Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankprioritetslån. Eller ej.
Fra : Morten

Dato : 02-11-05 08:31

Hej,

Nu har jeg i de seneste par uger observeret kursfaldet, og jeg står for
at skal vælge låntype i forbindelse med nykøb.

Jeg synes at F1 er det eneste der giver mening lige pt., men - jeg har
mulighed for at tage et bankprioritetslån i stedet, og så afvente
kursudviklingen indtil 4% stiger til noget mere attraktivt, eller 5%
åbner og jeg kan få en god kurs.

Er der nogle synderlige ulemper ved at benytte bankptioritetslån? (Ud
over jeg måske havner i limbo hvis ikke billedet ændrer sig).

Mvh.

Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 02-11-05 14:20

> Er der nogle synderlige ulemper ved at benytte bankptioritetslån? (Ud over
> jeg måske havner i limbo hvis ikke billedet ændrer sig).

"Ekstra" stiftelsesomkostningerne hvis du snart omlægger til andet.
Men skandiabanks ser jeg som et ganske fornuftigt alternativ til F1 - og
andres bankers produkter ligner vel det meget ....

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 03-11-05 22:10

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4368bd23$0$8861$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Ekstra" stiftelsesomkostningerne hvis du snart omlægger til andet.
> Men skandiabanks ser jeg som et ganske fornuftigt alternativ til F1 - og
> andres bankers produkter ligner vel det meget ....

Jeg har konkret oplevet, at en kreditforening ikke ville ligge efter en
boligkredit i Skandiabanken (selv om der var god plads under de 80%). Den
pgl. kreditforening gav udtryk for, at kreditforeninger i al almindelighed
ikke vil ligge efter banklån - jeg ved ikke, om det er rigtigt. Så hvis du
vil have mulighed for på et senere tidspunkt at supplere med et
kreditforeningslån (f.eks. til ombygning), kan der måske være noget at
undersøge/overveje her.

Har andre lignende - eller modsatte - erfaringer?

Fra : Anders Majland

Dato : 04-11-05 20:39

> [...]
> pgl. kreditforening gav udtryk for, at kreditforeninger i al almindelighed

Det er nok nærmere at de vil ligge først og dermed heller ikke under et lån
hos en konkurrent

> Har andre lignende - eller modsatte - erfaringer?

Da Skandiabanken startede med deres bolikredit var kravet også at de ville
ligge først og at der kun kunne lånes 80% af ejendomsvurderingen. Begge dele
har de slækket på

/A

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 05-11-05 10:59

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:436bb8ee$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Da Skandiabanken startede med deres bolikredit var kravet også at de ville
> ligge først og at der kun kunne lånes 80% af ejendomsvurderingen. Begge
> dele har de slækket på

Næ, det er nu lige omvendt. Da de startede kunne man tage boligkreditten som
et tillægslån, bare det samlede lån lå inden for 80% - nu vil de have 1.
prioritet - altså på det produkt, der hedder Boligprioritet.

Noget andet er, at de har indført et dyrere produkt, der hedder Tillægslån,
som går ud over 80%. Men det vil jeg ikke sammenligne med et realkreditlån.