Unotel vs. Telmore
Fra : JD

Dato : 31-10-05 11:48

Jeg vil skifte til enten Unotel eller Telmore. Jeg hælder mest til
Telmore da jeg har været kunde hos dem før og alt fungerede perfekt.

Unotel er generelt billigere på alle punkter, og især de 99kr for
udlandstelefoni hos Telmore er jeg ikke så glad for når jeg er tidligere
kunde hos dem (indtil for 5 måneder siden) og de allerede HAR
kreditvurderet mig een gang.

Men er der nogen der har noget negativt at sige om Unotel, eller skal
jeg bare springe på og spare de penge i forhold til hos Telmore?

/JD

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 31-10-05 11:56

U Never Can Tel = Unotel....

Spring du hellere på hos Telmore, det kører jo - er selv kunde der...

/F

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-10-05 12:01

(6400) Futte skrev:

>Telmore

TELephone bills grows MORE and more

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 03-11-05 22:36

(6400) Futte skrev:
> U Never Can Tel = Unotel....

Personlige erfaringer eller bare noget du fyrer af?

> Spring du hellere på hos Telmore, det kører jo - er selv kunde der...

Hvorfor betale mere?

Jeg har selv været kunde hos Telmore og var udemærket tilfreds og er nu
kunde hos UnoTel og er udemærket tilfreds - så hvorfor betale mere hos
Telmore.

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-10-05 12:03

JD skrev:

> Men er der nogen der har noget negativt at sige om Unotel,

Ikke hérfra, i hvert fald...

> eller skal
> jeg bare springe på og spare de penge i forhold til hos Telmore?

Dét ville jeg gøre.

Havde Telmore før - men ringer nu flere gange hver dag sammen med min hustru
for 1 kr. pr. gang.

GPRS = 7,50 kr. pr. enhed, hvor Telmore er dyrere - desuden har UnoTel
heller ikke noget minimumsforbrug.

Behov for udlandstelefoni kan styres via UnoTels hjemmeside, hvor funktionen
kan slås til eller fra på de enkelte simkort alt efter ønske (praktisk når
man bor tæt ved grænsen)
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-10-05 12:10

Hans Paulin (6310) skrev:

>desuden har UnoTel heller ikke noget minimumsforbrug.

Hvilket er den største grund til at jeg bruger dem, der er ikke noget ved
at skulle have et minimumsforbrug, når jeg de fleste måneder ikke har et
forbrug på mere end 2 kr.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 01-12-05 15:48

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev:

> Behov for udlandstelefoni kan styres via UnoTels hjemmeside, hvor
> funktionen kan slås til eller fra på de enkelte simkort alt efter
> ønske (praktisk når man bor tæt ved grænsen)

Må jeg lige bryde ind med et ot spørgsmål her, når man skal skifte fra
Telmore til Unotel bliver man bedt om et icc nummer som står på kortet,
det skal være mellem 11-20 cifre, men der er da 22 cifre og et bogstav
på mit Telmore kort, hvad gør man så?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Henning Lund

Dato : 01-12-05 17:51

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

> [...]
> kortet, det skal være mellem 11-20 cifre, men der er da 22 cifre og
> et bogstav på mit Telmore kort, hvad gør man så?

Tak for svaret, så ved jeg det

Fra : Frank R.

Dato : 01-12-05 17:53

Henning Lund wrote:

> [...]
> Telmore til Unotel bliver man bedt om et icc nummer som står på kortet,
> det skal være mellem 11-20 cifre, men der er da 22 cifre og et bogstav

Du logger på Telmores hjemmeside og under "Mine Data og Koder" -> PIN og
PUK-koder står det nr som du skal oplyse til den nye udbyder. Der
burde kun være 20. Sådan er det på mine 2 nr.

Hilsen
Frank R.

Fra : Kim S

Dato : 02-12-05 11:05

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Telmore til Unotel bliver man bedt om et icc nummer som står på kortet,
> det skal være mellem 11-20 cifre, men der er da 22 cifre og et bogstav på

De sidste 2 tal+bogstavet er nok om det er et 32k eller 64k kort,
kan det ikke passe ?
Hvis det passer, kan de blot udelades.

