reset bios i Asus a8n-sli premium. Nu dril~
Fra : michael bs

Dato : 02-11-05 00:57

Jeg var ude for pga mislykket overclockforsøg at måtte resette bios.
Nu er der så i forhold til før sket et par ændringer siden jeg resettede
bios:
Når jeg booter får jeg et ekstra skærmbillede (før xp indlæsning) hvor der
står "press ctrl + s or F4 to enter raid utility". (Jeg har ikke sat noget
Raid op) Lader jeg den stå, går der ca 10sekunder før den fortsætter normalt
og læser xp ind. Inde i XP får jeg så pop-up nede fra proceslinien, at nyt
hardware, raid controllere, er fundet.
Jeg bruger ikke raid.
Jeg har været inde i bios og der er alt hvad der hedder noget med raid
desablet.
Hvordan kommer jeg af med dette fænomen?

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 02-11-05 01:06

michael bs wrote:
> [...]
> desablet.
> Hvordan kommer jeg af med dette fænomen?

Se side 4-26 i manualen.

Hans

Fra : Hans

Dato : 02-11-05 01:22

Hans wrote:

> Se side 4-26 i manualen.

Rettelse: Det er side 4-28, punktet "Silicon SATA Controller".

Hans

Fra : michael bs

Dato : 02-11-05 10:41

> Rettelse: Det er side 4-28, punktet "Silicon SATA Controller".
>
> Hans
Thank you, Sir.

Så kan du måske også forklare en lille bug:
Jeg har installeret Cool*n*Quiet og hver gang jeg starter computeren kommer
der en lille popup fejlmeddelelse, som skal klikkes væk. Der står
"Cool'n'Quiet - ',' is not a valid integer value"
Jeg har geninstalleret programmet flere gange. Samme resultat.
I øvrigt undrer det mig at cool'quiet' iflg displayet kører med enten
1000mhz eller 2200mhz. Ingen mellemveje. Er det normalt?

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 03-11-05 03:40

michael bs wrote:

> [...]
> I øvrigt undrer det mig at cool'quiet' iflg displayet kører med enten
> 1000mhz eller 2200mhz. Ingen mellemveje. Er det normalt?

Jeg har ikke brugt AMD softwaren fra support cd'en, men har hentet det på
AMD's egen supportside, og har ingen problemer.

Cool'n'Quiet:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/amdcpu.exe

Dashboard:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/dashboard.exe

Jeg har ikke set de tekniske specifikationer omkring Cool'n'Quiet
princippet, men ved at det ikke fungerer som f.eks. Intels Speedstep. Jeg
mener ikke der er step imellem tilstandende ved idle og fuld belastning på
Athlon 64 som på Speedstep. Du kan i øvrigt slet ikke regne med det
"bananometer" som er i Dashboardet, da CPU'en kan skifte tilstand mange
gange i sekundet.

Hans