Nyhedsbrev i PHP...
Fra : Dennis Munding

Dato : 01-11-05 09:50

Hej NG!

Er der nogen her, som ved, hvor man kan finde en kode eller hjælp til at
lave et nyhedsbrev i PHP?

Jeg har ingen anelse om, hvordan man laver nyhedsbreve, så hvis I vil
forklare noget, så skær det venligst ud i pap, og skovl det ind med
skeer...!

På forhånd mange tak!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-11-05 10:11

Dennis Munding wrote:

> Jeg har ingen anelse om, hvordan man laver nyhedsbreve, så hvis I vil
> forklare noget, så skær det venligst ud i pap, og skovl det ind med
> skeer...!

Det kan laves på flere måder.

En meget anvendt metode er at have en database med en masse
email-adresser i, og side, hvor du kan skrive teksten til nyhedsbrevet.
Alle disse adresser skal naturligvis tilmeldes af brugeren selv.

Så skal siden bare sende en mail til alle adresserne i databasen.

Afhængigt af antallet af modtagere skal det deles op i 'bunker', så der
ikke bliver sendt for mange emails på kort tid. Det kan nemlig kvæle
nogle mailservere.

Husk også, at der i bunden af nyhedsbrevet bør være et link til en
afmeldingsside, så det er let at afmelde, hvis man ikke ønsker at
modtage flere breve.

Desuden bør tilmeldingen også sende en email, der skal bekræftes før man
bliver tilmeldt. Det forhindrer, at man tilmelder andre adresser end
sine egne.

Det er også vigtigt at du lige husker, at emails (og dermed også
nyhedsbreve) er *ren tekst*. Ikke noget med HTML her.
Hvis du endeligt skal bruge html, bør der i mailen være et link til en
side, hvor nyhedsbrevet kan læses og ses med alt grafikken o.s.v.

--
Benny Nissen

Fra : Dennis Munding

Dato : 01-11-05 11:41

Hej Benny!
"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i, og side, hvor du kan skrive teksten til nyhedsbrevet.
> Alle disse adresser skal naturligvis tilmeldes af brugeren selv.

Det er nogenlunde sådan, at jeg havde tænkt mig, at det skulle foregå -
bortset fra at brugeren tilmelder sig via mig - det er nemlig ikke et
nyhedsbrev i den forstand...
Forklaring:
Jeg har en hjemmeside, hvor nogle sider er beskyttede med brugernavn og
password-kontrol.
Hvis man ønsker at se siderne, kontakter man mig og jeg godkender eller
afviser vedkommende.
Bliver man godkendt, finder man selv på et brugernavn, og får så et unikt
kodeord af mig.
Jeg vil så gerne have, at kodeordet bliver udskiftet en gang om måneden
f.eks., og det er her, at "nyhedsbrevet" kommer ind i billedet...

Jeg har p.t. en database med brugernavn, kodeord og ejerens rigtige navn.
Den vil jeg så udbygge med e-mail og evt. ip-adresse...

Meningen er så, at der automatisk skal sendes en mail med et nyt kodeord
f.eks. en gang om måneden...

Vil det blive for kompliceret at lave?

> [...]
> ikke bliver sendt for mange emails på kort tid. Det kan nemlig kvæle nogle

Kender du nogle sider på dansk, hvor jeg kan læse om det?

> [...]
> bliver tilmeldt. Det forhindrer, at man tilmelder andre adresser end sine

Det vil så ikke være nødvendigt... (se ovenfor - hvis man afmelder, bliver
man slettet i databasen, og det gør jeg manuelt), og for at blive tilmeldt,
skal man sende mig en mail med ønsket brugernavn - og så har jeg afsenderens
e-mail...

> [...]
> Hvis du endeligt skal bruge html, bør der i mailen være et link til en
> side, hvor nyhedsbrevet kan læses og ses med alt grafikken o.s.v.

Det bliver ren tekst!