Fjedergummi ???
Fra : PallePirat

Dato : 30-10-05 22:05

Er der nogen der har erfaring med Fjedergummi ?
Jeg har en ny Mazda 6 men den er meget blød bag i og da jeg pakkede til
sommer ferien havde jeg store problemer med at undgå at vognen sank helt
ned.
Min ide til næste år var at købe noget fjedergummi. Hvor mange klodser
sætter man i ?

mvh

Christian..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-05 22:16

"PallePirat" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ned.
> Min ide til næste år var at købe noget fjedergummi. Hvor mange klodser

Jeg har prøvet det på en Mondeo.

1. Det virker ikke.
2. Det er ulovligt (forsikring og syn!).

Kan man ikke få en Mazda 6 stcar? Spørg Mazda...

--
Per, Esbjerg

Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-10-05 22:27

Hej
Prøv at se om du ikke kan få hjælpefjedre istedet, ved ikke om det findes
til Mazda, men jeg havde SAAB, og der kunne man få godkendte hjælpefjedre.
mvh
Bent

Fra : Jens

Dato : 31-10-05 20:38

> [...]
>
> 1. Det virker ikke.
> 2. Det er ulovligt (forsikring og syn!).
>
> Kan man ikke få en Mazda 6 stcar? Spørg Mazda...

Min erfarring er at:

1) Det virker (Havde 3 "kødben" i hver fjeder på en BMW320'er)
2) Det ER ikke tilladt.
3) De falder af efter hånden.

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-10-05 17:31

> Kan man ikke få en Mazda 6 stcar? Spørg Mazda...

Og det jeg mente med det var - måske har en stcar strammere fjedre end
sedanmodellen?

--
Per, Esbjerg

Fra : J S L

Dato : 01-11-05 16:11

> [...]
> Jeg har en ny Mazda 6 men den er meget blød bag i og da jeg pakkede til
> sommer ferien havde jeg store problemer med at undgå at vognen sank helt

Hej!

Kontakt Mazda og spørg om der findes "indsats fjedre" til de fjedre der
sidder på bilen. Find derefter ud af hvilket system du skal bruge. Der
findes så vidt jeg husker 5 forskellige systemer. Monter fjedrene og tag
den typegodkendelse der følger med sættet med til synshallen og
bum.....længere er den ikke.

Kører selv med M.A.D. blå indsats fjedre på min Volvo stc. Når vogntoget
er
pakket og jeg går lidt væk og kikker, står bil og CV i en flot lige linje.

Jai-Lau
Volvo 245 GLI Stc. - Adria Unica B 562 UP Exclusive
TomTom 5 Nav

Fra : John

Dato : 01-11-05 22:44

> "PallePirat" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

Nu bliver jeg nysgerrig!

Jeg overvejer at skifte min Mazda 626'er med en 6'er - måske til sommer. Er
der noget her, jeg skal tænke over? Er der andre, der har erfaringer med
6'eren som campingtrækker?

Vh. John

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 13:48

> [...]
> ned.
> Min ide til næste år var at købe noget fjedergummi. Hvor mange klodser

Du kan få MAD fjedre til en mazda 6 og det er selve fjederen der skal
skiftes , der er TUV godkendelse på dem så ingen problemer med hensyn til
syn.
Har selv monteret sådan nogen på min 323 den sank nemlig også til
sokkeholderne med selv et lavt kugletryk, de virker fortrinligt.
Se her http://www.mad-tooling.com/wm.cgi?lng=EN&main=3 for mere.
MVH
Jens