Automatisk RSS feeds vha. ASP
Fra : Dyl

Dato : 02-11-05 15:41

Hej - hvorledes får jeg automatisk genereret en XML-fil(RSS) hver gang der
kommer nye indlæg på min hjemmeside? 'Nyhedssiden' dannes på baggrund af af
en Access database og tilhørende ASP-sider.

Jeg er forholdsvis grøn i ASP så det må gerne skæres helt ud i pap - gerne
med en konkret eksempel som er kommenteret.

Håber det er den rette gruppe, jeg ku' i hvert fald ikke umiddelbart finde
bedre egnede, men det er måske pga. uvidenhed omkring emnet?

På forhånd tak.

Bjarne (Dyl)

Fra : Spintailmastiff@mail~

Dato : 02-11-05 18:58

Hejsa
Må man spørge hvad den fil skal bruges til?

MvH
Allan

Fra : belial

Dato : 02-11-05 19:16

<Spintailmastiff@mail.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa
Må man spørge hvad den fil skal bruges til?

Det er f.eks. således at man via en RSS reader, f.eks. Google Desktop, kan
læse de seneste nyheder fra det pågældende sites. De større danske aviser,
Børser osv. kører alle med den slags.

Fra : Dyl

Dato : 03-11-05 21:39

<snip>
Må man spørge hvad den fil skal bruges til?
</snip>

Ja - naturligvis. Den skal 'genererer føden' til de som 'abonnerer' på min
hjmmeside via en RSS-reader (f.eks. http://www.feedreader.com).

Nu er min hjemmeside helt privat og derfor ualmindelig kedelig for de som
ikke kender mig og familien, men hver gang nogen skriver i f.eks. vores
gæstebog, så vil de der 'abonnerer' få besked om der er nyt indlæg - måske
fra en 'rig onkel i USA' man ikke kendte

/Bjarne (Dyl)