Mvh, Kim

Fra : BorreBoy

Dato : 31-10-05 14:19

> [...]
>
> Men er der nogen der har noget negativt at sige om Unotel, eller skal jeg
> bare springe på og spare de penge i forhold til hos Telmore?

Jeg har kun gode erfaringer med Unotel.

Fra : Mikkel Westh

Dato : 31-10-05 14:33

On 2005-10-31 11:47:58 +0100, JD <no@email> said:

> [...]
>
> Men er der nogen der har noget negativt at sige om Unotel, eller skal
> jeg bare springe på og spare de penge i forhold til hos Telmore?

Har selv brugt Telmore i næsten 4 år, men jeg fortryder ikke, at jeg
skfitede til Unotel for 6 måneder siden. Det kører ligeså godt, deres
kundeservice er ligeså god og de er billigere.
Kan kun anbefale dem.
--
Mvh. Mikkel Westh

Fjern fælden ved mail.

Fra : Johnny

Dato : 31-10-05 16:39

Er også en tilfreds kunde hos Unotel.
Både mobil og fastnet.

Johnny

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-11-05 00:37

> Men er der nogen der har noget negativt at sige om Unotel, eller skal
> jeg bare springe på og spare de penge i forhold til hos Telmore?
>
> /JD

Kan også varmt anbefale Unotel. Har over 10 mobils tilkoblet dem, ringer for
1 kr sammen. Og samme stabile TDC net, som Telmore.. Og lige nu er Unotel jo
billigst..
/ Thomas

Fra : Spilopmager

Dato : 02-11-05 20:08

Hej JD.

Undertegnede kender intet til Tellmore.
Men har brugt Unotel med to mobiler siden sommeren 2004. Har tidligere
haft TDC, Tele2, Telia og Debitel. Ingen af dem
når Unotel til sokkeholderne! Dette gælder faktisk både hvad angår priser,
den tekniske del og kundeservice. Har ringet nogle
gange til kundeservice med diverse forespørgsler o.l. Er kommet igennem
hver gang med det samme - uden at skulle trykke mig
igennem en masse menuer. Ydermere har jeg fået meget kompetent og venlig
betjening hver gang.
Har også forsøgt mig med mail til deres kundesupport. Mailede fredag aften
kl. 22 og fik svar ½ time senere!!!

Selv deres hjemmeside er superb! Til- og fravalg af diverse ydelser
foretages via siden uden problemer. Regningerne er overskuelige, der er
automatisk optankning, telefonsvarer, gratis tilmelding til udlandstelefoni
og "skjul nummer". Alt sammen noget man som bruger kan til og afmelde via
sitet. Og så virker det meste med det samme!

Ja...undskyld.. normalt skal der meget til at imponere mig... men Unotel
kan jeg kun anbefale.

Spilopmager

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-11-05 10:54

Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er, at hos Unotel, betaler du 89,-
for fri SMS - koster 99,- hos Telmore.

Og så er der 'Familie Telefoni' hos Unotel koster 1,- i opkaldsafgift -
findes ikke hos Telmore.

Ellers så er der ikke den store forskel på priserne...

Fra : John

Dato : 04-11-05 14:33

(6400) Futte skrev:
> [...]
> findes ikke hos Telmore.
>
> Ellers så er der ikke den store forskel på priserne...

Det ved jeg nu ikke.

Hvis du kigger på begge selskabers basispriser på mobiltelefoni er
UnoTel 16% billigere med hensyn til minutprisen, 20% billigere med
hensyn til SMS, 25% billigere end hensyn til GPRS og 10% billigere med
hensyn til ubegrænset SMS pr. måned.

Telmore kræver et minimumsforbrug over 3 måneder på 50 kr. Det gør
UnoTel ikke.

Til gengæld er UnoTel 25% dyrere med hensyn til MMS, hvilket næppe
betyder det store for ret mange.

Begge selskaber bruger TDC's net.

Jeg kan for den almindelige forbruger ikke finde noget argument for at
bruge Telmore frem for UnoTel.

Mvh

John

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 07-11-05 21:11

Det var smuk og solrig dag da (6400) Futte skrev
news:436b2f95$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er, at hos Unotel, betaler
> du 89,- for fri SMS - koster 99,- hos Telmore.

