Methylparaben Marseliscreme vs. Archiv cre~
Fra : Nicole

Dato : 31-10-05 23:23

Hejsa...

Det kan være at det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men hvis nogen kan
svare på mit mysterium, ville jeg blive glad...

Jeg har eksem på hele kroppen, og er på 3. år i behandling på
Marselis... Jeg har i en længere periode sidste år brugt "Marselisborg
fugtighedscreme"... Min eksem brød ud, og min læge fortalte mig, at det
var fordi der var "methylparaben" (konservering) i den... Og det kunne
jeg åbenbart ikke tåle...

Fint nok, ved ikke hvad det er, men jeg skal da nok holde mig fra den
creme, og den betegnelse...

Nu har jeg så prøvet en ny creme "Archivhudcreme", og den reagerer jeg
ikke på, selvom der er den samme parabene i... Hvorfor det?

Er det fordi jeg kun har brugt den en uge? Og det måske er en "Ny creme,
som huden stadig tåler", eller hvordan skal jeg tolke det?

Det er mere fordi at jeg har holdt mig langt væk fra methylparaben, men
det behøver jeg måske ikke?

NB.: Hvis nogen kender en "vidundercreme" er jeg meget lydhør
Eksemen er slem, og ingen kan åbenbart få den under kontrol

Nicole

Fra : Padmé Amidala

Dato : 02-11-05 20:52

Hej Nicole.
Som atopiker har jeg været det samme igennem som dig, hvor man skal finde
"nålen i høstakken".
Men svaret på dit spørgsmål, det kan sagtens være pga. de koncentrationer
der er i cremerne.

Jeg har fundet frem til en eminent fugtighedscreme til atopisk eksemhud og
det er A-Derma (til atopisk hud) fra apoteket. Den er uden parabener,
farvestoffer og parfume.

MVH
Padmé

Fra : Nicole

Dato : 03-11-05 12:33

Padmé Amidala wrote:
> [...]
>
> Jeg har fundet frem til en eminent fugtighedscreme til atopisk eksemhud og
> det er A-Derma (til atopisk hud) fra apoteket. Den er uden parabener,

Hejsa...

Je, jeg kender godt A-Derma, og bruger den også... Men det er mere det,
at jeg "skal" skifte creme hver 4. eller 6. dag, da cremerne simpelthen
begynder at klå, uanset om der er parabener i

Men... Hvis jeg kan "tåle" en creme dag 1. eller dag 2., betyder det, at
det er en goc creme for mig. Dag 3. bliver værre, og dag 4. kan med nød
og næppe tages med. Dag 5. er jeg oftest tvunget til at skifte mærke, så
jeg har vel en syv eller ni forskellige cremer stående, og ikke alle
virker lige godt...

Synes bare det var mærkeligt, at jeg ikke kunne tåle den samme parabene
fra to forskllige cremer på "dag 1"

Nicole