Kære Mus
Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 02-11-05 16:08

Kære Mus

Jeg har læst, at lægen endelig troede på dig, men hvad nu?

Knus
Bente

Fra : Mus

Dato : 02-11-05 21:25

Var hos lægen i dag kl 11:30

Fortæller ham endnu engang hvordan Anna spiser og at hun ikke tisser, så jeg
i hvert fald kan se det. Han sagde det faktisk ikke lød godt. Hun var ikke
ved at dø af tørst, så jeg skulle slå koldt vand i blodet, men hun var på
grænsen til væskemangel, når hun ikke tisser. To bleskift per døgn er for
lidt. Selv om hun ser rigtig fin ud og ligner et barn i fuld trivsel, så
skal der ikke så meget til at vælte det med sådanne små størrelser. Han
vejede hende og målte hende 65 cm og 6300 g. Præcis det samme som for 4 uger
siden. Og hun har i den mellemliggende tid været oppe på 6500 g så hun har
tabt sig lidt. Og det er ikke ok hun står så meget stille/taber sig når hun
ikke er større. Han sagde han straks ville skrive til børneafdeliningen og
så væltede tårerne ellers bare frem. Sagde ikke ind pind de strømmede bare
frem. Det er ellers ikke typisk, men havde ikke nogen medbestemmelse he he.
Han så helt chokeret ud og sagde øh jeg tror i skal hasteindlægges. Sagde
dog nej nej og vi aftalte så at jeg kunnne gøre en af to ting 1) amme og
malke som nu indtil næste uge hvor vi så sikkert skulle indlægges 2) Droppe
alt søvnamning og tilbyde hende flaske/bryst og så bare lade tingene ske.
Men med tæt kontakt til lægen de næste to dage så hun kunne blive
hasteindlagt, hvis det var påkrævet. Ved ikke helt hvad vi gør. Men puha

Han sagde jeg evt kunne prøve med æbeljuice fra Hipp. Han sagde det var
nærmest fuldstændig ligegyldigt, hvad jeg fik i hende bare hun fik væske nu.

Nå men ud til Bilka og hente juice og så hjem igen og så ringer sp fra
nabokommunen. Fortæller Anna´s historie og hun siger så noget jeg for første
gang hører. " Det er ret typisk for mange væksthæmmede børn" Blev helt paf.
Det var nyt. Hun havde sågar en mor lige nu med et væksthæmmet barn med
samme problemer. Hun mente det kunne skyldes to ting . At moderen ofte er
mere bekymret fordi der hele tiden fra læger og sygehus og sp er så meget
fokus på disse børn mht vækst og trivsel. For det andet virkede det som om
disse børn spiste for at overleve og ikke af sult. Dette var faktisk præcis
det der skete da Anna var 6 uger. Hun tog toppen af sulten og så ikke mere.
Hun sagde så at det kunne være svært at stoppe med amning/mm fra dag til dag
når man havde kæmpet så hårdt for det. Så hun havde også et 3. alternativ.
Det var at jeg gik over på flaske, men malkede lidt ud endnu så hun kunne få
måske en flaske af min mælk om dagen
en periode. Flasker til frysning skulle jeg ikke tænke på. Dem kunne jeg få
et lille lager af hende leveret til døren.
Flot siger jeg bare.

Nå kommer ind og får lagt en grædende Anna i seng som stadig ikke har sovet.
Tilbyder hende bryst som hun afviser. Lægger hende så tilbage i sengen og
blander en flaske mme/æblejuice 50/50. Og vildt hun tager 70 ml.
Lader hende ligge lidt og hun brokker sig stadig. giver hende så en portion
grød og hun spiser det hele.
Så skal vi til bleskift og yes pigen har tisset og endda så jeg slet ikke er
i tvivl - bleen er halvtung. Og og nu sover pigen endelig. Hmm men kun en
halv time kan jeg høre

Lige nu er jeg træt og har svært ved at overskue, hvad der er bedst. Tror
jeg vælger den fra sp måske med en enkelt søvnamning i løbet af et døgn. Og
så ser jeg i morgen om hun tager flaske i løbet af dagen. Håber det
virkeligt. Hun har en enkelt gang tidligere taget 70 ml, for dagen derpå
kune at tage 10-20 ml. Men må se hvad morgendagen bringer.

Håber i kan finde hoved og hale i det hele og jeg har altså ikke læst
korrektur som i sikkert kan læse.

LN

Fra : Nette

Dato : 03-11-05 00:20

"Mus" skrev

> Håber i kan finde hoved og hale i det hele og jeg har altså ikke læst
> korrektur som i sikkert kan læse.

Det kan vi i hvert fald, og jeg tror ikke, jeg er den eneste, som er spændt
på at høre, hvordan det går i morgen ved samme tid!
Nogle gange skal det blot fokus på et problem, før det begynder at løse sig
selv.
Fedt at både læge og sundhedsplejerske endelig tog dig seriøst, men endnu
mere fedt, at du fik så meget drikkelse og mad i hende i dag. Kan forestille
mig at den tunge ble nærmest kommer i glas og ramme.

Pøj pøj

Nette

Fra : Mus

Dato : 03-11-05 02:35

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
forestille
> mig at den tunge ble nærmest kommer i glas og ramme.

Ja det betød faktisk hele tre bleskift i dag.

Lige nu lader jeg overgangen være gradvis. Dvs jeg lægger hende til om
natten/aftenen, om dagen er det så flaske og udmalkning. Men det er en
ballancegang så jeg ikke får givet hende så meget at hun ikke vil tage
flasken om dagen.

Det lykkedes mig at tage hende inden hun vågnede og nu sover hun helt
sikkert natten igennem på en fyldt mave.

