [...]
> at der har været problemer uanset udendørstemperaturen (og gasflasken står

Der er stor forskel på propan og butan ,idet butan (de blå flasker,
international camping gaz) har kogepunkt ved -2 og propan (al det andet) -
44.

Årsagen til at bruge butan er det lavere tryk 1.7 bar (3 bar) mod propans
7.5 bar (jeg har set nævnt op til 14-15 bar. Hvorfor de blå flasker kan
gøres tyndere og lettere. Uden betydning sydpå.
Man skal ikke forveksle blå med de svenske blå Primusflasker, idet svenskere
og nordmænd kører med propan i alle flasketyper.

Der er en god artikel på
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=199

Fra : Per

Dato : 04-11-05 20:25

...... på grund af kiloprisen på Campingaz produkter tror jeg ikke at det er
problemet at der bliver anvendt denne type gas til ovnen! (butan).
Mange gasovne og "miniovne" er meget dårligt isoleret så varmen bare
"forsvinder".............men fejlen skal måske nok ikke findes her??

Hvis gasforsyningen er tilstrækkelig og gassen afbrændes i den mængde den
fremkommer, forsvinder varmen bare ikke lige ud i den blå luft. Så hvis
varmen udnyttes, og man ikke kan bage noget på almindelig tid, kan man
ligeså godt tage telefonen og ringe efter brød hos bageren! ... det er også
billigere i nogle lande. ( i Tjekkiet 4 rundstykker for 2,50 kr.)

Hilsen Per A.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-11-05 20:51

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligeså godt tage telefonen og ringe efter brød hos bageren! ... det er
> også billigere i nogle lande. ( i Tjekkiet 4 rundstykker for 2,50 kr.)

Brød fra tjekkiet? det var langt -

Nej - har du strøm, er en bagemaskine meget billigere. Jeg mener de lige
har været i Fakta til 295 eller var det 349. De solgte 10 på 20 min.

Vi har en i huset og bruger den i perioder. Frisk Franskbrød hver morgen
for 2-3 kr alt efter melpris.

Eneste ulempe er at den begynder at knurre rund ved 3 tiden', ca. 4 timer
før med lange hævepauser - og det er nok ikke smart i cv.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-05 11:12

Sten Bo wrote:

> [...]
> Man skal ikke forveksle blå med de svenske blå Primusflasker, idet
> svenskere og nordmænd kører med propan i alle flasketyper.

Det var forbigået min opmærksomhed at der tidligere i tråden skulle være
nævnt noget om ICG!
Brugte jeg varme og gasovn ville jeg nok vælge at bruge det, den overvejende
del af danske campister bruger, nemlig de almindelige letvægtsflasker - og
her er der ingen forskel på om de bruges hjemme eller i CV'en.

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Sten Bo

Dato : 05-11-05 12:30

,

> [...]
> overvejende del af danske campister bruger, nemlig de almindelige
> letvægtsflasker - og her er der ingen forskel på om de bruges hjemme eller

Næ men noget om "forkert" gas og fordampningsevne. Jeg er som du sikker på
at man ikke begynder at bruge små blå flasker til cv
men som andre er inde på ku der være fordampnings /mængde problemer med
propan i hård kulde hvis der er flere forbrugere tilkoblet. Værst hvis
flasken er ved at være tom. Og her er plastikflaskerne ikke så gode som stål
eller alu. Jeg har set nogle grafer - der er også en i artiklen - og rådet
er at ha to flasker tilkoblet på en gang.

Det her er vist godt kendt af gamle vintercampister men gentages af hensyn
til dem der ikke var klar over det. så bær over.

mvh
,

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-05 12:39

Sten Bo wrote:

> Det her er vist godt kendt af gamle vintercampister men gentages af
> hensyn til dem der ikke var klar over det. så bær over.

Det gør jeg. Jeg undres bare stadigvæk over om erfaringer erhvervet med en
CV skulle være anderledes end de erfaringer vi, der har brugt alm. propan i
30 år til køkkenbrug, har gjort.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 05-11-05 17:11

> [...]
at
> der har været problemer uanset udendørstemperaturen (og gasflasken står

Blot til at tilfredsstille min uvidenhed - men bruger du samme 30mbar
regulator, som til campingvogne??

Vi så for nogle år siden på køkkenudstyr til flaskegas, og fik at vide, at
vi skulle bruge en anden type regulator, da trykket til gasblus og gasovn
skulle være højre end 30mbar - samme gastryk som reguleret naturgas,
indalgt
til køkkenbrug.

Kan det være en forklaring på forskellen??

/Flemming U

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-05 18:21

Flemming Udbjørg wrote:

> Blot til at tilfredsstille min uvidenhed - men bruger du samme 30mbar
> regulator, som til campingvogne??

Præcis den samme.

> [...]
> reguleret naturgas, indalgt
> til køkkenbrug.
>
> Kan det være en forklaring på forskellen??

Tjae - jeg kunne forestille mig at der er forskelle på naturgas og propan -
naturgassen er vel med et stort indhold af methan. Mine blus kører i hvert
fald med en 30 mbar regulator.

mvh
Jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Sten Bo

Dato : 06-11-05 18:59

> Præcis den samme.

