GPS - hvilke gratis eller low cost prog. k~
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 14:03

Det er til en Motorola A92x og der skal gerne være kort med eller mulighed
for at hente dem via GPRS. Det skal helst ikke være et abonnement, men kan
godt være det hvis det er billigt.

Kort skal være over Skandinavien og gerne meget præcise.

Der må gerne være en stemme der fortæller om retningen.

Det skal kunne installeres på telefonen og ikke køre over Bluetooth.

Hvilke andre løsninger er der som ikke koster så meget, gerne pocket PC
løsning? Jeg har en Compaq iPAQ 3630 som han kunne få af mig, hvis der var
en ikke så dyr løsning til denne model. Der skal nemlig også købes en Jacket
med hukommelsesudvidelser af den ene eller anden slags. Der findes nogel
forskelige med eneten CF eller SD kort:)

Min kammerat som skal have det, kører taxi.

Jeg har prøvet Wayfinder, men har oplevet en del problemer med deres
installation. Dog virker deres version 5, men det kræver at GPRS er sat op
og at der er penge på kontoen. Nu er der jo teleselskaber der tager ekstra
gebyr for GPRS så en løsning hvor der ikke bruges GPRS, men hvor kortene
ligger på SD/MMC kortet, vil være at foretrække:)

Det skal være på dansk eller let forståeligt engelsk, da han ikke kan
engelsk (gammel skole)

Så til mig selv:) Jeg skal bruge en løsning med kort der ligger på SD/MMC
kortet. Det skal være kort over Filippinerne, da det er der det skal bruges.
Der skal ikke opdateres via GPRS, da der til tider kan være langt mellem
masterne eller signalet er dårligt. Det skal være muligt at indsætte en rute
som programmet så tegner på kortet.

Det skal være på engelsk.

Et andet spørgsmål: Jeg har en Motorola A835, er der kommet et GPS program
der kan køre på den?

Håber der er en der kan give svar hurtigt:)

På forhånd tak:)

Mvh Jan

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-11-05 10:16

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderSNABELAget2net.dk> wrote in message
> [...]
> godt være det hvis det er billigt.
>
> Kort skal være over Skandinavien og gerne meget præcise.

Afik har en Moto A92x slet ikke gps kun agps der ikke just kan anklages for
at være præcist - det kan afik bruges for sjov til at lige vise dig hvor du
sådan cirka befinder dig men til navi er det slet ikke brugbart, der skal du
have en rigtig gps antenne

Fra : Fischer

Dato : 02-11-05 18:41

> [...]
> for sjov til at lige vise dig hvor du sådan cirka befinder dig
> men til navi er det slet ikke brugbart .....

Det er ikke korrekt. GPS i A92x er ganske præcis.
AGPS (assisted GPS) betyder at det i visse tilfælde kan bruge sendemaster
til den første grov-navigering, men i sidste ende bruger den satelliterne
til positioneringen, akkurat som andre GPS systemer.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 13:38

Øøøh Flemming, hvor får du dine oplysninger fra? Du skulle gå tilbage og
bede om at få dine skolepenge tilbage da du åbenbart ikke har lært noget,
men bare udtaler dig om noget som du ikke har forstand på.

A92x HAR GPS og A-GPS. A- GPS står for Assisted GPS og det betyder at den
kan bruge telefonmasterne til at pinpointe din position bedre end det som du
får ud af den alm. GPS. Faktisk er denne telefon noget bedre end mange af de
systemer der findes på markedet nu om dage, den virker helt ned til 6m.

Så en anden gang tag lige og undersøg facts, før du udtaler dig!

--

Mvh Jan

Fra : RpR

Dato : 13-11-05 03:24

> [...]
> gebyr for GPRS så en løsning hvor der ikke bruges GPRS, men hvor kortene
> ligger på SD/MMC kortet, vil være at foretrække:)

Hvis du er frisk på at rode lidt selv, og du kun skal bruge det som et smart
kort uden navigering osv, så er mapview GPS II et godt gratis program. Der
er et danmarkkort til det, ikke ret detaljeret, men du kan selv lave kort og
derefter kalibrere dem.
Det er i nørd afdelingen af programmer, men det er gratis og bruger ikke
GPRS

Ellers er der tomtom der self' virker som det skal, men kræver ekstern GPS.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt