Problemer med WOL
Fra : Anders Bang

Dato : 02-11-05 09:06

Hej,

Jeg har problemer med at få Wake on LAN til at virke på mit Asus A8V-E
Deluxe bundkort. Jeg bruger det indbyggede gigabit-netkort fra Marvell til
mit hjemmenetværk samt et andet netkort til internet-forbindelsen. Begge
maskiner i netværket kører WinXP Pro SP2 samt Norton Internet Security 2005.
Fildeling og deling af internet-forbindelse virker fint og netværket kører 1
Gbps.

BIOS: v1008
ACPI Suspend Type: S3
ACPI APIC Support: Enabled
PS2KB (keyboard) wakeup from S5: Enabled
Power up on PCI devices: Enabled
Instant Music: Disabled

Driver: v8.41.1.3 fra Marvell (nyeste)
Wake from shutdown: On
Wake Up Capabilities: Magic Packet
Tillad computeren at slukke...: Check
Tillad, at denne enhed...: Check
Tillad kun at adm-computere...: Uncheck

Min strømforsyning giver iflg. dens specifikationer 2.8A på +5VSB, så der
skulle være strøm nok og wake on keyboard virker da også fint. Der er orange
lys i både speed og link LEDs, når PC'en er i standby-mode eller slukket.

Jeg har forsøgt at vække Asus-maskinen vha. både AMDs Magic Packet Tool v1.0
samt et program kaldet PowerOff v3.0. Vha. sidstnævnte kan jeg sætte
Asus-maskinen i standby eller helt slukke for den, hvilket for mig betyder,
at der burde være hul igennem diverse firewalls, men jeg kan ikke vække den
igen med nogen af programmerne.

Jeg synes ellers jeg har været hele vejen rundt, men WOL virker stadig
ikke - hvad har jeg overset?

Mvh
Anders

NB: Denne meddelelse er også postet i dk.edb.netvaerk.

Fra : Anders Bang

Dato : 02-11-05 11:52

Problemet er løst. Se eventuelt svarene i dk.edb.netvaerk.