Syngende mus
Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-11-05 16:52

Hej, jeg stødte på den her og tænkte den var delvist relateret til
gruppen:

http://science.slashdot.org/article.pl?sid=05/11/01/2357227&tid=99
(kort notits om en forsknings-artikel, der beskriver, at han-mus
faktisk synger, når de er i nærheden af hun-mus, samt lydfiler af
"sangen" justeret til menneskelig hørelse).

og især kommentaren dertil:

http://science.slashdot.org/comments.pl?sid=167051&cid=13930905

Jeg oversætter lige frit:

"Jeg spillede disse lydfiler på min bærbare PC, og min kat vågnede og
begyndte at snuse rundt i værelset, indtil han fik indkredset det til,
at det kom fra den bærbare's små højttalere. Fordi han var forvirret
over, at lyden ikke passede sammen med den rigtige lugt, kiggede han
på mig og mjavede efter hjælp.."

Gør jeres katte det samme? - naturligvis undtaget dem, som aldrig har
mødt en mus.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 02-11-05 19:46

<klip>
> http://science.slashdot.org/article.pl?sid=05/11/01/2357227&tid=99
<klip>
> mødt en mus.
</klip>

Har lige testet Mulle, der jo som nogle ved, har slæbt den ene mus efter den
anden ind hele sommeren (om natten naturligvis) hvorefter han har leget med
dem i _timevis_ indtil den enten døde eller slap væk.

Desværre - Mulle rokkede ikke engang med ørene, han lå fuldstændig afslappet
og upåvirket.

Måske taler mus forskelligt sprog i de forskellige lande, så han bare ikke
forstod hvad den sagde *G*

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 02-11-05 21:42

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43690980$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> og upåvirket.
>
> Måske taler mus forskelligt sprog i de forskellige lande, så han bare ikke

Virkede fint på speedy skal lige love for at han vågnede
Men OK han kommer også stadig med mus og div. Det er ikke kun om sommeren

Tøsen

Fra : Leyna

Dato : 02-11-05 22:55

On Wed, 2 Nov 2005 19:46:26 +0100, "Heidi, Miver og Mulles mor"
<zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

><klip>
><klip>
></klip>
Jeg havde Samson liggende lige ved siden af mit skrivebord da jeg
afspillede filen. Han lå ellers lige så afslappet på det lille
kradsetræ, men ved afspilningen farede han op med ørene strittende til
den ene og anden side for at lokalisere lydkilden. Han strakte osse
hals og så meget større ud end han egentlig er (han er kun 5 mdr.),
men da han ikke kunne finde lydkilden bestemte han sig for at flygte i
en frygtelig fart.
hehe... min killing er bange for mus!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Allan

Dato : 02-11-05 21:51

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mjavede efter hjælp.."
>

> Gør jeres katte det samme? - naturligvis undtaget dem, som aldrig har mødt

Om mine har mødt mus ved jeg ikke. Men jeg har nu aldrig set en her.

Og de kom rendende da jeg spillede lydfilerne, Men det gør de nu også hvis
jeg klemmer på deres gummihøne
Så jeg tror det er pivelyden i sig selv der tænder dem.
Mvh Allan