Job på en båd?
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 31-10-05 14:22

Hej Allesammen

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe ellers må I meget gerne
henvise til den rigtige.

Min bror vil gerne ud og have hyre på et skib. Det er ikke så vigtig
hvad han skal lave han vil bare gerne lidt væk fra det hele.

Han er uddannet auto mekaniker og sergent. Hvordan kommer får han
hurtigst og nemmest hyre på et skib??

På forhånd tak.
JW

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-10-05 16:37

<wolff13@gmail.com> skrev

[...]

Han får en søfartsbog og melder sig ind i en relevant fagforening. Men hvis
han ikke har været på søfartsskole eller er i stand til at finde en skipper,
som er villig til at hyre ham, så er det svært at få hyre. Der er næsten
ingen rederier i dag, som tager folk, som ikke har stempler i søfartsbogen.

Men prøv at kigge på www.usenet.dk efter en gruppe, som omhandler arbejde
eller uddannelse, denne beskæftiger sig kun med lyst- og fritidssejlads.

Claus

Fra : noone

Dato : 31-10-05 21:58

Hejsa,

Ikke for at starte en længervarende diskution, men hvorfor er det kun
lyst/fritidssejlads der må snakkes her ?

/HH

Fra : Egon Stich

Dato : 01-11-05 00:46

"noone" <hhandresen@REMOVE-THIS_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Ikke for at starte en længervarende diskution, men hvorfor er det kun
> lyst/fritidssejlads der må snakkes her ?
>
> /HH

Det skal du ikke tage dig så meget af.
Sejlads er sejlads.
Og vi taler om det i fritiden.
Ikk?
Så det er da helt efter fundats.
Eventuelle herrer med store selvbestaltede kasketter, lader vi blot som ikke
existerer.
Men så snart noget kører ud over enkeltes personlige interesse, hyler de op.

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-11-05 11:43

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> [...]
ikke
> existerer.
> Men så snart noget kører ud over enkeltes personlige interesse, hyler de

Med andre ord, gruppernes fundats rager dig en skid!

Og du kalder dig sejler?

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 01-11-05 13:17

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in news:43674702$0$41138
$14726298@news.sunsite.dk:

> Med andre ord, gruppernes fundats rager dig en skid!
>
> Og du kalder dig sejler?

Hvad er sammenhængen mellem dine to harmosende sætninger her?

--
Lars Holst

Fra : Egon Stich

Dato : 01-11-05 12:55

> [...]
> ikke
> op.
>
> Med andre ord, gruppernes fundats rager dig en skid!

Jeg finder, at der bør være grænser for, hvor små sko man skal gå i.
Så læg du bare kasketten fra dig.
Og vent med at kaste med sten, til du har set bjælken i dit eget øje

MVH
Egon

Fra : Torben Bach

Dato : 01-11-05 22:52

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Så læg du bare kasketten fra dig.
> Og vent med at kaste med sten, til du har set bjælken i dit eget øje

Godt brølet Egon.
Læg mærke til - det har du jo - at Claus helt har ignoreret spørgerens
indledning, og at CT på *ingen måde* bidrager positivt derhen, at han, der
agerer som en *meget* erfaren deltager i nyhedsgrupperne og dermed på en
venlig og ordentlig måde kunne have henvist til rette gruppe (hvis den
findes?).
Havde spørgsmålet været noget om at smøre epoxy på et garagegulv, havde
Claus reageret helt anderledes - endda på en positiv, venlig og hjælpsom
måde, så hvordan det hele hænger sammen kan undertiden/ofte (her hvor det er
agurketid i dk.fritid.sejlads) være mere end vanskeligt at forstå.

Jeg er ganske udmærket klar over, at jeg med mine tre indlæg her til aften
bidrager med *støj*, men jeg har det desværre sådan, at jeg har svært ved at
bukke og skrabe for den slags personer, der af helt uforklarlige grunde
agerer som CT gør og har gjort igennem meget lang tid.
Eksempel: Søg på Google eller andre steder, og du/I vil finde beklagelser
fra CT over, at andre henviser til navngivne forretninger/virksomheder,
selvom han ikke selv holder sig tilbage i forhold til det at henvise til den
ene eller anden udstyrsforretning!

Lad mig slutte disse indlæg fra min hånd her til aften at tilslutte mig et
synspunkt fra CT.
Det er, at nyhedsgrupperne er til for alle, og at alle har ret til at
udtrykke deres mening.
Mere demokratisk kan det vel ikke være, og så må CT også - på et eller andet
tidspunkt - inden han rammes af demens, eller noget, der er værre, kunne
forstå, at andre deltagere i debatgrupperne har lov til at udtrykke deres
mening uden at blive svinet til med diverse uforskammede superlativer, der
går langt ud over, hvad man kunne forvente af mennesker, der kommunikerer
skriftligt uden at kende hinanden.
(Krig i verden er til at forstå, når man ser tilbage på debatterne her i
nyhedsgrupperne!)

