Installation af emacs på Ubunto (høne / æg~
Fra : TDJ

Dato : 31-10-05 08:30

Har en velkørende Ubuntu (version 4.x)
Har ikke X, da den bare er server.

Vil gerne installere Emacs, men kom ud for følgende:

1) forsøgte at installere emacs21-nox (den tekstbaserede version)

2) ok, så kræves der emacs-21-bin-common. Fint, blev installeret.

3) forsøger nu at installere emacs21-nox igen. Fejl: kræver bin-common.
Install bin-common: er installeret

Hvad nu ?

Skal jeg bare opgive apt-get, og installere med source, eller hur ?

Nogen som kan give en dummy-guide til dette høne / æg problem ?

--
---
fjern alle madvarer ved svar

my icq pizza [at} gm x oste mad {dot]] net

Fra : Jesper Krogh

Dato : 31-10-05 11:52

I dk.edb.system.unix, skrev TDJ:
> [...]
> Install bin-common: er installeret
>
> Hvad nu ?
>
> Skal jeg bare opgive apt-get, og installere med source, eller hur ?

Hvad giver apt-get install emacs21-nox ?

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-10-05 19:36

TDJ <myicqpizza@gmx.netostemad> skrev 2005-10-31:
> [...]
>
> Skal jeg bare opgive apt-get, og installere med source, eller hur ?
>
> Nogen som kan give en dummy-guide til dette høne / æg problem ?

Prøv apt-get remove --purge emacs-21-bin-common og der efter
apt-get update && apt-get install emacs21-nox

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : TDJ

Dato : 01-11-05 07:17

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote in

> Prøv apt-get remove --purge emacs-21-bin-common og der efter
> apt-get update && apt-get install emacs21-nox

Tak for svaret

Jeg kan godt installere bin-common, alt er OK, men når jeg så skal
installere emacs21-nox får jeg:

emacs21-nox: Depends: emacs21-bin-common (= 21.3+1-5ubuntu4) but 21.3+1-
5ubuntu4.2 is to be installed

Hvad betyder det ?

Og hvordan får jeg de to versioner til at stemme overens ?

inkluderer lige denne fil hvis det er nogen hjælp :
---------------
# /etc/apt/sources:

deb cdrom:[Ubuntu 4.10 _Warty Warthog_ - Preview i386 Binary-1 (20041020)]/
unstable main restricted
deb http://debian.cihar.com/ unstable mc

deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu warty main restricted
deb-src http://archive.ubuntu.com/ubuntu warty main restricted

deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu warty universe
deb-src http://archive.ubuntu.com/ubuntu warty universe

deb http://security.ubuntu.com/ubuntu warty-security main restricted
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu warty-security main restricted

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-11-05 10:06

TDJ <myicqpizza@gmx.netostemad> skrev 2005-11-01:
> [...]
> installere emacs21-nox får jeg:
>
> emacs21-nox: Depends: emacs21-bin-common (= 21.3+1-5ubuntu4) but 21.3+1-

Enten at der er noget meget galt i din installation eller ubuntus
pakkesystem er gået i stykker.

Problemet er at emacs-nox er en gammel pakke der ikke er blevet
opdateret da bin-common blev det.

Jeg tror jeg ville lave en bug report til ubuntu.

Martin
med mindre andet er angivet.