Fradrag benzin og km.
Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 31-10-05 10:36

Kan jeg godt trække både benzinudgifter og antal km. fra når jeg som
konsulent holder møder hjemme hos folk.

Fra : Holst

Dato : 31-10-05 10:54

allan.pe@jubii.dk wrote:

> Kan jeg godt trække både benzinudgifter og antal km. fra når jeg som
> konsulent holder møder hjemme hos folk.

Nej.

Bruger du privat bil, så kan du udelukkende trække kilometer fra.

Udgifter til erhvervelse af køretøjet, forsikringer, afgifter,
benzinudgifter, reparationer, bøder og lignende kan du IKKE trække fra.

Fra : Claus Agerskov

Dato : 01-11-05 14:28

Holst wrote:

> Bruger du privat bil, så kan du udelukkende trække kilometer fra.
>
> Udgifter til erhvervelse af køretøjet, forsikringer, afgifter,
> benzinudgifter, reparationer, bøder og lignende kan du IKKE trække fra.

Hvad med parkeringsafgift (parkometer, parkeringskælder etc.)?

De herligste hilsner

Fra : Holst

Dato : 02-11-05 10:14

Claus Agerskov wrote:

> Hvad med parkeringsafgift (parkometer, parkeringskælder etc.)?

Ja, det var så lige undtagelsen. Når parkeringen er i erhvervsøjemed, så
burde du kunne trække parkering fra på regnskabet, naturligvis forudsat
at du har de passende bilag. Ligeledes med færgebilletter og broafgift.

Fra : Nico de Jong

Dato : 02-11-05 10:29

wsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var så lige undtagelsen. Når parkeringen er i erhvervsøjemed, så
> burde du kunne trække parkering fra på regnskabet, naturligvis forudsat
> at du har de passende bilag. Ligeledes med færgebilletter og broafgift.

Og det samme gælder for "toldveje", f.eks. i Norge, hvor man skal af med 3x
20 kr for at komme til Oslo, plus 15 kr svjh til den nye Svinesundbro.

Nico

Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 31-10-05 10:59

Tak

Fra : Jacob

Dato : 05-11-05 14:52

Hej Allan,
Jeg går ud fra du også vil anvende bilen privat.

Du har 3 overordnede muligheder:
- Dit firma køber en bil til dig -> du betaler en øget beskatning for
det, tilgengæld betaler firmaet alle omkostninger forbundet hermed.
Alt fra brændstof til ....
- Du anvender egen bil -> Du betaler alle omkostninger til bilen selv,
mod at få kilometer godtgørelse fra dit firma udbetalt skattefrit.
Det kan du anvende de første 20.000 km på den høje takst ca. 3
kr/km. Derefter falder taksten noget. Herved bliver du ikke direkte
beskattet, men skal føre kørebog (kedeligt).
- Endelig findes en model hvor dit firma ejer xx % af bilen og du ejer
YY % af bilen og så deler i udgiften i det rigtige forhold. Jeg er ret
sikker på at du også bliver beskattet i det rette forhold.

Under alle omstændigheder kan du få alle dine direkte relaterede
udgifter til at drive erhverv dækket af dit firma f.eks. broafgifter,
færge, parkering, vejafgifter osv. Udgifter du har haft i relation til
gennemførelsen af dit arbejde.

Om du skal anvende den ene eller anden model bør du tale med din
revisor om. Det afhænger meget af hvilken bil du ønsker at køre i,
hvor dyr / gammel bilen er, og hvor langt du kører henholdvist i
firmaregi og i privat regi.

Det er ikke helt nemt at bestemme sig ! Men et godt input til tankerne
er at afskrivningen på bilen er LANGT den største udgift.

Læs på Told & Skat (nu Skat) hjemmeside - der finder du helt sikker
km. godtgørelsen - der faktisk ikke er så ringe endda.

VH Jacob