> Tjae - jeg kunne forestille mig at der er forskelle på naturgas og
> propan - naturgassen er vel med et stort indhold af methan. Mine blus
> kører i hvert fald med en 30 mbar regulator.

http://www.formel.dk/energi/nyttige%20energital.htm

Naturgas ses her at ha lavere brændværdi og morsomt er biogas hvad det så er
endnu lavere.

Her er en anden tabel med andre tal http://www.natlex.dk/burnvalues.html

Fra : Søren

Dato : 09-11-05 13:38

> [...]
> kunne se problemet, nemlig at kapaciteten er meget lille. Efter
> en halv time var temperaturen kun stegt til omkring 150 grader og

Hvis det var med samme flaske som første gang. Ville jeg prøve at skifte den
for at se om det ikke bare er den der har problemet.
I har ikke problemer med komfuret også ? Det kunne jo være jeres regulator
der er istykker.
Det kunne også være hanen der lukker for gassen over til ovenen der er i
stykker.
Eller det kan være gasrøret der er blevet klemt fladt.
Hvis ikke det er noget af ovenstående så er der vist ikke andet at gøre end
at køre ned til campingværkstedet med vognen, så kan de måske måle sig frem
til hvor fejlen er. Måske er der stadig garanti på vognen ?

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 04-11-05 21:23

Det er altså ca 7-8 år siden Tyskland gik over til 30 mb, og så
gammel er ovnen sikkert ikke
mvh
Steen

Fra : Bjarne

Dato : 05-11-05 09:20

In article <436a5448$0$1854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
   "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> writes:

> [...]
> hjemme.
>
> Vores er den store model med grill OF 311FG og vi sætter altid termostaten
Det lyder godt. Det er samme ovn jeg har, minus termostat og grill.
http://www.jak-reisemobile.de/shop/catalog/product_info.php/manufacturers_id/20/products_id/718?osCsid=1d0e46d1445e635bce92094361826ae0

kan jeg se den er opgivet til 2,4KW. Ved du om det er med grillen tændt ?
Ved du så eventuelt hvilken effekt den er opgivet med UDEN grill tændt ? Jeg
er så småt ved at nærme mig noget med, at kapaciteten på min ovn bare ikke
er så stor (1,5KW), plus den nok skal renses.

mvh,
Bjarne

Fra : Sten Bo

Dato : 05-11-05 09:46

,

> er så småt ved at nærme mig noget med, at kapaciteten på min ovn bare ikke
> er så stor (1,5KW), plus den nok skal renses.

Jeg har ikke tjekket vores nuværende store Voss husovn, men i det vi havde
før var ovnen på 800 watt - og brugte 20 min til 200 grader + vi også kunne
tænde grill varmelegemet 1500 watt, hvis det skulle gå meget stærkt.
(Køkkenuret på 5 minutter)

Og vores mikroovn med varmluft (24 l) er varmluft varmelegemet også på 800
watt og det varer 10-12 Minutter før den er på 200 grader (gammel solid
jernsag.

Så med 1500 watt burde du være udmærket kørende, tror jeg. Der må være andet
galt.

Fra : T. Hartung

Dato : 07-11-05 20:19

> [...]
> Ved du så eventuelt hvilken effekt den er opgivet med UDEN grill tændt ?

Effekten på 2,4 kW er ved 50 mbar. - ved 30 mbar er det 2,3 kW.

må gælder for hver brænder da man kun kan have enten ovn eller grill tændt
ikke både og.

Ved ovn sidder brænder for neden - grill for oven.

Når grill er tændt skal lågen stå halv oppe - der er en plade til at trække
ud for at beskytte skuffe mod varmen.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Bjarne

Dato : 05-11-05 10:10

In article <436c715d$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> [...]
> jernsag.
>
> Så med 1500 watt burde du være udmærket kørende, tror jeg. Der må være andet
Ja det lyder rimeligt når du siger det på den måde.

Nå jeg skal ud og lege med ovn.

mvh,
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 07-11-05 20:44

In article <436fa8b4$0$1801$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
>
> Ved ovn sidder brænder for neden - grill for oven.
>
> Når grill er tændt skal lågen stå halv oppe - der er en plade til at trække

Ok, tak for info. Nu kan jeg efterhånden se, at min ovn bare ikke er bedre.
Egentlig også interessant at der er så lidt forskel på effekten fra
30 til 50 mbar.

I går trak jeg ovnen helt ud så jeg kunne se mærkaten bagi. Der stod
lige så nydeligt 1 kW ved 30 mbar. Jeg gav den en hovedrensning og testede
den efterfølgende med samme resultat som tidligere : 15 minutter om at nå
160 grader. Flammerne ser pæne og rolige ud og kommer fint ud af alle huller,
så den virker formentlig som den er designet til. Jeg må så bare huske at
beregne ekstra tid når jeg bruger den.

Tak for hjælpen allesammen.

mvh,
Bjarne

Fra : Sten Bo

Dato : 08-11-05 11:00

, Flammerne ser pæne og rolige ud og kommer fint ud af alle huller,

Her er også en meget udførlig gasside

http://www.gasol.nu m siden

http://www.gasol.nu/sakerhet.html#Anchor-24388

med billedet
http://www.gasol.nu/images/div_bilder/6.gif

og en anden her - hvor det også er morsomt at kikke på udstyr.

http://www.gasolgruppen.se/

hilsen