Linux på XBOX
Fra : Søren Reinke

Dato : 02-11-05 20:09

Hejsa

Jeg står og skal til at havde en XBOX som skal mod'es så den kan køre
linux og derigennem bruges som frontend til et MythTV setup.

Jeg vil høre om der er nogen her i gruppen der har erfaring med at køre
linux på en XBOX ? evt endda som mythtv frontend ?

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 03-11-05 13:23

Søren Reinke wrote:
> [...]
>
> Jeg vil høre om der er nogen her i gruppen der har erfaring med at køre
> linux på en XBOX ? evt endda som mythtv frontend ?

MythTV KAN styres via et python script i XBMC også - på den måde
"slipper" du for linux derpå

Sidst jeg prøvede linux på min xbox fungerede det fint. Jg har bare ikke
noget usbkeyboard dertil, så jeg har aldrig brugt det så meget.

Men nej, jeg har ingen erfaringer med mythtv.

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-11-05 18:33

Kasper S Nielsen wrote:

> MythTV KAN styres via et python script i XBMC også - på den måde
> "slipper" du for linux derpå

Se det var jo interesant, jeg skal bare kunne se tv, se optagede
programmer, se andre film, også gerne billeder osv.

Altså bare mythtv frontend.

Har du evt. noget mere info om XBMC ?

> Sidst jeg prøvede linux på min xbox fungerede det fint. Jg har bare ikke
> noget usbkeyboard dertil, så jeg har aldrig brugt det så meget.

Okay, skal man havde en speciel mod'ning eller kan hvilket som helst en
bruges ?
Jeg vil jo gerne kunne spille på den også :)

Tak for dit input :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-05 19:01

Søren Reinke wrote:
> Har du evt. noget mere info om XBMC ?

http://www.xboxmediacenter.de, hvor man må kunne finde noget info om
MythTV-tingen også, så vidt jeg husker under plugins eller scripts
eller sådan.

> Okay, skal man havde en speciel mod'ning eller kan hvilket som helst en
> bruges ?
> Jeg vil jo gerne kunne spille på den også :)

Hvilketsomhelst der kan starte u-signede binaries..

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-11-05 19:29

Hans Joergensen wrote:
> [...]

Hej Hans

Mange tak for dit link.

> [...]
> eller sådan.

> Hvilketsomhelst der kan starte u-signede binaries..

Okay så bare man kan det så kan jeg installere Linux på xbox'en og også
afvikle alm. xbox spil ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-05 19:35

Søren Reinke wrote:
> Okay så bare man kan det så kan jeg installere Linux på xbox'en og også
> afvikle alm. xbox spil ?

I så fald skal du installere Linux på et image du lægger på Xbox'ens
harddisk, og så er det nok også nemmest ikke at boote linux som
default.

// Hans, der har Linux på Xboxen, og samtidlig ikke har brugt det i
// ca. 2 år :)
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-11-05 19:39

Hans Joergensen wrote:

> I så fald skal du installere Linux på et image du lægger på Xbox'ens
> harddisk, og så er det nok også nemmest ikke at boote linux som
> default.

Okay, jeg prøver nok med XBMC først :)

> // Hans, der har Linux på Xboxen, og samtidlig ikke har brugt det i
> // ca. 2 år :)

hehe :)