Valg af telefon.
Fra : Lars O.

Dato : 02-11-05 14:51

Jeg har brug for et par gode råd her.

Jeg skal have ny telefon og har langt om længe fået kogt mulighederne
ned til følgende:

Nokia 6230i
Nokia N70
SE K750i
SE W800i

Jeg er ganske enkelt ikke i stand til at beslutte mig. Umiddelbart kan
jeg se en masse fordele i hver enkelt model og ikke ret mange ulemper,
så hvis I ligger inde med kommentarer, tips, info osv. så er jeg meget
taknemmelig.

Hjælp mig med at vælge

/Lars

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-11-05 15:29

On Wed, 02 Nov 2005 14:51:17 +0100, "Lars O." <larso@spymac.org>
wrote:

> [...]
>jeg se en masse fordele i hver enkelt model og ikke ret mange ulemper,
>så hvis I ligger inde med kommentarer, tips, info osv. så er jeg meget

De er godt nok meget forskellige (K750i og W800i er dog nærmest
identiske) - kunne du ikke prøve at sætte en finger på, hvilke
funktioner du prioriterer højt.

Fra : Lars

Dato : 02-11-05 18:28

On Wed, 02 Nov 2005 15:29:02 +0100, jubija wrote:

> De er godt nok meget forskellige (K750i og W800i er dog nærmest
> identiske) - kunne du ikke prøve at sætte en finger på, hvilke
> funktioner du prioriterer højt.

Tja...jeg bruger en telefon meget alsidigt. Vigtigt for mig er, at
telefonen er stabil. Jeg gider ikke spontane genstarter og telefoner der
låser.
Derudover sætter jeg pris på, at telefonen er forholdsvis hurtig, så
man ikke skal vente alt for længe på menuerne. Et godt kamera og en god
MP3-afspiller er også tiltalende, og da ovennævnte modeller byder på
kameraer mellem 1.3 og 2 MPixels, så burde det være ok. Det er jo en
fordel, at W800i kommer med et stort memorycard, men på den anden side,
så koster kortene jo ikke alverden i dag, så jeg er lidt i vildrede.
Nå ja...en god kalender er også en stor fordel.

Jeg er sikker på, at alle telefonerne vil kunne opfylde mine krav, men
man vil jo gerne have det bedste, ikke?

Hvad ville I vælge...og hvorfor?

/Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-11-05 18:49

Lars skrev den 02-11-2005 18:28:

> [...]
> Nå ja...en god kalender er også en stor fordel.
>
> Jeg er sikker på, at alle telefonerne vil kunne opfylde mine krav, men

Så glem 6230i.

Den er virkelig en nedtur i forhold til alle øvrige Nokia-modeller.

- Ordbogen er skod (troede først at det ikke ville irritere mig
- MP3afspillerens "rykke til næste nr." er skod
- batteritiden er vist heller ikke den bedste. Ikke at jeg har mærket
noget, men der har været utilfredse brugere rundt omkring.

Alt i alt: Der er en grund til, at Telekæden kan sælge den allerede
til 1 kroner + Xpress i 6 mdr + ByttilNyt.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 03-11-05 01:18

On Wed, 02 Nov 2005 18:28:15 +0100, Lars <larso@spymac.com> wrote:

> [...]
>Nå ja...en god kalender er også en stor fordel.
>
>Jeg er sikker på, at alle telefonerne vil kunne opfylde mine krav, men

Hvis kameraet og billedernes kvalitet har betydning, så drop 6230i -
det samme gælder egentlig også, hvis den skal bruges som MP3-afspiller
i stor stil. Til det formål er de tre andre bedre.

Der er som førnævnt ikke den store forskel på K750i og W800i - men
sidstnævnte er en decideret MP3-afspiller med flere faciliteter dertil
end den anden. Nogle hævder at lyden også er bedre, men det muligvis
et spørgsmål om de medleverede headsets. Og så er der naturligvis et 8
gange så stort RAM-kort med (men det betaler man sådan set også for
pga prisforskellen)
Dog er det en klar fordel, at der på w800i-headsettet er et alm.
minijack-stik, så man kan slutte bedre hovedtelefoner til uden at
miste muligheden for at snakke uden at tage dem af, afbryde musik ved
opkald osv. Bruger man den i bilen kan den derfor også sættes til
bilradioens aux-stik uden at man skal undvære headsettet. Ret smart.
Minijacket kan dog tilføjes K750i ved blot at købe et W800i headset.

N70 er noget dyrere, men det er altså også en helt anden telefon -
dels er den også 3G-kompatibel, dels er det en smartphone med mange
faciliteter som i en lommecomputer.
Den bruger styresystemet Symbian 60 Series, hvortil der er en masse
interessant software, som slet ikke kan bruges i de andre telefoner.
Kan du bruge det til noget - og stadig have glæde af MP3, radio og 2
MP-kamera - så er det måske et bedre alternativ.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 02-11-05 18:58

Stod det til mig, så ville jeg klart vælge SE K750'eren.

- Kameraet i w800 og 6230i'eren har lige mange pixels.
- K750i'eren har 2.0 m. pixel.

Kender ikke den der N70 du nævner.

/F

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-11-05 19:26

(6400) Futte skrev den 02-11-2005 18:57:
> Stod det til mig, så ville jeg klart vælge SE K750'eren.
>
> - Kameraet i w800 og 6230i'eren har lige mange pixels.
> - K750i'eren har 2.0 m. pixel.

Hvad?

w800i har også 2 Mill. pixel

6230i har 1,3.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 02-11-05 22:04

Ja, du har sørme ret !
Det er Nokia, der er langsomme i udviklingen....

/F

Fra : Lars O.

Dato : 03-11-05 10:47

Lars O. wrote:
> Jeg har brug for et par gode råd her.
>
> Jeg skal have ny telefon og har langt om længe fået kogt mulighederne
> [...]

Tak for jeres udmærkede svar. Jeg tror jeg satser på en N70.

Mvh
Lars