Mvh
Torben

Fra : Egon Stich

Dato : 02-11-05 10:56

"Torben Bach" <tsbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse

Snip en hel masse...

> Mvh
> Torben

Vi er enige.
Også om, at dette giver "støj".

Når jeg, trods alt, reagerer, er det fordi jeg finder det forkasteligt, at
kaste sig over nye deltagere i gruppen med afvisninger, FUTer osv.
På et oven i købet tvivlsomt grundlag.
Det er jo, trods alt, nok i denne gruppe, søfartsinteresserede har størst
chance for at få stillet deres videbegærlighed.

Og efter igen igen at have set netbetjente i funktion, tør jeg jo slet ikke
oplyse om, hvor udtrykket "sydvest", som der var en der spurgte om, stammer
fra.
Skønt jeg lige i en bog har fundet en yderst kvalificeret forklaring. Det
ville jo sikkert være i modstrid af "fundatsen". ???

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-11-05 11:41

"noone" <hhandresen@REMOVE-THIS_hotmail.com> skrev

> Ikke for at starte en længervarende diskution, men hvorfor er det kun
> lyst/fritidssejlads der må snakkes her ?

Fordi sådan er gruppens fundats.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.sejlads

Citat:

1. Gruppenavn:
dk.fritid.sejlads

2. Beskrivelse:
Fritidssejlads

3. Fundats:
Formålet med denne gruppe er diskussion af emner med relation
til al fritidssejlads, herunder sejlads for sejl, motor, eller
muskelkraft. Eksempler på relevante emner er:

Citat slut.

Kan man ikke lide det, så er den rette procedure at forsøge at lave
fundatsen om.

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 01-11-05 13:22

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in news:436746a0$0$41150
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Citat slut.
>
> Kan man ikke lide det, så er den rette procedure at forsøge at lave

Det der spørges om i starten af tråden findes der næppe mere relevante
grupper end denne til at få svar på og derfor fatter jeg ikke at du
forsøger at jage vedkommende på porten.

Tanken har strejfet mig om vedkommende spørger til "hyre" på et
"lystfartøj" i form af et sejlbåd/skib med besætning eller bare en
langturssejler men skulle det ikke være tilfældet mener jeg helt sikkert
at det er ok at spørge om det i denne gruppe alligevel.

Pak nu bare din latex-internet-politiuniform væk igen Claus.

--
Lars Holst

Fra : Egon Stich

Dato : 01-11-05 17:51

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Det der spørges om i starten af tråden findes der næppe mere relevante
> grupper end denne til at få svar på og derfor fatter jeg ikke at du

Det er ikke noget nyt.
Claus har jævnligt kvajet sig, i sine forsøg på at hævde sig, og spille
netbetjent.

> Pak nu bare din latex-internet-politiuniform væk igen Claus.
>
> --
> Lars Holst

Tilsluttet
MVH
Egon

Fra : Torben Bach

Dato : 01-11-05 21:25

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> forsøger at jage vedkommende på porten.

> Pak nu bare din latex-internet-politiuniform væk igen Claus.

Godt forsøgt Lars og Egon mfl.

Prøv nu at se, om den Herren Claus følger sit eget FUT op?
Det gør han ikke, og det er en af grundene til, at jeg har plonket ham.
Jeg er fattesvag af mange grunde, men jeg kan ikke få ind i mit aldrende
hoved, at man FUTTER uden selv at fortsætte i den gruppe, hvortil man har
sat FUT.
Meningen er vel, at man udveksler synspunkter i feks. dk.admin.netikette ?
(selvfølgelig på en pæn, ordentlig og civiliseret måde - og det er måske
svaret på det, jeg ikke kan forstå i relation til bemeldte herre ) !

Gør som jeg - drop ham, selvom man ikke helt slipper, fordi hans udgydelser
fremkommer som indirekte indlæg, men det giver trods alt en vis form for
fred for støj på linjen. Dertil kommer, at hans epoxy-råd sagtens kan fås på
anden måde via div. søgninger på nettet. Skal lige have den med, hvor han
også har forstand på at slibe knive!
(Til nye læsere skal det oplyses, at Claus ikke bryder sig om, at andre
vurdere hans intellekt og psykiske habitus ud fra de indlæg, han bidrager
med, men at han ikke selv afholder sig fra at vurdere andre her i gruppen
med udsagn som "idiot", "du har ikke for mange skarpe knive i skuffen" og
meget andet af samme uforskammede skuffe overfor personer, han ikke har det
fjerneste kendskab til.)

