Slet i mysql når man lukker browser vindue~
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 01-11-05 23:24

Har fået brygget et lille system sammen som viser hvor mange
online brugere der er på siden....

Systemet virker på følgende måde:

Når brugeren logger ind, bliver han sat ind i en mysql tabel med
tidspunktet han loggede ind.

Dette tidspunkt bliver så hele tiden opdateret når han klikker
rundt på siden.

Hvis han dog ikke viser aktivitet i 2 min vil han blive delete
fra min mysql tabel.

Hvis han vælger og logge af bliver brugeren også delete fra
tabelen, men bare uden noget tidsinterval.

Det jeg så har opdaget er at hvis brugeren vælger at kommer væk
fra siden på en hel 3 måde nemlig at lukke sit browser vindue
ned. Bliver han i tablen 2 min endnu(Det tidsinterval jeg havde
fra før).

Han bruger jo ikke "log ud" funktion og bliver derfor ikke
slettet før der er gået 2 min.

Det jeg gerne ville have er om man kan sætte et stykke kode til
at hvis man lukker sit browser vindue ned så logger den også af.
Eller hvertifald sletter brugeren fra tablen med de online.

Håber i forstår hvad jeg mener.

På forhånd Tak

Jeppe Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-11-05 13:56

Jeppe Christensen wrote:
> Det jeg gerne ville have er om man kan sætte et stykke kode til
> at hvis man lukker sit browser vindue ned så logger den også af.
> Eller hvertifald sletter brugeren fra tablen med de online.

Det kan du desværre ikke sådan lige. Du har ingen mulighed for at se,
hvornår et browservindue bliver lukket.

.... og dog.

Måske kan du dog lave noget javascript med onunload="logout();" som så
kalder funktionen 'logout', der åbner en ny side, logger brugeren ud, og
lukker sig selv igen.

--
Benny Nissen