Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Feriepenge
Fra : Skindbeni

Dato : 30-10-05 22:49

Hej.

Jeg har nogle feriepenge stående i FerieKonto.

På min blanket for at få udbetalt feriepengene, skal min nuværende
arbejdsgiver underskrive.

Vil det sige, at jeg kun kan få penge, hvis han skriver under? Kan jeg kun
få penge, hvis jeg _holder_ ferie?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-05 23:03

In article <43653fc2$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Skindbeni wrote:
> [...]
> arbejdsgiver underskrive.
>
> Vil det sige, at jeg kun kan få penge, hvis han skriver under? Kan jeg kun

Nej, du kan få dem såfremt du planlægger at holde ferie. Der kan være
mange grunde til at man bliver nødt til at aflyse den :)

Fra : KNT

Dato : 31-10-05 06:44

> Nej, du kan få dem såfremt du planlægger at holde ferie. Der kan være
> mange grunde til at man bliver nødt til at aflyse den :)

Det er muligt at man kan takleden på anvist måde - men det bliver det ikke
legalt af.

Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-10-05 07:05

In article <4365af21$0$46992$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, KNT wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt at man kan takleden på anvist måde - men det bliver det ikke
> legalt af.

Nej - Men hvis du udsætter ferien, og det reelt er hvad der sker, så er
der det problem at man ikke lige kan sætte pengene ind igen.

Fra : KNT

Dato : 31-10-05 06:43

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdsgiver underskrive.
>
> Vil det sige, at jeg kun kan få penge, hvis han skriver under? Kan jeg kun

Svaret er 2 gange JA.

Knud

Fra : Skindbeni

Dato : 31-10-05 20:29

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret er 2 gange JA.

Hvad sker der så, hvis jeg ikke får ferie, inden d. 01.05.06? Går pengene så
tabt?

Fra : KNT

Dato : 31-10-05 21:58

> "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der så, hvis jeg ikke får ferie, inden d. 01.05.06? Går pengene
> så tabt?

JA - de går dog ind i en feriefond hvor andre kan få lidt glæde af dem i for
m af 'billige' ferier etc.

Knud

Fra : Skindbeni

Dato : 31-10-05 22:04

> [...]
>
> "Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> JA - de går dog ind i en feriefond hvor andre kan få lidt glæde af dem i

Hvilket da ikke er spor fair... Det er jo mig, der har tjent dem...

Så har jeg et problem.

Men vil da til enhver tid hellere "være der hjemme" (altså holde ferie) og
få feriepenge udbetalt end at stå op på arbejde og give mine penge væk.