Jeg troede faktisk for en stund, at vedkommende på en eller anden måde var
blevet fraværende - altså på den gode måde , men sådan er det jo, når
sæsonen er ved at være slut på vandet for de fleste sejlere her i DK - det
er set før i de år, hvor jeg har været passiv såvel som aktiv deltager her i
gruppen.

Mvh
Torben

Fra : Torben Bach

Dato : 01-11-05 22:11

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in news:436746a0$0$41150
> $14726298@news.sunsite.dk:

<KLIP>

LOL !

> Det der spørges om i starten af tråden findes der næppe mere relevante
> grupper end denne til at få svar på og derfor fatter jeg ikke at du
> forsøger at jage vedkommende på porten.

Hej Lars
Lad os tænke den tanke, at nogen i denne gruppe, der omhandler
fritid/sejlads jfr. den af Claus citerede fundats, spurgte om noget med at
smøre epoxy på et garagegulv.
Ville Claus så svare?
Ja - han ville!
Det er set og sket, og det endda uden henvisning fra CT til andre grupper -
endsige FUT og så videre.
Lad det være pejlepunktet for, hvor seriøst CT skal tages, når han forsøger
sig som vejleder/netbetjent, eller hvad man nu ellers vil kalde det.

For mit vedkommende er en bare en TÆND-SLUK-TÆND-SLUK, som ikke bliver
"tændt" her hos mig igen, og så kan han for den sags skyld huje og skrige
om, at denne slags indlæg ikke har noget at gøre med dk.fritid.sejlads og
FUTTE så meget og så længe, han overhovedet orker det.

Træd på løvens hale, og den bider igen. Det er en lære, han ikke har erfaret
trods sine lidt over 40 år i levealder (ved ikke om det passer, men en eller
anden i denne eller en anden gruppe har flere gange så levende beskrevet
personen såvel i alder som udseende - en beskrivelse, jeg ikke vil gengive,
da den tangerer noget, der - hvis den ikke er sand - tangerer overtrædelse
af racismeparagraffen i straffeloven!

Et faktum, der sætter det hele i relief! LOL til Claus, der også benytter
signaturen til reklamer og annoncer i debatgrupper under henvisning til, at
stedet er et fristed, og i samme moment ikke selv kan se/forstå, at han
mange gange handler dobbeltmoralsk.

Hans forsvar o.f. mig er, at jeg er Claus Tersgov fikseret, hvad han så end
mener med det. Måske er det ønsketænkning

mvh
Torben

Fra : A.Kaup

Dato : 31-10-05 21:53

Tja - én mulighed er at søge uddannelsesaftale som
skibsofficerstuderende med AP Møller. Han har sikkert gode muligheder
for optagelse ifb. baggrunden du nævner.
Et halvt år på søfartsskolen (SU-berettiget) samt et halvt år på
værkstedsskole. Dette vil han sikkert kunne få merit for ifb. med at
han er uddannet automekaniker.
Derefter er der 5 måneder til søs på et containerskib.(Aspirantløn)

Det var jo en mulighed.
Ellers tror jeg mulighederne for decideret hyre er begrænsede. Hvis
han bare gerne vil sejle/lidt væk er Foreningen for Langturssejlere en
oplagt mulighed.

Mvh. Akaup.

Fra : per_dyk@yahoo.dk

Dato : 31-10-05 23:33

Hej

På Frederikshavn søfartsskole - martec kan man når man har
svendebrev indenfor et af metalfagene blive befaren skibsassistent ved
at tage et kursus på 10 uger.
Det kan absolut anbefales

Per

Fra : Sverre Stokke

Dato : 02-11-05 16:05

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> den 2. november 2005 kl. 10:56
+0100 skrev:
> [...]
>Skønt jeg lige i en bog har fundet en yderst kvalificeret forklaring. Det
>ville jo sikkert være i modstrid af "fundatsen". ???

Som børn brugte vi dem i de norske fjorde - i nærheden af Bergen, hvor det
altid regner - og KUN i fritiden.

Hilsen Sverre.

Fra : sfischer@tiscali.dk

Dato : 09-11-05 19:45

Hej JW

Jeg ved ikke om det er det her du leder efter, men prøv at tjek
bogen:
Working on Yachts and Superyachts (ISBN: 185458295X) på amazon.co.uk.

Vh
Søren