ModerMælkeerstatning
Fra : J.K.A

Dato : 01-11-05 20:23

Hej
Kan man ødelægge noget ved at gi moder mælkeerstatning mens man gir
bryst. Jeg tænker her på at supplere med erstatning en gang om dagen,
feks. om eftermiddagen.......

På forhånd tak for svar

--
J.K.A

Fra : Brian

Dato : 01-11-05 20:55

Nej det sker der ikke spor ved.Og de erstatninger man kan købe i dag er et
meget godt alternativ.Nan 1 er mit forslag.Held og lykke med det.Hilsen
Marianne

Fra : Cocoamum

Dato : 01-11-05 20:57

J.K.A skrev:
> [...]
> Kan man ødelægge noget ved at gi moder mælkeerstatning mens man gir
> bryst. Jeg tænker her på at supplere med erstatning en gang om dagen,

Ja. Du fortæller din krop, at den mælk var der ikke brug for. Den
producerer så mindre dagen efter (eller nogle dage efter), hvorefter du
synes, du er nødt til at give to flasker, hvorefter din krop ikke tror,
at den skal producere så meget, hvorefter......

Tine

Fra : IMB

Dato : 01-11-05 21:18

"J.K.A" <jka@lite.dk> wrote in news:mn.0cc67d5bf3767d8b.41954@lite.dk:

> [...]
> Kan man ødelægge noget ved at gi moder mælkeerstatning mens man gir
> bryst. Jeg tænker her på at supplere med erstatning en gang om dagen,

Jeg ser lige bort fra det rent enæringsmæssige fordi modermælk er jo langt
det bedste at give en baby. MME er jo netop kun en erstatning.

Hvad alder baby taler vi om?

Personligt ville jeg ikke gøre det fordi man risikerer at barnet finder ud
af at flasken er nemmere end brystet. Men jeg har hørt om mange som har
givet flaske til deres barn op til en begivenhed/fest hvor mor skulle med
og barnet skulle passes uden at det gav problemer. Jeg har ikke selv
erfaringer med det.

Hvorfor ønsker du at give flaske?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 02-11-05 10:09

> [...]
> givet flaske til deres barn op til en begivenhed/fest hvor mor skulle med
> og barnet skulle passes uden at det gav problemer. Jeg har ikke selv

Vores Andrea som lige er fyldt 2 måneder får flaske af og til (dog med
udmalket mælk) når hendes mor skal et eller andet længere end 2-3 timer.
Det virker helt fint og Andrea spiser fint af brystet bagefter.

En fordel ved at bruge din egen mælk i stedet for MME er at du ikke vil
nedsætte produktionen.

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Cocoamum

Dato : 02-11-05 10:09

Lars Brink [2650] skrev:

> [...]
> Det virker helt fint og Andrea spiser fint af brystet bagefter.
>
> En fordel ved at bruge din egen mælk i stedet for MME er at du ikke vil

Hørt!

Tine

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-11-05 18:40

Hej.

Nu kan jeg jo kun tale for mit eget vedkommende, men allerede da Kristian
var 14 dage gammel, fik han mme i flaske, fordi jeg skulle opereres. Efter
operationen skulle jeg malke ud, så han ikke blev sløv af de stoffer, som
jeg havde fået.

Efterfølgende fik han mme adskellige gange, hvis jeg skulle i byen eller
bare havde brug for at komme lidt væk hjemmefra (inden nogen kalder mig
ravnemor, vil jeg lige tilføje, at jeg havde en efterfødselsdepression og
imdimellem havde brug for luft). Men jeg ammede i 6 mdr og jeg havde masser
af mælk, selvom Kristian tit fik mme. Måske en gang om ugen. Jeg trappede ud
af amningen, da det begyndte at blive besværligt at amme, da Kristian havde
travlt med alt muligt andet, så jeg turde næsten ikke trække vejret og
skulle helst sidde i en mørkt rum for, at det kunne lykkes optimalt. Derfor
stoppede jeg.

Lige et nok for nogen ret provokerende synspunkt, men det er altså ikke
altid lykken at amme. For nogen er det bedst at gå over til mme for at få et
tåleligt liv. Ja, det er bare min holdning.

Mvh. Rikke.