Hente KILDEKODE ind i ASP
Fra : MooreHojer

Dato : 01-11-05 21:22

Hej NG

Er det muligt med ASP at hente en sides kildekode ind til bearbejdelse i
sin kode?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : N9

Dato : 01-11-05 21:50

hej

> Er det muligt med ASP at hente en sides kildekode ind til bearbejdelse i
> sin kode?

hvad med <!--include-->??

eller er det på en ekstern server??

Fra : terje hauger

Dato : 01-11-05 22:17

N9 wrote:
> hej

Du kan bruke FileSystemObject til å vise asp kode i et textarea felt.

terje

Fra : MooreHojer

Dato : 01-11-05 23:34

> Er det muligt med ASP at hente en sides kildekode ind til bearbejdelse
> i sin kode?

Jeg udtrykte mig vist meget svagt... Det jeg mener at at jeg har en side
som vi kalder 'side1.asp' og en side som vi kalder 'side2.asp' og til
sidst 'side3.html'.
Nu vil jeg gerne i side1.asp kunne hente den HTML-kode ind som genereres
når man kalder side2.asp eller side3.html, og arbejde med denne
htmlkode, altså sidernes kildekode, i min kode på side1.asp som om det
var et stykke tekst.

Håber at jeg har gjort det lidt mere forståeligt denne gang...

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-05 12:41

MooreHojer skrev:

> Nu vil jeg gerne i side1.asp kunne hente den HTML-kode ind som
> genereres når man kalder side2.asp eller side3.html, og
> arbejde med denne htmlkode, altså sidernes kildekode,

Du kan benytte Server.Execute - der vil returnere html-koden uanset
om det en en flad html-fil eller en asp-fil der kaldes.

Se evt. eksempel her:
<http://www.gyros.dk/usenet/asp/server_execute.asp>

Hvis du vil "arbejde" med html-koden, skal du nok læse den ind i et
textarea.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 02-11-05 17:52

> Hvis du vil "arbejde" med html-koden, skal du nok læse den ind i et
> textarea.

Hvordan gøres det?

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-05 07:23

MooreHojer skrev:

> Hvordan gøres det?

<textarea name="kilde" rows="10" cols="30"><%
Server.Execute("dinfil.asp") %></textarea>

Der skal muligvis proppes noget htmlencoding på - i hvert fald hvis
du skal redigere andre textareas.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Casper Bang

Dato : 03-11-05 11:46

> <textarea name="kilde" rows="10" cols="30"><%
> Server.Execute("dinfil.asp") %></textarea>

Jeg tror MorreHojer godt vil hente outputtet fra filen direkte ind i en
streng på serversiden, og arbejde med den der :) Ikke på clientsiden, som
ovenstående gør.
Hvordan man gør det kan jeg dog ikke hjælpe med - men du skal bruge en eller
anden HTTP request på serversiden.