CPU temp.
Fra : Kim S

Dato : 02-11-05 17:28

Vedr. en P4 3GHZ og et Intel Desktop Board D865GLC.

Har ingen harddiske tilsluttet eller andet udstyr tilsluttet,
ud over skærm & tastatur.
Standard Intel køler monteret.
Der står 3 temperarurer i BIOS:
"Processor zone temperature" som ligger på 83 grader.
"System Zone 1" som ligger på 31 grader, og
"System Zone 2" som ligger på 40 grader.
Bordet ligger frit på bordet, dog lidt hævet, så jeg kan
føle på bagsiden. Undersiden af motherboard under cpu er så varm,
at jeg kan holde fingrene på i ca. 10-15 sek., før jeg må flytte labberne,
derfor skyder jeg det til at være 45-50 grader.

Er det normale temperaturer ?

Mvh, Kim

Fra : Kim S

Dato : 02-11-05 18:57

Fandt dette på:
http://www.gamepyre.com/reviewsd.html?aid=435&p=2
One note should be made, the temperature in the BIOS read 85C on the
3.4Extreme Edition and 60 degrees Celsius when using Intel's monitoring
program in Windows. It would not even boot on the 3.6 GHz P4 Prescott due to
the temperature reading 105 degrees Celsius in the BIOS Hardware Monitoring
page when I could boot past POST with the 3.6 GHz P4E.

Det er en Prescott, så det skal nok være sådan... Eller hva'

Mvh, Kim

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-11-05 07:29

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> page when I could boot past POST with the 3.6 GHz P4E.
>
> Det er en Prescott, så det skal nok være sådan... Eller hva'

Måske kan et kig på denne hjemmeside give dig lidt oplysninger.
http://download.intel.com/design/Pentium4/datashts/30056103.pdf

Her finder du i et PDF-dokument en mængde oplysninger om Intell P 4
og blandt andet en oversigt over temperaturer ved frorskellige effekter.
Og det er faktisk ret så interessant læsning.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kim S

Dato : 05-11-05 13:41

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her finder du i et PDF-dokument en mængde oplysninger om Intell P 4
> og blandt andet en oversigt over temperaturer ved frorskellige effekter.

Tak for linket....
Det der kan undre er, at BIOS rapporterer en "tårnhøj" temp i CPU,
hvorimod et program som "Everest" rapporterer en CPU-temp på
33 grader, hvilket jo et ret lavt.
Hvad skal man stole på ?

Mvh, Kim