Kan ikke få forbindelse til internettet
Fra : Martin

Dato : 30-10-05 22:11

Håber at I kan hjælpe mig, da jeg efterhånden er desperat.

Jeg har lige installeret XP og kan ikke længere få forbindelse til
internettet.

Når jeg starter internet explorer, står denne i et lille stykke tid og
'detecting proxy settings' hvorefter den skriver 'internet explorer
could not open the search page'

Når jeg tilslutter netværkskablet, kan jeg se at der er trafik
(forbindelsen virker, da jeg har prøvet på en anden pc). Har prøvet at
reparere forbindelsen, men det lykkedes ikke.

Kan åbenbart ikke forby ip-adressen

Har prøvet ping host i commandprompten, men der sker ikke noget.

Hvad kan der være galt.

Har ikke nogen router / modem - Min host er dansk bredbånd (DBnet)

Mvh

Martin

Fra : Hans

Dato : 31-10-05 01:41

Martin wrote:
> [...]
>
> Når jeg starter internet explorer, står denne i et lille stykke tid og
> 'detecting proxy settings' hvorefter den skriver 'internet explorer

Funktionen "Automatisk registrering af indstillinger" bør du slå fra under
Internetindstillinger, fanen Forbindelser, knappen Lan-indstillinger.

> Når jeg tilslutter netværkskablet, kan jeg se at der er trafik
> (forbindelsen virker, da jeg har prøvet på en anden pc). Har prøvet at
> reparere forbindelsen, men det lykkedes ikke.
>
> Kan åbenbart ikke forby ip-adressen

Har du prøvet med ipconfig /release efterfulgt af ipconfig /renew ?

> Har prøvet ping host i commandprompten, men der sker ikke noget.

Hvilken ip-adresse får du når du skriver: ipconfig /all ?

Hans

Fra : Martin

Dato : 31-10-05 14:13

> Funktionen "Automatisk registrering af indstillinger" bør du slå fra under
> Internetindstillinger, fanen Forbindelser, knappen Lan-indstillinger.

> Har du prøvet med ipconfig /release efterfulgt af ipconfig /renew ?

ja, release går, men renew fungerer ikke. Skriver at den ikke kan
forbinde til DHCP serveren

> Hvilken ip-adresse får du når du skriver: ipconfig /all ?

Den bliver ved med at blive på 160.xxx.xxx.xxx

Jeg prøvede at lade computeren stå med stikket i, men håb om at DHPC
belv fornyet (ved ikke hvad det er), men i morges var den tilsluttet.
Deværre havde jeg ikke sat firewalen til, så min computer var allerede
anbgrebet af pop-ups.

Formaterede for jeg ved ikke hvilken gang, og nu er problemet det samme.

JEg er ved at ordne en vens computer. Jeg har selv 2 bærbare tilsluttet
via en airport express. Da den 3. pc havde adgang til internettet, havde
mine 2 andre computere ikke adgang.

Hvordan kan det være? - Det er vel ikke enten eller.

Mvh

Martin

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 31-10-05 19:12

"Martin" <none@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine 2 andre computere ikke adgang.
>
> Hvordan kan det være? - Det er vel ikke enten eller.

Kommer an på hvem din udbyder er.

Umiddelbart lyder det som TeleDumnoC eller lign.
Der får man kun 1-2 dynamiske adresser tildelt.

En løsning kunne være at købe en lille (ethernet/ethernet) router og sætte
mellem dit "modem" og resten af dit net.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Martin

Dato : 01-11-05 21:08

Søren Steinmetz wrote:
> "Martin" <none@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer an på hvem din udbyder er.

Min udbyder er DBnet - Er generelt tilfreds med dem, dog ikke når man
skal hjælpe sin ven med hans PC.

Undrer mig over, at jeg ikke bare kan tilslutte endnu en PC til
netværket, uden at man skal vente i en times tid

Mvh

Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-11-05 22:37

Martin <none@nospam.dk> writes:

> Undrer mig over, at jeg ikke bare kan tilslutte endnu en PC til
> netværket, uden at man skal vente i en times tid

Det lyder som om I får globale IP-numre fra udbyderen og at din ven
har to IP-adresser.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 02-11-05 14:38

> Min udbyder er DBnet - Er generelt tilfreds med dem, dog ikke når man
> skal hjælpe sin ven med hans PC.
>
> Undrer mig over, at jeg ikke bare kan tilslutte endnu en PC til
> netværket, uden at man skal vente i en times tid

For mig lyder det som om du kun får tildelt 2 adresser i dit abbonnement fra
DBnet.

De binder som regel adresserne på netkortets MAC adresse,
og frigiver den først igen efter en time.

Mvh
Søren Steinmetz