Blæserretning på kabinetkøler.
Fra : Erling Simonsen

Dato : 02-11-05 13:50

Hej gruppe.
Jeg har lige købt en kabinetkøler og er lidt i tvivl om, hvorvidt
blæseren skal blæse luft ind i kabinettet eller suge luften ud?

Indtil videre har jeg monteret den, således at den suger luften ud.
Jeg synes ikke rigtigt, det hjælper så meget som jeg regnede med, da mit
kabinet kun er forsynet med ventilation i frontpladen forneden, samt
bappå hvor jeg har monteret ventilatoret.
Der er ingen ventilationshuller på siderne af kabinettet.
Min "tomgangstemperatur" er 36 gr. på motherboard, 43 gr. på cpu, samt
33 gr. på harddisken (exelstore).
Når jeg kører virusscan, stiger temperaturen til 40 gr. motherboard, 47
gr. på cpu, og 40 gr. på harddisk.
Måske har det hjulpet alligevel? for min pc plejer at gå ned, når jeg
laver en komplet virusscan med AVG - det har den ikke gjort denne gang.
mvh
Erling S.

Fra : Henning

Dato : 02-11-05 14:51

On Wed, 02 Nov 2005 13:49:41 +0100, Erling Simonsen
<erling.nos@gmail.com> wrote:

>Hej gruppe.
>Jeg har lige købt en kabinetkøler og er lidt i tvivl om, hvorvidt
>blæseren skal blæse luft ind i kabinettet eller suge luften ud?

Suge ud - luften skal nok finde ud af at komme ind gennem diverse
sprækker og revner.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 16:12

Henning wrote:

> Suge ud - luften skal nok finde ud af at komme ind gennem diverse
> sprækker og revner.

Den kan man jo også vende om...

det kommer an på hvor i kabinettet du placerer blæseren, normalt siger
man: kold luft ind i front for neden, varm luft ud i bag, foroven.

dvs. blæse ind forneden, ud for oven. så får du den ønskede cirkulation.

Fra : Max

Dato : 02-11-05 16:18

Hej

> Suge ud - luften skal nok finde ud af at komme ind gennem diverse
> sprækker og revner.

Blæser du ind, ja skal det nok finde ud også, men skal der
ordentlig effekt til, ja så skal der nogle huller til for at det
virker ordentlig. Fjern alle de afdækninger af ubrugte slots
på bagsiden, lav nogle store huller i siderne OSV.

Mvh Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-05 16:48

Henning wrote:
> Suge ud - luften skal nok finde ud af at komme ind gennem diverse
> sprækker og revner.

Til gengæld er man mere sikker på hvad for noget luft der kommer ind
når man puster det ind.

http://gallery.nathue.dk/tingsager/Hyben/_AMG_9977.jpg

Sådan et par 120'ere der puster god kølig luft hen over bundkortet
virker udemærket :) og luften skal nok komme ud igennem diverse
sprækker og revner samt PSU :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Kim S

Dato : 02-11-05 19:27

> Til gengæld er man mere sikker på hvad for noget luft der kommer ind
> når man puster det ind.
>
> http://gallery.nathue.dk/tingsager/Hyben/_AMG_9977.jpg

Sød sticker der ligger mellem de 3 blæsere:
"Fanless design"

Mvh, Kim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-05 20:05

Kim S wrote:
> Sød sticker der ligger mellem de 3 blæsere:
> "Fanless design"

Hah, ja, nu du siger det

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://scene-event.dk

Fra : Jens G

Dato : 02-11-05 17:53

On Wed, 02 Nov 2005 14:50:40 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Suge ud - luften skal nok finde ud af at komme ind gennem diverse
>sprækker og revner.

Til gengæld kan der være en vis fornuft i at blæse luften ind, hvis
man har et indtag med filter. Så sikrer man sig at der ikke kommer til
at sidde kager med støv i alle sprækker.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 03-11-05 13:55

Henning skrev:

> Suge ud - luften skal nok finde ud af at komme ind gennem diverse
> sprækker og revner.
>

> Henning
> hsb(at)image.dk
Hej.
Tak for svar.
Det ser ud til at det har hjulpet trods min tvivl.
Jeg får ikke de samme nedbrud mere p.g.a. varme.
mvh
Erling S.