Hvalpeting
Fra : HKN

Dato : 31-10-05 17:10

Hej,

Vi skal hente vores WSS hvalp om ca. 2 uger, og er godt igang med at læse
div. materialer. Der er jo mange ting som man kan købe - nogle er sikkert
vældigt brugbare, andre helt værdiløse....

Hvad mener I man bør anskaffe sig helt fundamentalt; kurv, legetøj,
børste,
snor etc.....??

Læste også at "man" fraråder en fletkurv t. hvalpe pga de kan få små
stykker
pil "galt i halsen" ....???

Mvh
Henrik

It has removed 55 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Thomas Larsen

Dato : 31-10-05 19:51

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> børste,
> snor etc.....??
>
> Læste også at "man" fraråder en fletkurv t. hvalpe pga de kan få små

Nogle igtig gode gnaveben i oksehud ell. lign det er meget vigtigt den får
tilfredstillet sit tygge behov mens den har hvalpetænder så meget af det,
jeg købte en hel knogle fra benet på en ko, den har han brugt RIGTIG mange
timer på at ligge og gnave i og jeg gav 15 ,- for den og den holdte i 4 mdr
så var den kedelig for ham nok ikke mere smag

det er ikke noget du kan købe dig til, men giv ham kærlighed fra start og
han vil elske dig

Det er mine gode råd.

Mvh Thomas Held & Lykke

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 31-10-05 19:57

"Thomas Larsen" <medieburner@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mdr så var den kedelig for ham nok ikke mere smag
>
> det er ikke noget du kan købe dig til, men giv ham kærlighed fra start og

Kartoffelmel og eventuelt nogle griseører.

/K

Fra : fam. Ager

Dato : 31-10-05 21:22

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
>>> div. materialer. Der er jo mange ting som man kan købe - nogle er

> Kartoffelmel og eventuelt nogle griseører.

og rodalon...(-;

mvh. marie

Fra : Tina

Dato : 01-11-05 03:35

"Thomas Larsen" <medieburner@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Det vigtigste du skal købe er hvalpen
Men ellers vil jeg råde dig til at købe en snor, og et halsbånd den kan
vokse lidt i, de gror meget hurtige i den alder.

Hvis den skal have sin egen kurv er det nok en god ide at købe den fra
start, få evt en stump tæppe med fra kennelen som de andre hvalpe har lagt
på, på den måde vil den føle sig tryg i sin nye kurv, som ja ganske rigtig
ikke skal være af flet.

Hvis det er en langhåret nu ved jeg ikke lige hvad en wss er, men så skal du
selvfølgelig købe børster osv, men er det en korthåret behøver den jo ikke
blive børstet en hel masse. Ved der er flere med korthårshunde der tørrer
dem over med et vaskeskind inden udstilling pga det fremhæver den glatte og
skinnende pels.

MHT legetøj, hunden er bedøvende ligeglad med alle de smarte fancy pivdyr
der findes, den vil 10 gange hellere have en af dine gamle sokker, bind en
knude på sokken og lær den at den ene sok er hundens. Køb et par tennisbolde
i kan lege med.Leg med en pind i haven osv.

Kødben er VIGTIGE væn ham til allerede fra lille ny hvalp at gnaske ben, det
beskytter deres tænder enormt, og måske kan det aflede opmærksomheden fra at
gumle i din sofa

Husk din kærlighed og påvirkning af hunden er meget vigtigere end div
legetøj, det er det i hygger sammen om der tæller

Tina

Fra : Simon

Dato : 02-11-05 20:13

Hej

> [...]
> knude på sokken og lær den at den ene sok er hundens. Køb et par
> tennisbolde i kan lege med.Leg med en pind i haven osv.

Du har helt ret - hunden er ligeglad med prisen, farven og formen på
legetøjet - MEN én ting; Tænk dig rigtig, rigtig, rigtig godt om, før du
kaster pinde til hunden! Det kan gå grueligt galt - se evt. denne her side:
http://www.colliecorner.com/stick-to-toys/

-Trine

Fra : Søren LH

Dato : 02-11-05 20:24

> [...]
> børste,
> snor etc.....??
>
> Læste også at "man" fraråder en fletkurv t. hvalpe pga de kan få små

Blandt det materiale du er ved at læse, går jeg ud fra der en bog om at få
hvalp. Ellers er det en god ide at læse sådan en bog eller to inden man får
hvalpen, så man på forhånd ved hvad man skal gøre når man får sådan et
lille, viljestærkt energibundt i huset . F.ex. "Fra hvalp til hund" af
Irene Jarnved.

Hvad er i øvrigt en WSS?

Mvh
Søren

Fra : Simon

Dato : 02-11-05 20:40

> [...]
> får hvalpen, så man på forhånd ved hvad man skal gøre når man får sådan et
> lille, viljestærkt energibundt i huset . F.ex. "Fra hvalp til hund" af

He he - godt råd Vigtig ting at købe, egentlig.... og så skaf plads på
et hvalpehold.

WSS går jeg ud fra er en Welsh Springer Spaniel (en marmelade - hund....
Molly....)

-Trine