Lige et andet spørgsmål
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 31-10-05 17:47

Cheeta min skovkat/perser har en del hårknuder på maven for jeg kan
simpelthen ikke få hende børstet på maven da hun spjætter som en sindsyg når
jeg prøver. Kan jeg klipper dem af???

Hilsen Linda

Fra : Hanne Engermann

Dato : 31-10-05 18:05

> [...]
> Cheeta min skovkat/perser har en del hårknuder på maven for jeg kan
> simpelthen ikke få hende børstet på maven da hun spjætter som en sindsyg

Du skriver "børstet" - En langhårskat skal først redes. En børste glider
nemt oven på filterne. Men selvfølgelig kan du klippe dem af, vel at
mærke, hvis du kan holde hende i ro imens ;>D så du ikke skader hende.
Ellers kan din dyrlæge under en let narkose barbere hende på maven (og
bare rolig: pelsen vokser ud igen).

Og husk: Det er ingen skam at lade sin kat klippe, men en skam IKKE at
gøre det, hvis det er nødvendigt.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 31-10-05 18:08

> Du skriver "børstet" - En langhårskat skal først redes. En børste glider
> nemt oven på filterne.

Børstet er også forkert skrevet. Hun bliver redt med en stålkam (købt ved
opdrætteren) og derefter bøstet med en karte (eller hvad det nu hedder

> [...]
> bare rolig: pelsen vokser ud igen).
>
> Og husk: Det er ingen skam at lade sin kat klippe, men en skam IKKE at

Okay, jeg napper saksen næste gang hun bliver kælen og ligger sig på ryggen

Fra : Calle

Dato : 31-10-05 20:15

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43664a73$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Cheeta min skovkat/perser har en del hårknuder på maven for jeg kan
> simpelthen ikke få hende børstet på maven da hun spjætter som en sindsyg
> [...]

Vi kender dit problem alt for godt - vi sloges med en perser i
13 år der havde hårknuder og ikke ville friseres.
Tryk en kam ind mellem knuden og kattens skind, så kan du klippe
langs kammen uden at skade katten.

Hilsen -
Calle

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 31-10-05 20:24

> [...]
> 13 år der havde hårknuder og ikke ville friseres.
> Tryk en kam ind mellem knuden og kattens skind, så kan du klippe

Jeg har lige sat på gulvet med hende i en halv time hvor hun fik lov at
bestemme tempoet og jeg fik da redt lidt af det ud. Kæresten må holde hende
næste gang han kommer forbi og så må jeg se om jeg kan rede det sidste ud
ellers må hun have med saksen. Og jeg passer selvfølgelig på hende . Hun
er jo min lille skat

Linda

Fra : fam. Ager

Dato : 31-10-05 21:29

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43666f69$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> hende næste gang han kommer forbi og så må jeg se om jeg kan rede det
> sidste ud ellers må hun have med saksen. Og jeg passer selvfølgelig på

har du prøvet en af disse her rullekamme?, hvor tænderne roterer når man
reder.
jeg synes ihvertfald at de er eminente, og topperiet er minimalt. ihvertfald
meget bedre end en alm. stålkam. nu er det ikke så voldsomt med mine
raggier, men lidt knuder på maven kan godt forekomme ind i mellem, og det er
intet problem med rullekammen.
mvh. marie

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 31-10-05 21:37

> [...]
> mine raggier, men lidt knuder på maven kan godt forekomme ind i mellem, og

Jeg tror simpelthen det er fordi hun er kilden på maven for hun er slet ikke
til at styre.
Men den anden er kilden under tæerne så det er godt at de ikke også skal
friseres

Fra : Bjarne

Dato : 05-11-05 18:19

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Cheeta min skovkat/perser har en del hårknuder på maven for jeg kan
> simpelthen ikke få hende børstet på maven da hun spjætter som en sindsyg når
> jeg prøver. Kan jeg klipper dem af???
>
> Hilsen Linda

Hedwig, min skovperser, har samme problem,og det er svært at klippe i de
hårde klumper uden at ramme maveskindet.
Men når bare det meste af det kommer af, klarer hun selv resten.

Bjarne