Det er prisforskel på 11%. Hvem prøver du at narre? Det er jo den mindste
af alle de prisforskelle der er. Telmore er 19% dyrere på tale og 25%
dyrere på sms i forhold til unotel. 25% er en meget stor difference på
identiske ydelser.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Fischer

Dato : 08-11-05 07:04

> Telmore er 19% dyrere på tale ....

Den holder ikke helt.
F.eks. på et opkald af 1 minuts varighed (100/88 øre) er forskellen kun
13,6%.

Men man kan naturligvis lige så godt spare hvor man kan.
Vores forbrug hos Telmore er ret lavt, så vi ville kun spare ca. 25-30 kr.
om måneden. Personligt gider jeg ikke flytte-bøvlet for den slags småpenge.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-05 11:16

Fischer skrev:

> Den holder ikke helt.
> F.eks. på et opkald af 1 minuts varighed (100/88 øre) er forskellen kun
> 13,6%.

Forkert. Den høje opkaldstakst på 1 kr. gælder kun de 'gratis'
interne samtaler mellem de tilmeldte mobiler.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 08-11-05 11:23

> Forkert. Den høje opkaldstakst på 1 kr. gælder kun de 'gratis'
> interne samtaler mellem de tilmeldte mobiler.

Bertel - du får lige en chance for at regne opgaven igennem en gang mere.
Hint: Hvad koster 1 minuts samtale IALT hos hhv. Telmore og Unotel.

*Fischer

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-11-05 13:24

Det var smuk og solrig dag da Fischer skrev
news:43703fb6$0$8876$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Den holder ikke helt.
> F.eks. på et opkald af 1 minuts varighed (100/88 øre) er forskellen
> kun 13,6%.

Ja, og ved opkald på 1 sekunds varighed er der ingen forskel i prisen, da
opkaldsafgiften jo er ens. Men jeg synes nu det er fair at sammenligne
minutpriserne med hinanden, uden at indrage opkaldsafgiften.

> [...]
> Vores forbrug hos Telmore er ret lavt, så vi ville kun spare ca. 25-30
> kr. om måneden. Personligt gider jeg ikke flytte-bøvlet for den slags

Jeg sparer mindre hver måned, men jeg anser ikke det at udfylde et papir og
poste det, som noget bøvl. For de 30kr du kunne spare, kunne du jo gå i
biografen hveranden måned og afstresse efter alt bøvlet...

Jeg har været glad Telmorekunde, nu er jeg glad Unotelkunde, der sparer et
par kroner...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-11-05 17:10

08 Nov 2005 12:24:03 GMT, skrev Rune D. Jørgensen, på 31 linier, i
<Xns97088858FB78Cblattersplatterlatte@130.225.247.90>, :

> [...]
>opkaldsafgiften jo er ens. Men jeg synes nu det er fair at sammenligne
>minutpriserne med hinanden, uden at indrage opkaldsafgiften.

Ja selv hvis der var en udbyder der havde 10kr i opkalds gebyr og
gratis minut takst vil du vel også mene det er det billigste

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-11-05 22:08

Det var smuk og solrig dag da Karsten Andersen skrev
news:dcj1n1pt017k9447dtpldka1ac77ngnpdt@4ax.com i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ja selv hvis der var en udbyder der havde 10kr i opkalds gebyr og
> gratis minut takst vil du vel også mene det er det billigste

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Unotel og Telmore har jo netop samme
opkaldsafgift. Hvis Telmore havde en lavere opkaldsafgift end Unotel ville
man kunne diskuterer hvilken udbyder der var billigst, da det ville afhænge
af hvor lange samtaler man har.

Hvis det ikke er mig du skriver til, så må du undskylde, men jeg synes din
kommentar er malplaceret.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Sir John

Dato : 04-11-05 11:01

Hvorfor give så meget pr minut hom M1 giver du 69 øre pr minut og 18
øre pr sms og så får du 400,00 Kr taletid for 199,00 Kr så det er
da billigt mvh Sir John

Fra : John

Dato : 04-11-05 14:17

Sir John skrev:
> Hvorfor give så meget pr minut hom M1 giver du 69 øre pr minut og 18
> øre pr sms og så får du 400,00 Kr taletid for 199,00 Kr så det er
> da billigt mvh Sir John

Det kommer da an på ens forbrug. For mig ville M1 aldrig være de
billigste med deres nuværende forbrug.

På mig virker de heller ikke helt rene i kanten.

Mvh

John