Sp gjorde mig meget opmærksom på at jeg skulle slippe amningen når jeg var
parat, men jeg skulle den vej nu. At det skulle være min egen beslutning,
hvornår det var slut. Men det er svært især når hun indtil videre ikke
rigtigt har villet flasken. Tror ikke det bliver noget problem, hvis jeg
først rigtigt får flaske i hende og oplever glæden ved at give mad når hun
er vågen og får den kontakt med hende.
Hun får budt flasken formiddag og eftermiddag. Og grød til middag og aften.
Og jeg kommer æblejuice blandet med mme i flasken.

LN

Fra : IMB

Dato : 03-11-05 10:20

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> Ja det betød faktisk hele tre bleskift i dag.

Nu skal du jo passe på at hun ikke kommer til at vælte budgettet i
bleforbrug

Seriøst, så sidder jeg her på sidelinien og er helt lettet over at der
endelig er nogen i sundhedsvæsnet der har fået åbnet øjnene. Din SP må da
næsten have talt med SPen i nabokommunen siden hun ringede?

Jeg håber det bedste for dig og din lille pige - og hvad sidder du så og
skriver indlæg i en ng for når du kan sove???

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Mus

Dato : 03-11-05 12:38

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håber det bedste for dig og din lille pige - og hvad sidder du så og
> skriver indlæg i en ng for når du kan sove???

Havde lige givet hende mad og så ligger hun altid ret uroigt bagefter selv
om hun ligger med lukkede øjne. Det har jeg ret svært ved at sove for
Uanset hvor træt jeg er. Så jeg fik mig lige en halv liter vand foran
computeren

Har lige givet hende flaske. Hun er sprældlevende når jeg giver hende den.
Lægger jeg hende i sengen kører arme og ben helt vildt og det går meget
langsomt. Har jeg hende på arm vil hun sidde op og spise og hun skal se på
alt og har ingen ro i rumpetten. Kan også få lidt i hende ved at gå med
hende på armen mens hun spiser - 50 ml fik vi ned på 20-30 min. Nå men så
lod jeg hende ligge lidt. Da jeg kom ind til hende igen havde hun lukkede
øjne. Tog så sutten ud og hun åbnede øjnene. Gav hende så flasken og så røg
der ellers yderligere 50 ml igen og hurtigt. Med lukkede øjne selvfølgelig.
Så ingen kontakt der - igen he he. Den nysgerrige lille trold. Hun skal
åbenbart sove eller halvsove når hun spiser. Lidt svært når man er ude, for
der vil hun bare ikke sove.

LN

Fra : IMB

Dato : 03-11-05 20:13

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> [...]
> igen he he. Den nysgerrige lille trold. Hun skal åbenbart sove eller
> halvsove når hun spiser. Lidt svært når man er ude, for der vil hun

Jeg har hørt en del klage over at deres børn i 6-7 måneders alderen
pludseligt er blevet så obs på omgivelserne at de næsten ikke kan ammes
mere. Med flasken skulle det vist være lidt nemmere fordi da kan man
bare lade flasken følge med når hovedet vendes for at barnet kan kikke
rundt (det kan man altså ikke med et bryst).

Ikke at det hjælper meget.

Fra : Mus

Dato : 03-11-05 21:06

> [...]
> bare lade flasken følge med når hovedet vendes for at barnet kan kikke
> rundt (det kan man altså ikke med et bryst).

Ja det startede Anna med da hun var 3 mdr. Og det vanskeliggjorde virkelig
amningen. Hele huset skulle bare være mussestille. Bare manden snøftede i
den anden ende af huset stoppede hun med at spise. Det gik bedst at amme
helt i mørke så hun ikke kunne se noget.

Hun har også meget svært ved at koncentrere sig når hun sidder og spiser
grød. Hun sidder ikke bare og åbner munden og venter på maden. Nej mellem
hver mundfuld skal hun lige se et eller andet og er ved at dreje hovedet af
led. Det betyder jeg for næsten hver mundfuld lige må kalde lidt på hende så
hun kigger på mig og så åbner hun munden.

Motorisk er Anna vist ikke så akiv og så meget med, men mentalt er hun helt
sikkert. Allerede til 3 måneders undersøgelsen var lægen helt overrasket
over hun fangede hans øjenkontakt på ca 8 meters afstand og holdt blikket
fast. For efter et stykke tid at være ved at vride hovedet af led for at se
på sygeplejersken, der stod bag ved ham.

Men vi er ikke ovre vores problemer her. Prøvede at give Anna flaske med ren
mme men det ville hun ikke. Kom så lidt af hipps æblejuice i og så tog hun
igen 70 ml på ca 1 time. Da jeg så skifter hende ser jer hun slår ud. Røde
let skældende plamager på maven og brystkassen. Det eneste nye hun har fået
er æblejuicen. Det vejer jo tungt at hun får væske, men hun skal jo også
helst kunne tåle det. Har kommet ca 20 % æblejuice i mælken. I morgen prøver
jeg med ca 10 %. Puha.

LN

LN

LN

Fra : Cocoamum

Dato : 03-11-05 21:08

IMB skrev:
> [...]
> bare lade flasken følge med når hovedet vendes for at barnet kan kikke
> rundt (det kan man altså ikke med et bryst).

Det er kun med det første barn, at man ikke kan. Med det andet barn er
brysterne blevet så laaaaaange, at det fint går

Tine

Fra : IMB

Dato : 07-11-05 20:50

Cocoamum <ta@uu.dk> wrote in news:P6uaf.73199$Fe7.250226
@news000.worldonline.dk:

> Det er kun med det første barn, at man ikke kan. Med det andet barn er
> brysterne blevet så laaaaaange, at det fint går
>
> Tine

Haha!