Hvor tidligt kan kagen laves?
Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 02-11-05 16:57

Hej NG

MIn mand har føs´da´i morgen og i den anledning vil jeg prøve at lave en
chokoladelagkage - jeg har fundet en spændende opskrift på
bolleroglagkage.dk

Spørgsmålet er så, om jeg kan lave den allerede i aften eller skal jeg
vente?
Selve cremen skal laves på følgende måde:

½ l. flødeskum blandes med 500 g smeltet chokolade, floemelis og kakao,
afkøles og blandes med yderligere ½ liter pisket fløde.

Jeg er mest nervøs for, at cremen skal blive "vandet" eller dårlig inden i
morgen aften, men det ville være rart at have "den af vejen" allerede i dag

Er der mon nogen her, der har god erfaring med lagkager og kan hjælpe?

På forhånd tak

/Dorthe

Fra : JytteJ

Dato : 02-11-05 18:07

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag
>
> Er der mon nogen her, der har god erfaring med lagkager og kan hjælpe?

Næh.... men lagkager skal da mindst laves dagen i forvejen, så den kan nå og
tække, ellers bliver det da en tør og kedelig een.

JytteJ

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 18:12

> [...]
dag

> Er der mon nogen her, der har god erfaring med lagkager og kan hjælpe?

Lagkager bliver kun bedre af at få lov til at stå og trække et døgns tid
inden brug

Hvis fløden er pisket lige tilpas, altså ikke er "tynd", som mange mennesker
laver det, er der ingen problemer med, at cremen løber.

Blot kagen står på køl (køleskab), bliver den ikke dårlig inden i morgen
aften.

Tina