Får "signal 7" fejl under en fsck
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 09-06-01 23:10

En en fejlfri installation af RH7.1, får jeg ved første reboot en
fejlmeddelel om, at jeg skal taste root password.

Det gør jeg så, og den skriver et eller andet om et smadret filsys. BASH!

Jeg kører så fsck et-eller-andet, men uanset hvad jeg gør, så får jeg
".....exiting with signal 7"

Hvad er der galt?

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Fra : Kent Friis

Dato : 09-06-01 23:25

Den Sun, 10 Jun 2001 00:10:22 +0200 skrev Lars Bonnesen:
> [...]
>
>Det gør jeg så, og den skriver et eller andet om et smadret filsys. BASH!
>
>Jeg kører så fsck et-eller-andet, men uanset hvad jeg gør, så får jeg

Signal 7: SIGBUS - Bus error (bad memory access)

Hvor meget RAM har du i maskinen (og hvormeget kræver RH7.1)?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 10-06-01 08:05

Gælder det også under fsck?

Jeg har 64 Mb

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 10-06-01 10:15

Geninstalleret systemet - virker.

Nu kan jeg bare ikke få netværket til at virke.

Et DE203 (Etherworks3) skulle være supporteret af RH 7.1? Hvordan indlæser
jeg dette kort?

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 10-06-01 11:31

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> writes:

> Geninstalleret systemet - virker.
>
> Nu kan jeg bare ikke få netværket til at virke.
>
> Et DE203 (Etherworks3) skulle være supporteret af RH 7.1? Hvordan indlæser
> jeg dette kort?

(Jeg er stadig på 6.2, men...)

Noget i stil med

alias eth0 ewrk3

i /etc/conf.modules. Måske også

options ewrk3 irq=x io=y

Ellers må du i gang med detektivarbejdet, hvad siger dmesg fx.?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N